سفیر جدید کشورمان وارد آنکارا شد

محمد ابراهیم طاهریان فرد سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در ترکیه روز سه شنبه در بدو ورود از سوی دیپلمات های جمهوری اسلامی، وابستگان نظامی و نمایندگان دفاتر ایران در ترکیه مورد استقبال قرار گرفت . وی گفت: ترکیه همسایه خوب جمهوری اسلامی ایران است و امیدوارم در دوره جدید بتوانیم در اجرای اصول سیاست …

محمد ابراهیم طاهریان فرد سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در ترکیه روز سه شنبه در بدو ورود از سوی دیپلمات های جمهوری اسلامی، وابستگان نظامی و نمایندگان دفاتر ایران در ترکیه مورد استقبال قرار گرفت .
وی گفت: ترکیه همسایه خوب جمهوری اسلامی ایران است و امیدوارم در دوره جدید بتوانیم در اجرای اصول سیاست های جمهوری اسلامی ایران در کلیه سطوح سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی تعاملات میان دو کشور را با همکاری کلیه بخش ها گسترش دهیم.
طاهریان پیش از این به عنوان سفیر ایران در کرواسی، افغانستان و پاکستان مشغول به خدمت بوده است .
علیرضا بیکدلی سفیر پیشین ایران روز یکشنبه گذشته با پایان دوران ماموریت خود در ترکیه، به میهن اسلامی بازگشت.
انتظار می رود طاهریان به زودی با تقدیم استوار نامه خود، بطور رسمی ماموریت خود در ترکیه را شروع کند.
دکتر علی رضا دلخوش کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران به خبرنگار ایرنا گفت: طاهریان پیش از سفر به ترکیه از سه مرز جمهوری اسلامی ایران با ترکیه یعنی پایانه مرزی بازرگان، رازی و سرو بازدید و از نزدیک با کارکرد و وضعیت گمرکات و مشکلات آنها آشنا و با مقامات استان آذربایجانغربی و پایانه های مرزی گفت و گو کرده است.
در این سفر دکتر دلخوش و قاسمی سرکنسول ایران در ارزروم نیز سفیر جدید ایران را همراهی کرده اند.
با توجه به اینکه سومین نشست شورای عالی همکاری های راهبردی ایران و ترکیه قرار است با حضور روسای جمهوری دو کشور در سال جاری در آنکارا برگزار شود و برنامه سفر احمد داوداوغلو نخست وزیر ترکیه به تهران مطرح می باشد، دوره پرکار دیپلماتیک در انتظار سفیر جدید ایران در ترکیه می باشد.
۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا