گورباچف هم قربانی فریبکاری تلفنی شد

این ماجرا از بامداد جمعه و زمانی آغاز شد که «نیکیتا میخالکوف» کارگردان معروف روس و رئیس سینماتوگرافی روسیه اعلام کرد که سیاست میخاییل گورباچف رئیس جمهوری شوروی سابق و بوریس یلتسین رئیس جمهوری فقید روسیه که باعث فروپاشی شوروی شد باید تبهکارانه شناخته شود. میخالکوف در گفت و گو با خبرگزاری روسی اینترفاکس، فروپاشی …

این ماجرا از بامداد جمعه و زمانی آغاز شد که «نیکیتا میخالکوف» کارگردان معروف روس و رئیس سینماتوگرافی روسیه اعلام کرد که سیاست میخاییل گورباچف رئیس جمهوری شوروی سابق و بوریس یلتسین رئیس جمهوری فقید روسیه که باعث فروپاشی شوروی شد باید تبهکارانه شناخته شود.

میخالکوف در گفت و گو با خبرگزاری روسی اینترفاکس، فروپاشی شوروی را فاجعه بزرگ ژئوپلیتیکی خواند و گفت: اقدامات گورباچف و یلتسین را در سطح حکومتی باید محکوم کرد.
این سخنان به شدت گورباچف را آزرده خاطر کرد و وی ظهر امروز در گفت و گو با رادیو اخبار روسی، میخالوکف را از دخالت در سیاست برحذر داشت.

وی گفت: میخالکوف کارگردان خوب و مطرحی است و فیلم های خوبی می سازد، اما بهتر است در سیاست و چیزی که به وی مربوط نمی شود دخالت نمی کند.

به دنبال این سخنان، دو فریبکار تلفنی روسی که اخیرا با فریب دادن اردوغان مشهور شده اند با گورباچف تماس می گیرند و از طرف میخالکوف از وی معذرت خواهی می کنند.

آنها به گورباچف پیشنهاد می کنند که در مورد اختلاف و کدورت پیش آمده در یک دیدار شخصی گفت و گو کنند.

رئیس جمهوری شوروی سابق در تماس تلفنی این پیشنهاد را نمی پذیرد و می گوید که سرگرم مقدمات برای جشن سالروز ۸۵ سالگی خود است که روز دوم مارس برگزار می شود.

دو فریبکار تلفنی پس از تماس با گورباچف، ان را بطور کامل در سامانه یوتیوب منتشر کردند.

گورباچف در این گفت و گوی تلفنی خطاب به فریبکاران که نقش میخالکوف را بازی کرده اند می گوید دلیلی برای اختلاف بین ما نمی بینم و این که به من توهین کنی. شما بازیگر و کارگردان خوب به این صورت از من با توهین نام می بری. با پدرت دوست بودم و فقط پسرهای کوچکش را نمی شناختم.

میخالکوف (فریبکار تلفنی) در پاسخ گفت که مشروب زیاد خورده و در حالت مستی سخنان نامربوط گفته است و از گورباچف خواست که ناراحت نشود و به وی ناسزا نگوید.

به گزارش رسانه ها، پس از انتشار این گفت و گوی تلفنی، گورباچف هنوز باور نمی کند مورد فریب تلفنی قرار گرفته و در گفت و گوی رادیویی گفت که میخالکوف با او تماس گرفته و معذرت خواهی کرده است.

«ولادیمیر کوزنتسف» و «آلکسی استولیاروف» دو تن از شهروندان روسی که گورباچف را فریب دادند روز ۲۳ بهمن ماه با رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه تماس تلفنی گرفته و پس از این که خود را رئیس جمهوری و نخست وزیر اوکراین معرفی کردند به مدت نیم ساعت با وی به گفت و گو پرداختند.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسی ان.تی.وی، این دو جوان روس در تماس تلفنی با اردوغان خود را پترو پوروشنکو و آرسنی یاتسنیوک رئیس جمهوری و نخست وزیر اوکراین معرفی کردند.آنها پس از این تماس تلفنی، مشروح گفت و گوی ضبط شده با رئیس جمهوری ترکیه را در سامانه یوتیوب منتشر کردند.

آنها در تماس تلفنی به عنوان مقامات اوکراینی به رئیس جمهوری ترکیه پیشنهاد کردند که اقدامات خود را علیه روسیه هماهنگ کنند و وی نیز این پیشنهاد را پذیرفت.

اردوغان همچنین با پیوستن ترکیه به ائتلاف ضد روسیه در منطقه به رهبری اوکراین در صورت ایجاد چنین ائتلافی موافقت کرد.

رئیس جمهوری ترکیه همچنین در این گفت و گوی تلفنی به مخاطبان خود اطمینان داد که از رئیس جمهوری روسیه بخاطر سرنگونی هواپیمای سوخو-۲۴ روسی توسط جنگنده ترکیه عذرخواهی نمی کند.

به گزارش رسانه های روسی، پس از آن که گفت و گوی تلفنی اردوغان با فریب دهندگان تلفنی در رسانه ها منتشر شد، سخنگوی دفتر رئیس جمهوری اردوغان این گفت و گوی تلفنی را جعلی و غیر واقعی خواند و اعلام کرد: برقراری تماس تلفنی با رئیس جمهوری ترکیه به این سادگی امکانپذیر نیست.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا