سپاهان به دنبال تولد دوباره

سپاهان قهرمان فصل گذشته ایران و نایب‌قهرمان لیگ ‌قهرمانان آسیا در سال ٢٠٠٧ در گروه A این مسابقات با تیم‌های النصر امارات، الاتحاد عربستان و لوکوموتیو ازبکستان هم‌گروه است. گروهی که صعود از آن چندان دشوار به نظر نمی‌رسد. سپاهان در اولین گام امروز میزبان النصری است که با قهرمانی در جام حذفی امارات خود …

سپاهان قهرمان فصل گذشته ایران و نایب‌قهرمان لیگ ‌قهرمانان آسیا در سال ٢٠٠٧ در گروه A این مسابقات با تیم‌های النصر امارات، الاتحاد عربستان و لوکوموتیو ازبکستان هم‌گروه است. گروهی که صعود از آن چندان دشوار به نظر نمی‌رسد. سپاهان در اولین گام امروز میزبان النصری است که با قهرمانی در جام حذفی امارات خود را به آسیا رسانده است.

سپاهان این فصل اصلا حال‌وروز خوشی ندارد. این تیم هم‌اکنون در رده یازدهم لیگ ‌برتر ایران دیده می‌شود و در هفته‌های اخیر نتایج بسیار ضعیفی گرفته است. در این شرایط لیگ ‌قهرمانان آسیا می‌تواند تولدی دوباره برای سپاهان و ایگور استیماچ باشد. شاید این بازی آخرین فرصت ایگور استیماچ کروات محسوب شود. النصر قهرمان جام حذفی امارات در لیگ امارات در رده سوم قرار دارد، این تیم دو بازیکن مطرح هم دارد یکی نیلمار مهاجم سابق تیم ‌ملی برزیل است و دیگری لوئیس خیمنز ملی‌پوش سابق شیلی. در دیگر بازی این گروه قبل از بازی سپاهان، لوکوموتیو در تاشکند میزبان الاتحاد است.  ذوب‌آهن، دیگر تیم اصفهانی حاضر در لیگ ‌قهرمانان آسیا که مثل سپاهان سابقه نایب‌قهرمانی در این مسابقات را دارد دقایقی پس از شروع بازی سپاهان در دوحه میهمان تیم لخویا است. ذوب‌آهن پس از قهرمانی در جام حذفی پس از پنج سال دوباره به لیگ ‌قهرمانان آسیا برگشته و می‌خواهد دوباره در این رقابت‌ها خودی نشان دهد. نایب‌قهرمان آسیا در سال ٢٠١٠ در این فصل لیگ ‌قهرمانان در گروه B با تیم‌های لخویای قطر، النصر عربستان و بنیادکار ازبکستان هم‌گروه است که گروه بسیار سختی به نظر می‌رسد.

شاگردان یحیی گل‌محمدی امروز در اولین بازی خود در آسیا به مصاف لخویا می روند؛ تیمی است که در پنج دوره قبلی لیگ ستارگان قطر چهار مرتبه قهرمان شده است. البته به نظر می‌رسد لخویا در این فصل قدرت فصل قبل را ندارد و درحال‌حاضر در رده دوم قرار دارد و فاصله‌اش با صدر زیاد است.  ذوب‌آهن، تیم چهارم جدول لیگ ایران، در این فصل هم در لیگ و هم در جام حذفی مدعی است؛ بااین‌حال این تیم در پنج بازی قبلی‌اش مساوی کرده و به نظر می‌رسد کمی از شرایط ایده‌آلش دور شده است. در دیگر بازی این گروه، النصر میزبان بنیادکار است.

رضایت اماراتی‌ها از میزبانی ایران

بازی سپاهان- النصر از یک جنبه دیگر هم حائز اهمیت است. این بازی اولین میزبانی تیم‌های ایرانی از تیم‌های اماراتی است. تیم‌های اماراتی پیش از این برای همراهی با عربستان در درخواستی عجیب از کنفدراسیون فوتبال آسیا خواسته بودند تا در ایران بازی نکنند. در‌خواستی که از سوی «AFC» رد شد. با وجود این همین مسئولان باشگاه النصر خواستار تدابیر امنیتی ویژه برای حضور در اصفهان شدند، اما خودشان هم پس از ورود به ایران متوجه شدند هیچ مشکلی از این بابت وجود ندارد. باشگاه النصر امارات که برای دیدار با سپاهان وارد ایران شده از میزبانی ایرانی‌ها بسیار راضی است و تأکید کرد هیچ مشکلی برای کاروان النصر در اصفهان به وجود نیامده است.  به گزارش ایسنا روزنامه البیان امارات از استقبال بسیار خوب اصفهانی‌ها از کاروان باشگاه النصر سخن به میان آورد و نوشت: «باشگاه سپاهان ایران با شیرینی از کاروان النصر پذیرایی کرد. خروج از فرودگاه تنها ٢٠ دقیقه طول کشید و همه چیز مهیا و آماده بود.

باشگاه سپاهان ایران نهایت تلاش خود را به کار گرفت تا همه چیز به صورت درست و قانونی انجام شود بدون اینکه خطایی به وجود‌ ‌آید تا در آینده برای این تیم مشکل‌ساز شود چراکه قرار است کنفدراسیون فوتبال آسیا ماه آینده نظر نهایی خود را درباره میزبانی ایران در لیگ ‌قهرمانان آسیا بعد از اختلافی که با عربستان به وجود آمد اعلام کند. کاروان النصر در هتلی که در مرکز شهر اصفهان قرار دارد اسکان داده شد و این هتل تنها ٤٠ دقیقه از فرودگاه فاصله داشت. این درحالی بود که تدابیر امنیتی هم در نظر گرفته شده بود. باشگاه ایران نهایت تلاش خود را به کار برد تا تیم اماراتی میزبانی خوبی داشته باشد. آنها از همه جزئیات عکس و فیلم گرفتند تا بعدها بتوانند آن را ارائه دهند. مدیر روابط‌عمومی سفارت امارات هم به فرودگاه آمد تا از کاروان النصر استقبال کند. او تأکید کرد همه تلاش خود را به کار می‌گیرند تا تیم النصر سفر خوبی در اصفهان داشته باشد و زمینه برای موفقیت این تیم فراهم شود». عبدالله البنای، مدیر باشگاه النصر امارات هم به ستایش از میزبانی باشگاه سپاهان اصفهان پرداخت و گفت: «از تیم ایرانی به خاطر استقبال بسیار خوبی که داشت تشکر می‌کنیم. آنها به‌خوبی با ما همکاری داشتند و امنیت و آرامش را برای ما تأمین کردند. ما هم چیزی بیشتر از این نمی‌خواهیم. فضای به‌وجودآمده بسیار خوب بود. آب و هوا معتدل است و همه چیز مهیا است تا یک بازی بسیار خوب برگزار شود».

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا