خوشگذرانی در سواحل شمالی با طلاهای دزدی

این ٥ دزد با سهم پول‌های سرقتی که هرکدام ٥٠‌ میلیون تومان بود، برای خودشان لباس‌های مارک‌دار خریدند و دوستانشان را به سفر بردند. ساعت ٤٠: ١٠ روز نهم دی‌ماه امسال، سرقت مسلحانه‌ای در خیابان وحدت اسلامی، جنب پارک وزیری به کلانتری ١١٣ بازار اعلام شد. بلافاصله ماموران موضوع را در دستور کار خود قرار …

این ٥ دزد با سهم پول‌های سرقتی که هرکدام ٥٠‌ میلیون تومان بود، برای خودشان لباس‌های مارک‌دار خریدند و دوستانشان را به سفر بردند.
ساعت ٤٠: ١٠ روز نهم دی‌ماه امسال، سرقت مسلحانه‌ای در خیابان وحدت اسلامی، جنب پارک وزیری به کلانتری ١١٣ بازار اعلام شد. بلافاصله ماموران موضوع را در دستور کار خود قرار دادند و برای بررسی موضوع راهی محل حادثه شدند. با حضور ماموران در محل و انجام تحقیقات نخست مشخص شد که سرنشینان دو موتورسیکلت با حمله به یک کارگاه طلاسازی، با تهدید چاقو و اسلحه، ضمن شلیک گلوله و مجروح کردن یک مرد ٤ کیلو و ٥٠٠ گرم طلا و جواهرات را دزدیده و فرار کرده‌اند.
با مشخص شدن این موضوع پرونده مقدماتی با موضوع «سرقت مسلحانه» تشکیل شد و به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه ٣٤ تهران، برای رسیدگی در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.
مالباختگان پس از حضور در پلیس آگاهی در باره جزییات این سرقت گفتند: «ساعت ٣٠: ٠٩ روز نهم دی‌ماه به همراه دو کیف دستی حاوی مقدار ٤ کیلو و ٥٠٠ گرم طلا با دو موتورسیکلت و سه سرنشین از کارگاه طلاسازی خارج شدیم. چند کوچه پايین‌تر از محل کارگاه سرنشینان دو موتورسیکلت پالس و هوندا ١٢٥ مشکی به سمت ما حمله‌ور شدند. آنها در داخل یک کوچه بن‌بست با ما درگیر شدند و درنهایت ضمن استفاده از اسلحه کمری و مجروح کردن یک نفر از ما از ناحیه زانوی پای راست دو کیف حاوی طلا را سرقت کرده و از محل متواری شدند.»
یکی از شکات که مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «ابتدای کوچه جورابچیان ناگهان دو موتورسیکلت با چهار نفر سرنشین به ما نزدیک شده و با تهدید اسلحه و قمه ما را تهدید کردند که در صورت توقف نکردن ما را با گلوله خواهند زد. ما به قصد فرار به داخل یک کوچه رفتیم اما کوچه بن‌بست بود. در داخل کوچه سارقان با ما درگیر شدند. یک نفر از آنها که یک سلاح کمری در اختیار داشت، گلوله‌ای را به سمت من شلیک کرد. من هم از ناحیه پای راست، زیر زانو مورد اصابت گلوله قرار گرفتم. همزمان یکی دیگر از سارقان که یک قمه در دست داشت، همکارم را از ناحیه سر مورد اصابت ضربات قمه قرار داد که باعث خونریزی شدید وی از ناحیه سر شد. سارقان پس از سرقت دو کیف حاوی ٤ کیلو ٥٠٠ گرم طلا از محل متواری شدند.»
با این اظهارات با توجه به شیوه و شگرد سرقت، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که کارگاه طلافروشی و مالباختگان به شیوه «زاغ‌زنی» شناسایی شده و سارقان با اطمینان از جابه‌جایی طلاها توسط مالباختگان اقدام به سرقت مسلحانه کرده‌اند. بنابراین دوربین‌های مداربسته در محدوده کارگاه طلافروشی مورد بررسی قرار گرفت و سرانجام چهار مجرم سابقه‌دار با سوابق متعدد دستگیری درخصوص ارتکاب جرایم مختلف سرقت، زورگیری، سرقت منزل، شرب خمر و نگهداری مشروبات الکلی و تخریب اموال شناسایی شدند.
با شناسایی دقیق چهار متهم، مخفیگاه آنها در محدوده پایگاه نعمت‌آباد و عبدل‌آباد مورد شناسایی قرار گرفت؛ اما در تحقیقات نامحسوس پلیسی مشخص شد که هر چهار نفر پس از انجام سرقت، از تهران متواری شده‌اند.
بازداشت متهمان در ٥ عملیات
تحقیقات پلیسی برای شناسایی مخفیگاه متهمان در شمال کشور در دستور کار اداره یکم پلیس آگهی تهران قرار داشت تا این‌که در نهایت کارآگاهان این اداره اطلاع پیدا کردند که هر چهار متهم به‌تازگی به تهران بازگشته اما مخفیگاه‌های خود را تغییر داده‌اند.
با شناسایی آخرین مخفیگاه‌های متهمان به نام‌های «شهرام» ٢٤ ساله، «داریوش» ٢٧ ساله، «یاسر» ٢٥ ساله و «علیرضا» ٢٥ ساله در مناطق عبدل‌آباد، مرتضی‌گرد و نعمت‌آباد، هر چهار متهم ساعت ٦ صبح روز دوم اسفند ماه دستگیر شدند. در بازرسی از مخفیگاه آنها یک سلاح کمری و یک قمه مورد استفاده در سرقت کشف شد. هنگام دستگیری، متهمان ضمن ایجاد درگیری سعی در فرار داشتند که با هوشیاری کارآگاهان و شلیک چندین تیر هوایی، هر چهار متهم دستگیر شدند.
در همان تحقیقات نخست، هر چهار متهم همدستِ خود به نام «حسین» ٢٦ ساله را به‌عنوان عضو دیگر گروه و تامین‌کننده سلاح کمری معرفی کردند که با شناسایی مخفیگاه این متهم در منطقه پونک، وی نیز دستگیر و به همراه سایر متهمان به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.
اعتراف به سرقت
در اعترافات متهمان مشخص شد که عضو پنجم گروه سارقان، با یک خودرو سواری در چند خیابان پايین‌تر از محل سرقت اقدام به سوار کردن ترک‌نشينان دو موتورسیکلت کرده است.
در ادامه متهمان در اظهارات خود ضمن اعتراف به انجام سرقت مسلحانه گفتند که به هیچ عنوان با انگیزه  نیاز مالی اقدام به انجام سرقت مسلحانه نکرده و صرفا در یک میهمانی زمان مصرف مشروبات الکلی تصمیم به انجام سرقت گرفته و انگیزه واقعی خودشان از انجام سرقت به شیوه مسلحانه را به «بزرگ‌نمایی نزد سایر افراد شرور» عنوان کردند. همچنین متهمان در همان اظهارات خود گفتند که سهم پول به دست آمده از محل سرقت یعنی هر متهم نزدیک به ٥٠‌ میلیون تومان را صرف خرید لباس و کفش مارک‌دار یعنی خرید کفش دو‌ میلیون تومانی و…، رفتن به شمال کشور و خرید کردن برای دوستان کرده‌اند.
سرهنگ آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران درباره این پرونده گفت: «تحقیقات از متهمان در مراحل اولیه قرار دارد و هر ٥ متهم با صدور قرار قانونی و جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره یکم مبارزه با سرقت مسلحانه پلیس آگاهی تهران قرار گرفته‌اند.»

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا