فوتسال ایران به دنبال یازدهمین قهرمانی

شاگردان ناظم‌الشریعه که در این دوره از رقابت‌ها عملکرد قابل قبولی داشته‌‌اند در بازی فینال مقابل ازبکستان میزبان قرار می‌گیرند. با تصمیم مسئولان برگزاری مسابقات، ملی‌پوشان فوتسال ایران در این بازی یکدست سفید می‌پوشند. محمد ناظم‌الشریعه، سرمربی تیم ملی بعد از برد مقابل ویتنام در مرحله نیمه‌نهایی بازی‌ها در مصاحبه با سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال …

شاگردان ناظم‌الشریعه که در این دوره از رقابت‌ها عملکرد قابل قبولی داشته‌‌اند در بازی فینال مقابل ازبکستان میزبان قرار می‌گیرند. با تصمیم مسئولان برگزاری مسابقات، ملی‌پوشان فوتسال ایران در این بازی یکدست سفید می‌پوشند.

محمد ناظم‌الشریعه، سرمربی تیم ملی بعد از برد مقابل ویتنام در مرحله نیمه‌نهایی بازی‌ها در مصاحبه با سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در مورد رسیدن تیم ملی به فینال بازی‌ها گفت: «کاملا از این تورنمنت راضی هستیم، چون تا اینجا اوضاع دقیقا همان‌طور پیش رفته که پیش‌بینی کرده بودیم. ما در ترکیب خود بازیکنان باتجربه و جوانی داریم و خیلی مهم است که از ترکیب این دو نسل برای پیشرفت تیم استفاده کنیم. ما آماده‌سازی دشواری برای این مسابقات در اروپا و برزیل داشتیم و در آنجا با تیم‌های خیلی خوبی بازی کردیم. حالا همه بازیکنان خودشان را باور دارند. پیش از شروع تورنمنت هم بر این باور بودیم که حقمان رسیدن به فینال این مسابقات است و حالا هم به دیدار پایانی رقابت‌ها رسیده‌ایم. مهم‌ترین چیز این بود که ما باور را به بازیکنان تزریق کردیم و برای هر بازی آماده هستیم». سرمربی تیم ملی در بازی امروز مقابل ازبکستان محمد کشاورز، کاپیتان خود را که با مصدومیت دست‌و‌پنجه نرم می‌کرد و احتمال داشت نتواند تیم ملی را همراهی کند، در اختیار دارد. ملی‌پوشان فوتسال کشورمان آماری استثنایی از گل‌زدن را در این بازی‌ها از خود به جای گذاشته‌‌اند. آنها با زدن ٤٦ گل در پنج بازی به طور میانگین ٩,٢ گل در هر بازی زده‌اند. همچنین حسین طیبی با ١٢ گل زده در صدر جدول گلزنان این مسابقات قرار دارد. ازبکستان میزبان پیش از این دو بار در سال‌های ٢٠٠٦ و ٢٠١٠ میزبان جام ملت‌های فوتسال آسیا بوده که حاصل آن برای ایران، یک مقام قهرمانی و یک نایب قهرمانی بوده است.

تیم ملی فوتسال ازبکستان تابه‌حال نتوانسته در رقابت‌های قهرمانی آسیا از سد فوتسال ایران بگذرد. شگفتی این دوره از رقابت‌های قهرمانی آسیا، ژاپنی‌ها بودند. آنها که در طول ١٠ دوره اخیر، همیشه جزء چهار تیم برتر آسیا بودند،در این دوره از مسابقه‌ها با شکست مقابل تیم‌های ویتنام و قرقیزستان نتوانستند جواز حضور در جام جهانی را به دست آورند و تلخ ترین حضورشان را در جام ملت‌های آسیا تجربه کردند. در این دوره از بازی‌ها تیم‌های ملی فوتسال ایران، ازبکستان، تایلند، ویتنام و استرالیا جواز حضور در هشتمین دوره رقابت‌های جام جهانی را که در کلمبیا برگزار می‌شود، از قاره آسیا به دست آوردند.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا