فیلم/ کنگرۀ جهانی موبایل در بارسلون آغاز بکار کرد

در این کنفرانس که از روز دوشنبه آغاز شده است، شرکت هایی مانند اپل، سامسونگ و بلک بری حضور دارند. یکی از ویژگی های سالن صنعت موبایل امسال، حضور پررنگ دستگاههای همراهی است که متصل بودن افراد به اینترنت را امکان پذیر می کند. یک کارشناس حاضر در این کنگره می گوید:«طی سالهای اخیر شاهد …

در این کنفرانس که از روز دوشنبه آغاز شده است، شرکت هایی مانند اپل، سامسونگ و بلک بری حضور دارند.
یکی از ویژگی های سالن صنعت موبایل امسال، حضور پررنگ دستگاههای همراهی است که متصل بودن افراد به اینترنت را امکان پذیر می کند.

یک کارشناس حاضر در این کنگره می گوید:«طی سالهای اخیر شاهد اتصال به اینترنت از طریق وسایل مختلف هستیم. دنیای تکنولوژی همراه به چند شرکت بزرگ تعلق دارد اما آنچه به طور ویژه ای توجه مرا جلب می کند، اشتیاق مصرف کننده به این تکنولوژی هاست. تلفن های هوشمندی را دیدم که این شرکت ها معرفی کرده اند اما هرچه سال می گذرد تکنولوژی کمی به این تلفن ها نسبت به نمونه های قبلی تر اضافه می شود چرا که همین مدل های حاضر هم هم خیلی نسبت به زمان اکنون پیشرفته هستند.»

مارک زاکربرگ، بنیانگذار فیسبوک نیز یکی از حاضران در کنفرانس جهانی موبایل بود. مالک فیسبوک به اهمیت اینترنت در دنیای امروز اشاره کرد و گفت: «غیرقابل باور است، ما در سال ۲۰۱۶ هستیم اما هنوز چهار میلیارد نفر از مردم در دنیا امکان دسترسی به اینترنت را ندارند.»

کنگرۀ جهانی موبایل فرصتی برای صاحبان صنایع تلفن همراه و تکنولوژی های وابسته به آن است تا بتوانند مدل های جدید را به مصرف کنندگان عرضه کنند.

بانک های مهم و موسسات مالی بین المللی مانند «پی بل» نیز برای معرفی پیشرفت هایی که در زمینۀ بانک همراه داشته اند، در این سالن بین المللی حضور دارند.

به گفتۀ خبرنگار یورونیوز از بارسلون، در کنگرۀ جهانی موبایل شعار «سیار بودن همه چیز است»، بعنوان شعار انتخاب شده است. امسال بیشتر از هر زمان دیگری وسایل ارتباطی هوشمند در کانون این کنفرانس قرار دارند. حتی اگر تلفن کمتر و کمتر وجود داشته باشد، در عوض دستگاههای سیار متصل به اینترنت نوعی گذرنامۀ الکترونیکی را برای تعامل در همه جا و در زمانی در اختیار کاربران قرار داده است.

کنگره یا سالن جهانی موبایل تا روز بیست و پنجم فوریه در این شهر ادامه دارد.
۱۱۱/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا