غرویان: تندروها لاریجانی را تخریب می کنند

انتخاب: «لاریجانی یکی از محور های اصلی  اصولگرایان در انتخابات  هستند. برخی از تندرو ها به منظور ایجاد تفرقه لاریجانی را تخریب می کنند.» آیت الله محسن غرويان استاد حوزه و دانشگاه در رابطه با بحث های اخیر انتخاباتی که حول محور وحدت اصولگرايان شکل گرفته با بیان این مطلب گفت: اصولگرايان تلاش کرده اند …

انتخاب: «لاریجانی یکی از محور های اصلی  اصولگرایان در انتخابات  هستند. برخی از تندرو ها به منظور ایجاد تفرقه لاریجانی را تخریب می کنند.»

آیت الله محسن غرويان استاد حوزه و دانشگاه در رابطه با بحث های اخیر انتخاباتی که حول محور وحدت اصولگرايان شکل گرفته با بیان این مطلب گفت: اصولگرايان تلاش کرده اند که به وحدت برسند. اما یک جریان تندرو ایجاد تفرقه کرد و یکی از محور های اصلی اصولگرایی که لاریجانی است را آماج تخریب خود قرار داد.

وی در ادامه در مورد تعریف وحدت و چگونه ایجاد این فرایند گفت:  برای رسیدن به  وحدت بهتر بود اشخاص شناسنامه دار و قدیمی و  احزاب واقعی اصولگرا با هم همکاری می کردند. التبه معنای  وحدت اين نيست كه هرچه یک عده بگویند ديگران هم قبول كنند.

غرويان با بیان اینکه در این انتخابات اصولگرايان  به وحدت نرسیدند و اختلاف نظر دارند، گفت: جریان اصولگرایی به  وحدت مورد نظر دست پیدا نکردند. بین اصولگریان سنتی قدیمی و ریشه دار با جریان  پايداري ها اختلاف نظر وجود دارد. این دو جریان اصلا مثل هم  فكر نمي كنند؛ اگر هم الان ادعای رسیدن به  دارند فقط در حد شعار است.

اين استاد حوزه و دانشگاه با  اشاره به این که لاريجاني مي توانست در بحث انتخابات محور وحدت باشد گفت: اقاي لاريجاني با توجه به تجربه فراوانش در مجلس و بسیار خوب و معتدل این قوه را اداره می کرد میتوانست محور وحدت باشد. اما برخی تندرو ها نگذاشتند.  برخی  افراد تفرقه انداز ، موجب این بحث ها در اصول گرایی شدند.

وی افزود: علی لاریجانی در چند سال اخیر واقعا  ثابت کرده اند  که منافع ملی  و کلان کشور را ارجح از هر چیزی می دانند و این دقیقا یعنی  مصداق بارز اصولگرایی واقعی. اما با این وجود شاهد هستیم که برخی از  تندروها ، تلاش کردند که به خیال خود  رای لاریجانی و طیف نزدیک به او را در قم از بین ببرند. این جریانات تندرو فکر کرده اند که اگر تخریب علیه لاریجانی و طیف نزدیک به وی بکنند، برای جریان تندرو رای ایجاد می شود.

غرویان در انتها در مورد مجلس آینده هم گفت: لاریجانی  و نزدیکان وی هدفی غیر از تشکیل یک مجلس قوی و خوب ندارند. در نتیجه  لاریجانی با  هر چهره دلسوز دیگری همکاری می کند.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا