با نوشیدن قهوه کبد خود را سالم نگه دارید

به گزارش اسپوتنیک ، محققان انگلیسی با تاکید براینکه مصرف برخی غذاها به کبد انسان آسیب های جدی می زند بررسی های خود را متمرکز و عنوان کردند با نوشیدن چند لیوان قهوه در روز می توان احتمال بروز برخی از این آسیب ها را کاهش داد. سیروز یا التهاب شدید کبد که درمان خاصی …

به گزارش اسپوتنیک ، محققان انگلیسی با تاکید براینکه مصرف برخی غذاها به کبد انسان آسیب های جدی می زند بررسی های خود را متمرکز و عنوان کردند با نوشیدن چند لیوان قهوه در روز می توان احتمال بروز برخی از این آسیب ها را کاهش داد. سیروز یا التهاب شدید کبد که درمان خاصی ندارد، می تواند باعث مرگ انسان شود، اما شناسایی زودهنگام این آسیب کبدی می تواند به فرد بیمار کمک کند تا از آسیب های بیشتر جلوگیری شود.
یکی از محققان انگلیسی با اشاره به یافته های ۹ تحقیق که نشان می دهد ریسک التهاب کبد با مصرف قهوه کم می شود تاکید کرد که خطر آسیب کبدی با مصرف بیشتر قهوه، می تواند به طور قابل توجهی کاهش یابد.
یافته های این محققان همچنین موید آن است که نوشیدن هر لیوان قهوه در روز خطر ابتلا به سیروز را تا ۲۲ درصد کاهش می دهد و دو لیوان قهوه در روز ریسک ابتلا به سیروز را تا ۴۳ درصد کمتر می کند.
این تحقیقات نشان می دهد با سه لیوان قهوه در روز خطر التهاب کبد تا ۵۷ درصد و با مصرف روزانه چهار لیوان قهوه خطر بروز سیروز تا ۶۵ درصد کاهش می یابد.
محققان درباره اینکه آیا نوع دانه های قهوه و یا طرز تهیه آن نیز در کاهش ابتلا به التهاب کبد تاثیرگذار است یا خیر اظهار نظری نکرده اند.
التهاب کبد یا بیماری سیروز هر سال در سطح جهان باعث مرگ بیش از یک میلیون نفر می شود.
این بیماری نتیجه برخی بیماری های کبدی نظیر هپاتیت و کبد چرب، و یا مصرف الکل زیاد در جوامع غربی و همچنین اختلالات سیستم ایمنی بدن است.
۱۹۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا