ماجرای تاسف‌بار عکس یادگاری با ایرباس در فرودگاه مهرآباد

سال ۲۰۰۸ در میان بهت و ناباوری جهانیان، سازمان فضایی آمریکا (ناسا) موفقیت پرتاب موشک ماهواره بر «سفیر امید» توسط ایران را تایید کرد. تا پیش از آن، تنها هشت کشور دنیا از فناوری  ساخت موشک ماهواره بر برخوردار بودند. سال بعد در فوریه ۲۰۰۹ (۲۲ بهمن ۱۳۸۷)  این موشک ایرانی، ماهواره «امید» را که …

سال ۲۰۰۸ در میان بهت و ناباوری جهانیان، سازمان فضایی آمریکا (ناسا) موفقیت پرتاب موشک ماهواره بر «سفیر امید» توسط ایران را تایید کرد. تا پیش از آن، تنها هشت کشور دنیا از فناوری  ساخت موشک ماهواره بر برخوردار بودند. سال بعد در فوریه ۲۰۰۹ (۲۲ بهمن ۱۳۸۷)  این موشک ایرانی، ماهواره «امید» را که تکنولوژی و قطعات آن کاملاً ایرانی بود، به فضا برد که این ماهواره تا پایان ۸۲ روز ماموریت خود در مدار زمین در گردش بود.

 

در بهمن ۱۳۹۱ نیز کاوشگر ایرانی «پژوهش» برای نخستین بار یک موجود زنده (میمون فرگام) را به فضا برد و سالم به زمین برگرداند تا مقدمه ای بر اعزام انسان ایرانی به فضا در آینده نزدیک باشد.

 

ماجرای تاسف‌بار عکس یادگاری با ایرباس در فرودگاه مهرآباد
اما اکنون در سال ۱۳۹۴ تقریباً همه برنامه های فضایی ایران متوقف شده و ماهواره هایی مانند «شریف» در انبارها خاک می خورند و در مقابل برای تکمیل پروژه تحقیر ایرانیان، امروز کمپانی ایرباس، اجازه داد تا یک فروند هواپیمای ایرباس ۳۵۰ که در حال عبور از مسیر سنگاپور به اروپا بود به مدت ۲ ساعت در خاک ایران فرود آید تا ایرانی ها با این هواپیما که ممکن است ۵ سال بعد در سال ۲۰۲۱ به ایران تحویل شود عکس یادگاری بگیرند!

۱۷۶/

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا