آغاز فصل ولخرجی ایرانی ها

برای سفر نوروزی تان اگر می خواهید به خارج از کشور بروید، باید از همین الان دست به کار شوید. کلی مقدمات نیاز دارد. درست است که برای بعضی کشورها نیاز به ویزا ندارید و می توانید به اتومبیل خود، باربند و تشکیلات لازم را ببندید و به سمت کشورهایی مثل ترکیه و گرجستان سفر …

برای سفر نوروزی تان اگر می خواهید به خارج از کشور بروید، باید از همین الان دست به کار شوید. کلی مقدمات نیاز دارد. درست است که برای بعضی کشورها نیاز به ویزا ندارید و می توانید به اتومبیل خود، باربند و تشکیلات لازم را ببندید و به سمت کشورهایی مثل ترکیه و گرجستان سفر کنید اما برای بعضی کشورهای دورتر مثل تایلند و آفریقای جنوبی باید پاسپورت با چند ماه اعتبار، عکس رنگی، گواهی اشتغال به کار، گواهی حساب بانکی ترجمه شده و ترجمه شناسنامه فرزندان را آماده کنید و ضمن اینکه حداقل زمان جهت صدور ویزا، حدود یک هفته است.

البته کشور به کشور فرق دارد.بعضی از تورهای ارزان قیمت تر هم سریع پر می شوند. البته بعضی از شرکت های خدمات مسافتی برای سفرهای خراجی نوروزی، وثیقه طلا دریافت می کنند. یعنی شما به اندازه مبلغ سفرتان، طلا در گاوصندوق آن آژانس مسافرتی می گذارید. سفرتان را می روید و بعد از سفر آرام آرام پول سفرتان را پرداخت می کنید. این هم خوب راهی است دیگر.

نکته مهم امسال، کمپین تحریم سفر به ترکیه به عنوان حامی داعش است. در پایان این گزارش احتمالا می توانید به این نتیجه برسید که مسافرت به ترکیه خیلی هم اقتصادی نیست.

سفر به ارمنستان با سه روش

ارمنستان همسایه شمال غربی ایران است. با توجه به هزینه مناسب و تا حدودی ارزان قیمت سفر به این کشور، تعدادی از ایرانی ها از تورهای ارمنستان استقبال می کنند. اگر قصد سفر به ارمنستان را دارید گزینه های روی میز، سفر هوایی و زمینی با تور یا سفر با ماشین شخصی خودتان است.

به نوشته اقتصادنیوز به نظر بسیاری از افراد انتخاب سفر هوایی راحت ترین گزینه است. از تهران تا ایروان، پایتخت ارمنستان حدود ۱.۵ ساعت زمان پرواز خواهد بود. هزینه تورهای هوایی ارمنستان از حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار تا دو میلیون و ۹۵ هزار تومان خواهد بود که بستگی به نوع پرواز و کلاس آن، خدمات ارائه شده توسط تور و نوع هتل محل اقامت دارد.

اگر قصد سفر با اتوبوس را دارید، بد نیست بدانید که همه روزه ساعت ۱۲ اتوبوس های عازم ارمنستان از ترمینال آزادی حرکت کرده و بعد از حدود ۲۴ ساعت در ترمینال ایروان مسافران را پیاده می کنند. تقریبا از تهران تا مرز مسافتی حدود ۱۲۱۵ کیلومتر است، بعد از عبور از مرز نوردوز در ارمنستان قسمت جالب سفر شروع می شود.

جاده های زیبا در راه ایروان و البته پیچ در پیچ و سرسبز، خلوت و جنگلی که بسیار شبیه به جاده چالوس است. فاصله مرز ایران تا ایروان، پایتخت ارمنستان ۴۰۰ کیلومتر است و باید خود را برای سفری تقریبا هشت ساعته آماده کنید. قیمت بلیت رفت اتوبوس حدود ۱۸۰ هزار و برگشت ۲۰۰ هزار تومان است. هزینه سفر با تورهای زمینی حدود ۶۷۰ هزار تا یک میلیون و ۶۵۰ هزار تومان متفاوت است که البته بستگی به نوع خدمات تور و نوع هتل محل اقامت دارد.

خدمات تورها گاهی به صورت بلیت رفت و برگشت اتوبوس، سیمکارت بابت هر اتاق، صبحانه پذیرایی بین راهی، گشت های شهری به همراه ناهار، راهنمای فارسی زبان و … است که بر اساس کیفیت و کمیت قیمت تورها متفاوت می شود. هزینه اخذ ویزا در همه تورها به عهده مسافر است. اخذ ویزا در تهران، مرز نوردوز و فرودگاه ایروان امکانپذیر است که برای جلوگیری از اتلاف وقت و معطلی بهتر است از قبل تهیه شود تا در مرز معطلی کمتری داشته باشید.

همچنین هزینه عوارض خروج از کشور به عهده مسافر است که بسته به نوع سفر هوایی یا زمینی متفاوت است. حال اگر قصد سفر با خودرو شخصی خود را دارید باید عوارض خروج خودرو از مرز را پرداخت کنید و مدارکی همراه خود داشته باشید تا گواهینامه شما بین المللی شود. بعد می توانید با ماشین شخصی خود وارد خاک ارمنستان شوید و سفری آسوده خاطر را در پیش گیرید. در غیر این صورت می توانید خودروی خود را در پارکینگ لب مرز قرار دهید و با خودروی کرایه ای به سفر خود ادامه دهید که برای هر چهار نفر حدود ۱۰۰ دلار هزینه دارد.

همچنین در ارمنستان امکان اجاره آپارتمان برای شما مهیا است که قیمت اجاره آپارتمان در ایروان، سوئیت آپارتمان هر شب از ۲۰ دلار تا ۳۵ دلار برای دو نفر و آپارتمان یک خوابه هر شب از ۳۵ دلار تا ۴۰ دلار برای سه تا پنج نفر و همچنین آپارتمان دو خوابه هر شب از ۳۰ دلار تا ۴۵ دلار برای چهار تا شش نفر است.

اگر تعدادتان زیاد است گزینه انتخاب اجاره آپارتمان اقتصادی تر است. همچنین کسانی هستند که به شما خدماتی را در صورت نیاز در این آپارتمان ها ارائه دهند، از جمله خانه داری و تمیز کردن خانه، شستشوی ظرف ها، ترانسفر لباس به خشکشویی و برعکس، سفارش غذا و دلیوری آن، خرید منزل و مایحتاج، ترانسفر فرودگاهی و …

سفر به گرجستان آن هم بدون ویزا

تا امروز برای سفر به گرجستان نیاز به ویزا بود اما از دو روز پیش، برنامه لغو روادید میان ایران و گرجستان اج-را شد. به گزارش صدای اقتصاد با اجرایی شدن این برنامه، شهروندان ایرانی می توانند بدون دریافت ویزا تا ۴۵ روز در کشور گرجستان اقامت داشته باشند.

تور زمینی به گرجستان در ایام نوروز به وسیله اتوبوس به یک هتل سه ستاره یک میلیون و ۵۴۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۹۹۰ هزار تومان هزینه دارد. مدت اقامت این سفر زمینی به گرجستان سه شب به باتومی و سه شب به تفلیس است. اگر هتل چهار ستاره را با همین مدت انتخاب کنید، هزینه سفرتان یک میلیون و ۶۸۰ هزار تومان تا دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان درمی آید.

در پی لغو مجدد ویزا برای سفر اتباع ایرانی به گرجستان، برخی آژانس های هواپیمایی اعلام کردند که به زودی پروازهای منظم خود به تفلیس را برقرار خواهند کرد. پروازهای آتا، مانند گذشته در روزهای سه شنبه و جمعه هر هفته انجام خواهد شد و تاریخ شروع این پروازها ۲۶ فوریه (هفت اسفندماه امسال) تعیین شده است.

برای سفر هوایی می توان از مسیرهای پروازی تهران – تفلیس، توسط شرکت هوایی ایرانی «آتا» تهران – تفلیس توسط شرکت هوایی گرجی «فلای ویستا» و مسیر دو پروازه تهران – باکو – تفلیس استفاده کرد. به این ترتیب برای سفر هوایی به گرجستان باید یک میلیون و ۴۹۵ هزار تومان تا یک میلیون و ۸۷۵ هزار تومان پرداخت کنید که برای هتل سه ستاره است. اگر هتل تان چهار ستاره باشد هزینه شما یک میلیون و ۷۶۵ هزار تومان تا دو میلیون و ۷۸۵ هزار تومان و اگر پنج ستاره باشد، دو میلیون و ۳۹۵ هزار تومان تا سه میلیون و ۳۶۵ هزار تومان خواهد بود.

تور نوروزی سفر به آفریقای جنوبی چقدر هزینه می برد؟

تور آفریقای جنوبی یکی از مهیج ترین و جذاب ترین تورهای خارجی موجود در عرصه خدمات گردشگری و مسافرتی ایران محسوب می شود. زمان زیادی نیست که این تور در میان ایرانیان شناخته شده و در سال های اخیر مسافران بسیاری را به خود جذب کرده است.
آفریقای جنوبی علاوه بر امکان تاریخی از نظر طبیعت نیز مزیت های قابل توجهی دارد. جنگل های زیبا و مراتع وسیع با گونه هیا جانوری بسیار، جذاب ترین مناظر این کشور هستند. از نگاه خیلی ها مهم ترین هر آفریقای جنوبی کیپ تاون است. کیپ تاون، مشهور به شهر مادر، پایتخت پارلمانی آفریقای جنوبی با داشتن طبیعت وحشی و زیبایی خاص، هر بازدیدکننده ای را مجذوب خود می کند.
می توانید توری را انتخاب کنید که برای هتلی پنج ستاره ترتیب داده شده است. قیمت اتاق دو تخته آن یک میلیون و ۳۹۹ هزار و ۵۰۰ تومان و دو تخته، یک میلیون و ۷۹۹ هزار و ۵۰۰ تومان است. قیمت با تخت کودک هم ۹۹ هزار و ۵۰۰ تومان است. برای این سفر به اصل پاسپورت با هفت ماه اعتبار، دو قطعه عکس رنگی جدید، گواهی اشتغال به کار ترجمه شده، گواهی حساب بانکی ترجمه شده، ترجمه شناسنامه فرزندان به زبان انگلیسی، حداقل زمان جهت صدور ویزا و حدود هفت روز کاری نیاز دارید.

به این ترتیب برای شما بلیت رفت و برگشت ترکیش ایرلاین (رفت به ژوهانسبورگ، برگشت از کیپ تاون)، ۹ شب اقامت در هتل پنج ستاره همراه با صبحانه، ترانسفر فرودگاهی، دریافت ویزا، پرواز داخلی ژوهانسبورگ به کیپ تاون، راهنمای فارسی زبان، بیمه مسافرتی و چهار گشت متنوع در نظر گرفته خواهد شد.

سفر به تایلند از ۳، ۴ تا ۷، ۸ میلیون تومان

هزینه سفر به تایلند با توجه به نوع تور، خدماتی که ارائه می دهند، نوع هتل و امکانات، نوع پرواز و سایر خدمات متغیر است. برای یک سفر هفت تا هشت روزه، هزینه ها از چهار میلیون تومان تا بالای شش میلیون تومان متغیر است. به گزارش اقتصادنیوز شهرهایی که می توانید برای سفر اختصاصی به تایلند انتخاب کنید، بانکوک و پوکت نام دارند.

قیمت تورهای بانکوک حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار توما ارزان تر از تور شهر پوکت است. البته سفر به شهرهایی مثل بانکوک و پوکت می تواند با منظره های زیبای خود، سفری بسیار دلنشین برای شما و خانواده ایجاد کند؛ سفری به دور از ناهنجاری های معمول.

در یک تور هفت شب و هشت روزه به یک هتل سه ستاره برای اتاق دو تخته، هزینه هر نفر، چهار میلیون و ۳۷۵ هزار تومان در نظر گرفته شده است. هزینه اتاق یک تخته چهار میلیون و ۶۸۵ هزار تومان، تخت کودک پنج تا ۱۲ اله، چهار میلیون و ۳۱۵ هزار تومان و کودک بدون تخت دو تا پنج ساله چهار میلیون و ۱۰۰ هزار تومان خواهد بود.

تور هفت شب و هشت روز پاتایا برای هتل چهار ستاره هم در یکی از آژانس ها در نظر گرفته شده است. هزینه اتاق دو تخته برای هر نفر، چهار میلیون و ۴۸۵ هزار تومان و اتاق یک تخته چهار میلیون و ۹۰۵ هزار تومان است.تور هفت شب و هشت روز پوکت نیز با اقامت در یک هتل پنج ستاره، در یک اتاق دو تخته برای هر نفر، شش میلیون و ۳۲۵ هزار تومان و اتاق یک تخته هفت میلیون و ۸۹۵ هزار تومان است.

سفر نوروزی به دبی با ۲.۸ تا ۵.۳ میلیون تومان

از آنجایی که دبی یک شهر صحرایی در کشور امارات است، جای تعجبی نیست که آب و هوای گرم و روزهای شدیدا آفتابی داشته باشد. گرم ترین ماه های دبی بین ماه های می تا سپتامبر است که دمای هوا به ۳۹ و ۴۰ درجه می رسد و احتمال بارش تقریبا صفر است. امارات، آب و هوای خشک و آفتابی دارد و در طول سال باران زیادی نمی بارد و بارش باران عمدتا در فصل زمستان دیده می شود. گاهی اوقات بادهای شدید موجب طوفان شن و هوای تار و کدر می شود. دمای هوا در تابستان به شدت گرم است.

به نوشته اقتصادآنلاین اگر از ۲۸ اسفند ماه به مدت پنج شب و شش روز به هتل Al Jawhara Gardens بروید، هزینه شما سه میلیون تومان می شود. پرواز شما به این هتل چهار ستاره از طریق ایران ایر خواهد بود. اگر هتل تان را به هتل avenue تبدیل کنید و ۲۹ اسفندماه، تهران را به قصد دوبی ترک کنید، پرواز و اقامت تان سه میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تمام می شود.

پرواز شرکت ماهان از تهران به مدت پنج شب و شش روز طول می کشد. اگر تحویل سال را در کنار خانواده بمانید و روز اول فروردین ۹۵ هتل Hyat Regency را انتخاب کنید، امکان آن را خواهید داشت که هفت شب و هشت روز در دبی بمانید. پرواز ماهان شما به همراه اقامت پنج میلیون و ۳۱۵ هزار تومان آب می خورد.

ایرانی ها ترکیه را رها نمی کنند

سواحل جنوبی ترکیه که جاذبه اصلی و وسوسه کننده توریست ها برای سفر به این کشور هستند، روزهای خوبی را پشت سر نمی گذارد؛ به طوری که روزنامه ترکیه ای «تودی زمان» از ورشکسته شدن ۱۳۰۰ هتل ساحلی و به فروش گذاشته شدن آنها خبر داده است.

به گزارش صدای اقتصاد، آلمان ها و روس ها بیشترین سهم گردشگران ترکیه را به خود اختصاص می دادند که با تیره شدن روابط روسیه و ترکیه و همچنین انفجار یک ماه پیش استانبول و مرگ ۱۰ گردشگر عمدتا آلمانی، با اعلام ممنوعیت و محدودیت سفر از سوی این کشورها، صنعت گردشگری ترکیه اکنون با بحرانی عمیق مواجه شده است.

اما ایرانی ها داستان متفاوتی دارند. وزارت گردشگری ترکیه در گزارشی اعلام کرده است تعداد مسافران خارجی در ۱۱ ماه نخست ۲۰۱۵ در مقایسه با سال پیش از آ«، ۱.۳ درصد کاهش داشته اما سفر ایرانی ها با افزایش همراه بوده است به طوری که در این بازه زمانی یک میلیون و ۶۰۰ هزار ایرانی از ترکیه دیدن کردند و این به معنای رشد ۶.۳ درصدی این آمار نسبت به دوره مشابه در سال ۲۰۱۴ است.

به گزارش اقتصاد آنلاین اگر به هتل Taba Luxury Suits برای پنج روز و چهار شب بروید، هتلی چهار ستاره منتظر شماست که باید برای آن یک میلیون و ۵۵۵ هزار تومان پول بدهید. اگر از ۲۸ اسفند تا سه فروردین به مدت پنج روز و چهار شب به استانبول سفر کنید و انتخاب شما هتل Beast Western Plus President باشد، هزینه شما یک میلیون و ۹۳۰ هزار تومان خواهد بود. اگر Fuar Otel را انتخاب کنید و شش روز و پنج شب در آن هتل چهار ستاره باشید باید دو میلیون و ۵۷۰ هزار تومان بپردازید.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا