خلیلی: پرسپولیس شخصیت قهرمانی ندارد

محسن خلیلی در خصوص افت جری بنسون و اخراج این بازیکن در دیدار با سایپا، اظهار داشت: تقریبا یک هفته پیش بود که وقتی دیدم برانکو بعد از گل ۳ امتیازی بنسون در بازی با ملوان به یکباره او را نیمکت‌نشین کرد و در دقیقه ۹۰ برای وقت تلف کردن به وی میدان می‌داد، اعلام …

محسن خلیلی در خصوص افت جری بنسون و اخراج این بازیکن در دیدار با سایپا، اظهار داشت: تقریبا یک هفته پیش بود که وقتی دیدم برانکو بعد از گل ۳ امتیازی بنسون در بازی با ملوان به یکباره او را نیمکت‌نشین کرد و در دقیقه ۹۰ برای وقت تلف کردن به وی میدان می‌داد، اعلام کردم این مربی باید بنسون را زنده نگه دارد.

وی ادامه داد: یک بازیکن به اعتماد و دلگرمی مربی نیاز دارد و من واقعا نمی‌دانم برانکو چگونه به یکباره نسبت به بنسون بی‌اعتماد شد. یادم است زمانی که در صبا بازی می‌کردم در یک مقطع صمد مرفاوی مرا چند بازی به میدان نفرستاد و من هم چون بازیکنی اهل جنجال و اعتراض کردن نبودم از درون خود را می‌خوردم و وقتی در حالت عصبی  به زمین رفتم دچار مصدومیت شدم. بنسون هم وقتی بی‌اعتمادی کامل برانکو را نسبت به خودش دید و بعد از زدن چند گل ۳ امتیازی به یکباره تبدیل به بازیکنی شد که برای وقت تلف کردن به میدان می‌آمد از نظر عصبی بهم ریخت و در بازی با سایپا آن واکنش را از خود نشان داد.

مهاجم پیشین پرسپولیس با بیان اینکه کار بنسون از لحاظ حرفه‌ای اصلا درست نبود، خاطرنشان کرد: بازیکن وقتی مدت‌ها شرایط بدی را تحمل می‌کند این فشارها در او جمع شده و یک جا خالی می‌شود. در صحنه‌ای که بنسون به دنبال بازیکن سایپا می‌دوید به اطرافیان خود گفتم که بنسون رفت که  بزند. این یک اصطلاح فوتبالی است که از حرکت بازیکن می‌شود فهیمد او قصد چه کاری را دارد. بنسون در آن صحنه با حالت عصبی خطایی را انجام داد و به نوعی خودش را خالی کرد اما در حقیقت به تیم ضربه زد. با این حال اعتقاد دارم نباید خیلی از بنسون خرده گرفت چرا که در فوتبال روز دنیا خیلی بازیکنان بزرگ بوده‌اند که در حالت عصبی به زمین رفته‌اند که در این حالت یا اخراج یا مصدوم شده‌اند.

خلیلی در واکنش به این مسئله که چرا در پرسپولیس مهاجمان خارجی هر چند با توانایی بالا در این تیم موفق نمی‌شوند و پیش از این هم بازیکنانی چون ابراهیم توره و ایمون زاید چنین شرایطی داشتند و آنها همواره از سوی همبازیان ایرانی خود مورد حمایت قرار نمی‌گرفتند، تصریح کرد: اینکه فکر کنیم بازیکنان پرسپولیس چه در گذشته و چه حال از عمد دوست نداشته باشند به مهاجمان خارجی تیم‌شان پاس ندهند اشتباه است. جو پرسپولیس به شکلی است که مهاجمان این تیم و حتی دیگر نفرات همیشه دوست دارند خودشان گل بزنند چرا اگر موفق به این کار شوند بعد از بازی روی تیتر اول رسانه‌ها دیده می‌شوند.

وی با اشاره به دیدار سایپا و پرسپولیس عنوان کرد: پرسپولیس در این دیدار می‌توانست برنده میدان باشد اما برانکو نیمه مربیان را به جلالی باخت. سایپا در نیمه دوم پرسپولیس را در زمین خودش نگه داشت و با فشاری که روی دروازه این تیم ایجاد کرد به گل تساوی رسید. البته پرسپولیس در هر دو نیمه موقعیت‌ها بالای ۷۰ درصدی داشت که نتوانست استفاده مناسبی از آنها ببرد.

خلیلی در پاسخ به این سؤال که آیا تعویض‌های برانکو عامل تساوی پرسپولیس مقابل سایپا بود یا نه، اظهار داشت: برخی مواقع ممکن است تعویض‌ها باعث گلزنی تیم شوند و آن وقت همه می‌گویند مربی تعویض طلایی انجام داد. در مواقعی برعکس این قضیه هم رخ می‌دهد. جذابیت فوتبال به همین اتفاقات است و نمی‌شود از مربیان خرده گرفت. به عقیده من نباید دنبال مقصر برای تساوی پرسپولیس بود. در حال حاضر بازیکنان و مربیان پرسپولیس باید تمرکز خود را روی بازی‌های آینده قرار داده و از اشتباهات خود درس بگیرند.

مهاجم پیشین پرسپولیس درباره امتیازات زیادی که این تیم از دست می‌دهد، یادآور شد: شرایط لیگ طوری است که تیمی نداریم که شخصیت قهرمانی داشته باشد و گوی سبقت را از بقیه برباید. پرسپولیس می‌توانست در نیم فصل دوم به صدر جدول برسد اما در دو سه بازی در دقایق پایانی گل خورد تا نشان دهد هنوز شخصیت قهرمانی پیدا نکرده است. تیمی که بازیکنانش تا آخرین لحظه بازی تمرکز نداشته و تلاش لازم را نکنند هنوز برای قهرمان شدن کار دارد. مطمئنا در ادامه  فصل بازی‌های پرسپولیس سخت‌تر می‌شود چرا که رقابت برای قهرمانی، کسب سهمیه و نیفتادن بین تیم‌های خیلی نزدیک است.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا