نظر رضا کیانیان درباره شرکت در انتخابات

با نزدیک شدن به زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی، هنرمندان و بازیگران زیادی از راه‌های مختلف مردم را برای شرکت در انتخابات پیش‌رو تشویق می‌کنند. رضا کیانیان که پیش از این نیز متنی درباره‌ی انتخابات و لزوم شرکت مردم در آن منتشر کرده بود، بار دیگر با انتشار ویدیویی کوتاه به همراه یک یادداشت بر …

با نزدیک شدن به زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی، هنرمندان و بازیگران زیادی از راه‌های مختلف مردم را برای شرکت در انتخابات پیش‌رو تشویق می‌کنند.

رضا کیانیان که پیش از این نیز متنی درباره‌ی انتخابات و لزوم شرکت مردم در آن منتشر کرده بود، بار دیگر با انتشار ویدیویی کوتاه به همراه یک یادداشت بر لزوم انجام این کار تاکید کرد.

کیانیان در این ویدیو، رای دادن را بخشی از تعیین سرنوشت دانست و گفت:

«من به کسانی که خانه‌ی سینما را بسته‌اند رای نمی‌دهم. اگر امروز رای ندین، فردا ناراحت نشین کسانی بیان که شما دوست ندارین. رای دادن بخشی از تعیین سرنوشته. دوست داری سرنوشتت چه شکلی باشه؟»

او همچنین در یادداشتی که به همراه این ویدیو در صفحه‌اش منتشر کرده است با اشاره به مساله حیوان آزاری که اخیرا در کشور اتفاق افتاد و در فضای مجازی واکنش‌های زیادی را به دنبال داشت، درباره‌ی محیط زیست و نقش نمایندگان مجلس در حفاطت از آن نوشت:

«همه ما با دیدن حیوان آزاری حالمان بد شد. این یک عمل مستقیم بود؛ رک و راست یک نفر حیوانی را کتک می‌زد!

در فریدون کنار، رک و راست پرندگان مهاجر را به فجیع‌ترین شکل می‌کشند! مرداب انزلی را با مرگ تدریجی دارند نابود می‌کنند! دریاچه ارومیه را به قتل رساندند!

رودخانه زاینده رود را با برنامه ریزی‌های غلط دارند نیست و نابود می‌کنند! مرداب گاوخونی را به فنا بردند! جنگل‌ها را غارت می‌کنند. هوای شهرهای بزرگ را با برنامه های معیوب شهری به بی‌هوایی تبدیل کردند! این‌ها همه یعنی هجوم و غارت محیط زیست! و در همین سال های گذشته سازمان حفاظت از محیط زیست را به تعطیلی کشاندند! تا اينكه در اين دو سال اخیر دوباره راهاندازی شد! هر كس از محیط زیست حرف می‌زد، متهم به بی دردی و سوسول بازی می‌شد، و حالا که دیگر هوایی برای تنفس نداریم، حالا که مرداب‌ها و دریاچه‌ها یکی پس از دیگری نابود می‌شوند و اکوسیستم را به سمت خشکی و بیابانزایی هل می‌دهند، تازه داریم متوجه مى‌شويم چه بلایی سرمان آمده.

و حالا برای حفاظت از محیط زیستمان قانون نداریم! این قوانین باید توسط مجلس شورا تصویب شود!

اگر برای پاکیزگی هوای شهرمان دلمان می‌تپد، اگر حامی رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و مرداب هستید، اگر کودکان و حیوانات را دوست دارید. لطفاً به نامزدهایی رأى دهید که این مسائل را می‌فهمند و فهم و درايتشان را ثابت کرده اند .

حداقل به آن‌هایی که در سالهای گذشته در مجلس بودند و این مسائل برایشان ارزشی نداشت، رأى ندهيد!»

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا