صعود بازار بورس تهران

فینانساس در ادامه گزارش خود نوشت : در حالی که بازارهای بورس جهانی در آغاز سال ۲۰۱۶ با مشکلات بی شمار ناشی از اخبار ناخوشایند چین، نفت و بی ثباتی جهان دست و پنجه نرم می کنند، بازار بورس تهران رشدی ۲۰ درصدی را در ماه اخیر تجربه کرده است. این نشریه ادامه داد :پایان …

فینانساس در ادامه گزارش خود نوشت : در حالی که بازارهای بورس جهانی در آغاز سال ۲۰۱۶ با مشکلات بی شمار ناشی از اخبار ناخوشایند چین، نفت و بی ثباتی جهان دست و پنجه نرم می کنند، بازار بورس تهران رشدی ۲۰ درصدی را در ماه اخیر تجربه کرده است.

این نشریه ادامه داد :پایان تحریم ها و بازگشت جمهوری اسلامی به صحنه اقتصاد جهانی نتایج شگرفی در بازار بورس بر جای گذاشته اند. بین ۱۷ ژانویه زمانی که تحریم ها ملغی اعلام شد تا ۱۶ فوریه، شاخص کلی بازار بورس تهران ۱۶ درصد رشد داشته و اگر آن را با سال ۲۰۱۵ مقایسه کنیم، این رقم به بیست درصد می رسد.

به گفته نشریه ارزش شرکتهایی که در بازار بورس تهران قرار دارند بالغ بر ۱۱۲ میلیارد دلار است.
فیناساس اشاره نمود: در نقطه مخالف بازار بورس تهران، تا هفدهم فوریه شاخص بورس «ایبکس ۳۵ » که مجموعه ۳۵ شرکت بزرگ اسپانیایی در بازار بورس این کشور می باشد، ۱۲.۶ درصد رشد معکوس داشته است.

رسانه مذکور نوشت :همچنین در همین دوره زمانی میزان معاملات مالی در بازار بورس تهران از ۵۰ میلیون دلار به بیش از ۱۵۰ میلیون دلار در روز رسید.
به گفته نشریه ، بر اساس آمار و شواهد، بازار بورس تهران همچنان به سیر صعودی خود ادامه خواهد داد.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا