خالی کردن جیب مردم به بهانه حمایت

پیش و پس از پخش تصاویر مسابقات لیگ برتر فوتبال سرشماره‌های جدیدی اعلام شده تا مردم پیامک بدهند و اعلام کنند که طرفدار کدام باشگاه هستند و اخبار تیم ملی و باشگاه‌ها برایشان با هزینه خودشان پیامک شود و هواپیما و ویلا و آپارتمان هدیه بگیرند. این اتفاق در شرایطی رخ می دهد که اصلا …

پیش و پس از پخش تصاویر مسابقات لیگ برتر فوتبال سرشماره‌های جدیدی اعلام شده تا مردم پیامک بدهند و اعلام کنند که طرفدار کدام باشگاه هستند و اخبار تیم ملی و باشگاه‌ها برایشان با هزینه خودشان پیامک شود و هواپیما و ویلا و آپارتمان هدیه بگیرند.

این اتفاق در شرایطی رخ می دهد که اصلا معلوم نیست که موارد قبلی را به دست مردم رسانده اند یا نه؟ با این حال چون این سامانه های پیامکی با تلویزیون قراردادهای کلان می بندند هر طور دلشان می خواهد تبلیغ می کنند و ظاهرا نظارتی هم روی آنها نیست که آیا وعده هایی که به مردم داده می شود، به مرحله اجرایی شدن می رسد یا خیر؟

صرف نظر از اینکه بسیاری از خریدهای مردم و البته برخی از جایزه‌ها هنوز به دست مردم نرسیده و ظاهرا کسی در فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ و باشگاه ها هم مسئول رسیدگی به این موارد نیست، تداخل هم به وجود آمده و سازمان لیگ یک سری سر شماره را برای سامانه باشگاه‌ها معرفی کرده و باشگاه‌ها هم یک سری جدید معرفی می‌کنند.

سازمان لیگ کار خود را قانونی می داند و باشگاه‌ها هم ایضا، سازمان لیگ خودش را عامل باشگاه‌ها می داند اما باشگاه‌ها هر کدام جداگانه قرارداد بسته اند و این البته بسیار عجیب است.

در واقع بی‌سامانی در سامانه‌ها از تیم ملی تا باشگاه‌ها وجود دارد که اعتراض برخی از مردم را هم موجب شده و تصور می‌کنیم خود فدراسیون فوتبال به عنوان مرجع اصلی و بالاتر از سازمان لیگ و تیم ملی و باشگاه‌ها باید به این مهم رسیدگی کند تا هم سردرگمی‌های مردم تمام شود و هم به برخی اعتراض‌ها رسیدگی شود.

مواردی داریم که از سال گذشته مردم پول به حساب ریخته‌اند و سی دی‌های تیم ملی را خریده‌اند اما هنوز به دستشان نرسیده است. حالا هم که شرایط اینگونه است که می‌بینید. پس از هر بازی یک مجری سرشماره را تبلیغ می‌کند اما در همان بازی و در تبلیغات محیطی شما عدد دیگری را می‌بینید برای همان باشگاه، هر دوهم یکدیگر را تکذیب می‌کنند و آن دیگری را رسمی نمی‌دانند.

در این میان اما ظاهرا پولی که از جیب مردم خارج می شود و باید به جیب باشگاه ها برود به جیب افراد و مسئولانی می رود که سنگ این سامانه ها را برسینه می زنند. انتقاد تند بهرام افشارزاده سرپرست باشگاه استقلال که امروز شنبه بر روی سایت این باشگاه قرار گرفت بی سامانی این سامانه ها را تایید می کند.

صحبت هایی که افشارزاده مطرح کرد نشان می دهد که این سامانه ها که هرکدام خود را رسمی می دانند پول باشگاه ها را نداده است. حالا پرسش این است که چه کسی باید به این وضعیت رسیدگی کند؟ پولی که از جیب مردم بیرون می رود چرا به دست باشگاه ها نمی رسد؟ اگر هم می رسد پس کجا می رود که بازیکنان مدام برای گرفتن مطالباتشان اعتصاب می کنند و بدهی باشگاه ها روز به روز بیشتر می شود؟

برخی از این سامانه ها تنها از طریق تلویزیون و با خرید زمانی از پیشو پس از مسابقات به تبلیغات گسترده می پردازند اما مشخص نیست پولش کجا می‌رود.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا