میزبانی روحانی از ۳ رئیس جمهور

الهام علی‌اف،‌ رییس‌جمهور آذربایجان روز سه‌شنبه (۴ اسفندماه) در رأس یک هیأت بلندپایه به تهران سفر خواهد کرد. این دیپلمات آذربایجانی در جریان سفر خود به تهران علاوه بر دیدار با همتای ایرانی‌اش با تعدادی دیگر از مقامات عالی‌رتبه کشورمان درباره مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی به گفت‌وگو و رایزنی خواهند پرداخت. به گفته محسن …

الهام علی‌اف،‌ رییس‌جمهور آذربایجان روز سه‌شنبه (۴ اسفندماه) در رأس یک هیأت بلندپایه به تهران سفر خواهد کرد.

این دیپلمات آذربایجانی در جریان سفر خود به تهران علاوه بر دیدار با همتای ایرانی‌اش با تعدادی دیگر از مقامات عالی‌رتبه کشورمان درباره مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی به گفت‌وگو و رایزنی خواهند پرداخت.

به گفته محسن پاک‌آ‌یین، سفیر ایران در باکو، در جریان این سفر چند سند همکاری بین ایران و جمهوری آذربایجان به امضاء خواهد رسید.

روز شنبه نیز هیأتی برای تهیه مقدمات سفر رییس‌جمهور آذربایجان به ایران از باکو عازم تهران شد.

بر اساس این گزارش، رییس‌جمهور کشورمان نیز در سال ۹۳ به منظور انجام سفری دوجانبه و رسمی به آذربایجان رفت.

هم‌چنین بر اساس اخبار اعلام شده رییس‌جمهور سوییس نیز در تاریخ هفتم و هشتم اسفندماه در رأس یک هیأت تجاری متشکل از ۳۸ شرکت سوئیسی عازم تهران خواهد شد.

سفر رییس‌جمهور سوییس به تهران به دعوت همتای ایرانی‌اش صورت می‌گیرد و او علاوه بر دیدار با مقامات کشورمان در اتاق بازرگانی نیز حضور پیدا خواهد کرد و نشست مشترکی بین تجار ایرانی و سوییسی برگزار خواهد شد.

در نهم و دهم اسفندماه نیز حسن روحانی میزبان جاکوب زوما، رییس‌جمهور آفریقای جنوبی در تهران خواهد بود.

سفر جاکوب زوما به ایران به مانند دو رییس‌جمهور دیگر، سفری دو روزه خواهد بود و او در رأس یک هیأت عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی به تهران سفر خواهد کرد و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده جهت دیدار از اماکن تاریخی و فرهنگی به اصفهان نیز خواهد رفت.

تعدادی از وزیران مهم و کلیدی دولت آفریقای جنوبی جاکوب زوما را در جریان این سفر همراهی می‌کنند.

رییس‌جمهور آفریقای جنوبی دومین رییس جمهور آفریقایی است که پس از برجام به تهران سفر می‌کند. رییس‌جمهور غنا یک‌شنبه هفته گذشته به تهران سفر کرده بود.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا