ابتکار الجزایر برای اتفاق مشابه حادثه «منا»

رئیس سازمان حج و زیارت الجزایر دیروز گفت که کشورش از عربستان خواسته است برای حاجیان الجزایری دستنبد الکترونیکی بسازد تا در صورت بروز فاجعه‌ای چون فاجعه منا، بتوان به وسیله آنها حجاج را شناسایی کرد. «یوسف عزوزه» در گفت‌وگو با رادیو الجزایر افزود: الجزایر از نخستین کشورهایی بود که به عربستان پیشنهاد داد که …

رئیس سازمان حج و زیارت الجزایر دیروز گفت که کشورش از عربستان خواسته است برای حاجیان الجزایری دستنبد الکترونیکی بسازد تا در صورت بروز فاجعه‌ای چون فاجعه منا، بتوان به وسیله آنها حجاج را شناسایی کرد.

«یوسف عزوزه» در گفت‌وگو با رادیو الجزایر افزود: الجزایر از نخستین کشورهایی بود که به عربستان پیشنهاد داد که از حاجیان امسال، نمونه‌گیری شود و تار مو یا قسمتی از ناخن‌های آنها را به عنوان نمونه در بانک اطلاعات خود نگهداری و در حوادثی مانند فاجعه منا از آن استفاده کند.

در حادثه منا در مناسک حج گذشته حدود ۵۰ نفر از حاجیان الجزایری کشته شدند که شناسایی شمار زیادی از آنها چند مدت به طول انجامید.

رئیس سازمان حج و زیارت الجزایر تاکید کرد که به همتای عربستانی خود، درصدد آماده‌سازی دستنبدهای الکترونیکی برای حاجیان هستند و توافق ساخت این دستبندها بین دو کشور صورت گرفته است.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا