بابک زنجانی هنوز پولی به حساب‌های بانک مرکزی واریز نکرده است

غلامرضا مهدوی درباره آخرین وضعیت پرونده متهمان نفتی اظهار کرد: تاکنون هیچ خبر خاصی به ما منتقل نکرده‌اند و بر اساس مراجعه‌ای هم که به دادگاه داشتیم، هیچ پولی تا به امروز به حساب‌های معرفی شده بانک مرکزی واریز نشده است. از بعد قضایی نیز منتظریم دادگاه نظر خود را بدهد. ادعای بابک زنجانی درست …

غلامرضا مهدوی درباره آخرین وضعیت پرونده متهمان نفتی اظهار کرد: تاکنون هیچ خبر خاصی به ما منتقل نکرده‌اند و بر اساس مراجعه‌ای هم که به دادگاه داشتیم، هیچ پولی تا به امروز به حساب‌های معرفی شده بانک مرکزی واریز نشده است. از بعد قضایی نیز منتظریم دادگاه نظر خود را بدهد.
ادعای بابک زنجانی درست نیست
وکیل مدافع شرکت ملی نفت ایران در پاسخ به این سوال که زنجانی در جلسه دادگاه مدعی شده هنوز بسیاری از بانک‌ها به ویژه بانک‌های اروپایی، تحریم‌های ایران را برنداشته‌اند گفت: بر اساس گزارش‌های بانک مرکزی که نقطه ارتباط با سیستم بانکی دنیاست، ادعای بابک زنجانی درست نیست. ما هیچ مشکلی نداریم و بر اساس اطلاعاتی که داریم، بابک زنجانی جزو اولین نفراتی بود که اتحادیه اروپا تحریم‌هایش را برداشت. مهدوی افزود: بر اساس اسناد و مدارک معتقدم که بابک زنجانی بنا را بر راستگویی نگذاشته زیرا پرداخت‌های بانک مرکزی به زنجانی، دستورهای پرداخت شرکت نفت به وی و تاریخی که او تحریم شده مشخص است. بابک زنجانی اگر می‌خواست پول‌ها را به پیمانکاران پرداخت کند، ایام قبل از تحریم شدنش این کار را انجام می‌داد.
خرید سهام شرکت هواپیمایی «   اونر ایر»  ترکیه
وکیل مدافع شرکت نفت درباره ماجرای شرکت فال نیز گفت: از روابط بابک زنجانی و همکارانش با شرکت فال اطلاعی نداریم اما می‌دانیم وقتی نفت تحویل آنها شد، تصمیم‌ می‌گیرند به شرکت‌های خارجی بفروشند که یکی از آنها فال بود. بخشی از وجوه حاصل از فروش نفت به فال را نیز دریافت  و در کشورهای خارجی اقدام به سرمایه‌گذاری کردند که از آن جمله می‌توان به خرید سهام شرکت هواپیمایی «اونر ایر» ترکیه یا خرید کشتی‌های کانتینر بر آلمانی و اجاره دادن آن به شرکت نروژی اشاره کرد.مهدوی افزود: بعدها از خودشان شنیدیم که اختلافی با شرکت فال پیدا کردند. همچنین می‌دانیم که آقای م.ش (متهم ردیف دوم پرونده) وکیل گرفته و در سیستم قضایی امارات علیه فال طرح دعوا کرده بود. بعد از اینکه دستگاه قضایی ما اقدام به بازداشت متهمان این پرونده کرد، هیاتی متشکل از مجموعه نفت، بانک مرکزی، دادستانی تهران و وزارت اطلاعات به امارات رفتند تا موضوع را پیگیری کنند و قرار بود وکلای خارجی زنجانی و « م.ش»  نیز بیایند تا هیات ایرانی ببیند موضوع از چه قرار است اما با وجود یک هفته انتظار در امارات، وکلای خارجی نمی‌آیند و بعدها هم شنیدیم که به آنها گفته بودند با هیات ایرانی همکاری نکنند.حالا می‌گویند اگر زندان نبودیم مشکلات را حل می‌کردیم. وکیل مدافع شرکت ملی نفت ایران تاکید کرد: معتقدم در آن مقطع، متهمان پرونده به هر دلیل همکاری لازم را نکردند و اینکه حالا می‌گویند اگر زندان نبودیم مشکلات را حل می‌کردیم، فرار به جلو است. همان طور که تحریم برایشان بهانه بود و حالا هم تحریم‌ها برداشته شده، باز بهانه می‌آورند.مهدوی همچنین در خصوص آخرین وضعیت پیگیری سهام شرکت اونر ایر متعلق به بابک زنجانی که توسط قدرت تنجل، امین اموالی زنجانی به فروش رسیده است گفت: متاسفانه از آنجایی که آقایان به گواه کیفرخواست، سابقه جعل و خلاف داشتند، در سرمایه‌گذاری و انتخاب افراد از لحاظ ذهنی و فکری نیز به سمت آدم‌هایی مثل خودشان می‌رفتند. قدرت تنجل امین اموال بابک زنجانی و م.ش بود اما سهام اونر ایر را می‌فروشد. با سختی توانستیم وکالت‌نامه‌ای از « م.ش» و زنجانی بگیریم تا با کمک وزارت‌امور خارجه و دادستانی، اقدامات قضایی را در ترکیه انجام دهیم. اکنون نیز در دادگاه‌های ترکیه پرونده‌ها و دعواهایی را مطرح کردیم تا بتوانیم این اموال را بازگردانیم. وکیل مدافع شرکت ملی نفت ایران همچنین درباره اینکه شرکت شل نیز هنوز نتوانسته بدهی‌های خود را پرداخت کند گفت: شل به عنوان یکی از مشتریان قدیمی و باسابقه، به خاطر تحریم‌ها امکان پرداخت نداشت اما بدهی خود را قبول داشت. به محض اینکه تحریم‌ها برداشته شد، اقدامات لازم را برای پرداخت بدهی‌هایش آغاز کرد و تا کنون نیز بخش عمده‌ای از بدهی خود را پرداخت کرده است.

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا