راهکار مطهری برای تحقق «رفع حصر»

گردهمایی بزرگ اصلاح‌طلبان با همت معاونت زنان ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان عصر روز پنجشنبه با استقبال کم‌نظیر اقشار مختلف مردم برگزار شد. استقبال از این همایش انتخاباتی که در سالن حجاب تهران برگزار شد، به حدی بود که بسیاری از حاضران در این همایش در صحن میانی سالن اجتماع کردند. در این همایش چهره‌های شناخته‌شده اصلاح‌طلبان، …

گردهمایی بزرگ اصلاح‌طلبان با همت معاونت زنان ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان عصر روز پنجشنبه با استقبال کم‌نظیر اقشار مختلف مردم برگزار شد. استقبال از این همایش انتخاباتی که در سالن حجاب تهران برگزار شد، به حدی بود که بسیاری از حاضران در این همایش در صحن میانی سالن اجتماع کردند.

در این همایش چهره‌های شناخته‌شده اصلاح‌طلبان، از‌جمله جعفر توفیقی، موسوی‌لاری، فائزه هاشمی، الهه کولایی، شکوری‌راد، سیدمحمود میرلوحی، آذر منصوری و همچنین پروین فهیمی حضور داشتند.

عارف: مردم نگذارند مجلسی شکل بگیرد که امثال فرجی‌دانا را استیضاح کند

رئیس شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در این همایش گفت: «خوشحالم که در اولین روز تبلیغات در این جمع حضور یافتم و خوشحالم که اولین سخنرانی تبلیغاتی من در جمع شماست. خدا را شکر که به ائتلاف و اجماع ارزشمندی رسیدیم و ان‌شاءالله مردم ایران کمک کنند تا مجلس یاور دولت باشد و مجلسی نباشد که وزیر فرهیخته‌ای مانند فرجی‌دانا را استیضاح کند». عارف با یادآوری ایام انتخابات ریاست‌جمهوری سال ٩٢ و حضورش در گردهمایی اصلاح‌طلبان در روز ٢٠ خرداد در خیابان حجاب، گفت: «در آن زمان گفتم جشن پیروزی را برگزار خواهیم کرد و ان‌شاءالله در انتخابات هفتم اسفند هم جشن پیروزی می‌گیریم».

او با اشاره به حضور نامزدهای اصلاح‌طلب در صبح پنجشنبه بر سر مزار شهدا و حرم مطهر امام راحل گفت: «امیدوارم به برکت این حضور، اصلاح‌طلبان حضور تأثیرگذاری در انتخابات داشته باشند». عارف با تأکید بر اینکه اصلاح‌طلبان کاری کارستان خواهند کرد، گفت: «۳۰ نفر نامزد ائتلاف اصلاح‌طلبان از افراد برجسته‌ای بودند که دغدغه مردم را داشتند». معاون اول دولت اصلاحات به اولویت‌های اصلاح‌طلبان در حوزه زنان اشاره کرد و گفت: «زنان نیمی از جمعیت کشور هستند که در دانشگاه سهمیه بیش از ۵۰‌‌درصدی را به خود اختصاص دادند؛ اما در حوزه اشتغال و مدیریت به حق خود نرسیدند». سرلیست اصلاح‌طلبان در حوزه تهران با اشاره به اینکه اولویت‌های شغلی این روز‌ها بیشتر به مسائل نرم‌افزاری توجه دارد تا سخت‌افزاری و زنان در مسائل نرم‌افزاری توانمند‌تر هستند، گفت: «ارتقای جایگاه زنان یکی از راهبردهای اصلاح‌طلبان خواهد بود».

علی مطهری: برای تحقق شعار رفع حصر  پای صندوق‌های رأی بیایید

در گردهمایی فراگیر اصلاح‌طلبان علی مطهری با ابراز خوشحالی از حضور در این جمع گفت: «همه ما به دنبال اجرای قانون اساسی هستیم و معتقدیم راه اصلاح امور از صندوق‌های رأی می‌گذرد. مشارکت گسترده مردم مجلس قوی‌تری را تشکیل خواهد داد». نماینده مردم تهران در مجلس نهم شورای اسلامی ضمن اشاره به حقوق مردم گفت: «وظیفه نمایندگان راه‌یافته به مجلس دهم، علاوه بر پیگیری مسائل اقتصادی، توجه به فصل سوم قانون اساسی است که در آن حقوق مردم تسریع شده است. ما نیز باید به مسائل سیاست داخلی توجه داشته باشیم.

متأسفانه در چند سال اخیر وحدت سیاسی کشور خدشه‌دار شده است که باید سریعا این مشکل رفع شود». مطهری در پایان در پاسخ به شعار جمعیت حاضر در سالن حجاب که شعار پیروزی اصلاحات و برابری زن و مرد را خواستار بودند، گفت: «شما در انتخابات سال ۹۲ گام اول را به خوبی برداشتید و امیدوارم امسال نیز همه ما بتوانیم گام دوم را با اقتدار برداریم». مطهری همچنین در پاسخ به شعار رفع حصر، گفت: «اگر به دنبال تحقق این شعار هستید به پای صندوق‌های رأی بیایید».

کواکبیان: می‌خواهیم در مجلس خانه‌تکانی کنیم

مصطفی کواکبیان در این همایش گفت: «اسفند‌ ماه خانه‌تکانی است و ما می‌خواهیم در مجلس خانه‌تکانی کنیم». دبیرکل حزب مردم‌سالاری افزود: «ما معتقدیم زنان این کشور آن‌قدر توانمندی دارند که بتوانند یک‌سوم مجلس را بگیرند و این‌گونه نباشد که در افغانستان کاندیدای زن ریاست‌جمهوری داشته باشیم و در کشور ما چنین نباشد. درد‌دل همه ردصلاحیت‌شده‌ها که در این مدت به آنها بی‌مهری شده، این است که اصلاحات زنده است».

الهه کولایی: گام دوم را برای ارتقای ایران و  تأمین منافع ایرانیان بر می‌داریم

الهی کولایی، عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان نیز گفت: «ما در راهی قدم گذاشته‌ایم که از یک سو آرمان‌ها و ایده‌های مندرج در قانون اساسی را تحقق بخشیده و از سوی دیگر شیوه اصلاحات و تلاش عقل‌محور را برای تأمین آرمان‌ها تقویت می‌کند». کولایی ادامه داد: «شورای‌عالی اصلاح‌طلبان برای ساماندهی فعالیت‌ها مجموعه‌ای از احزاب و چهره‌های شاخص ملی و سیاسی را گرد هم آورد تا با تجربه‌ای ارزشمند در آستانه رویدادی بزرگ بعد از توافق هسته‌ای و برجام گام دیگری برای همراهی با دولت بردارد.

ائتلاف اصلاح‌طلبان شکل گرفت و فهرست واحدی برای معرفی به مردم برای نمایندگی عرضه کرد و این فهرست حاصل تلاش چند‌ماهه احزاب و جریان‌های اصلاح‌طلب است». او با بیان اینکه ما آماده هستیم تا گام دوم را برای تحقق آرمان‌ها برداریم، افزود: «با تلاش یکپارچه در روز هفتم اسفند پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شویم تا مجلسی عقل‌گرا از زنان و مردان شکل دهیم. ما گام دوم را برای ارتقای ایران و تأمین منافع ایرانیان بر می‌داریم و با توجه به اینکه در آستانه ایام فاطمیه هستیم، باید با هوشیاری از این ایام استفاده و به تحقق آموزه‌های دینی کمک کنیم».

شکوری‌راد: ما ایستاده‌ایم تا نهاد انتخابات را پاس بداریم

علی شکوری‌راد، دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران  نیز در این گردهمایی با بیان اینکه امیدواریم باز هم حماسه‌ای دیگر بیافرینیم، گفت: «ما همیشه شاهد صحنه‌های پرشور از سوی زنان و مردان در دوره‌های مختلف بوده‌ایم، اما این‌بار گرمی حضور شما در صحنه رنگ‌وبوی دیگری دارد و در شرایطی که سختی‌ها و موانع بسیار بوده شما مسیر را پیموده‌اید و این شما هستید که بار دیگر طعم پیروزی را به این ملت می‌چشانید».  شکوری‌راد گفت: «اصلاحات دو وجه عمده دارد که یکی قانون‌گرایی و دیگری حفظ کرامت انسانی است». دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران گفت: «ما شهروندانی هستیم که آماده‌ایم با رأی خود اصلاح ایجاد کرده و آینده روشن را پیش چشم فرزندانمان قرار دهیم. هر فکر و هر روش و برنامه‌ای باید با استناد به رأی مردم در این کشور حاکم شود». دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران یادآور شد: «ما ایستاده‌ایم تا نهاد انتخابات را پاس بداریم و اینجا گرد آمده‌ایم تا نامزدهایی را برای انتخابات مجلس به مردم معرفی کنیم که پاسدار قانون اساسی، رأی ملت و کرامت انسان باشند.

مردم ولی‌نعمت این کشور و مسئولان هستند و هیچ‌کس نمی‌تواند چیزی را برخلاف خواست آنها به این مردم تحمیل کند». شکوری‌راد با اشاره به حضور پرشور حضار در سالن خاطرنشان کرد: «هنگامی که می‌بینید در روز نخست تبلیغات انتخابی این جمع پرشور گردهم آمده و با این امید آماده حضور در انتخابات است، قطعا در روز هفتم اسفند اتفاق بزرگی توسط این مردم رقم خواهد خورد». او در پایان پیشنهاد کرد: «شما جوانان باید در روز هفتم اسفند علاوه بر اینکه پای صندوق رأی می‌آیید هر کدام ده‌ها، صد‌ها و هزاران نفر دیگر را به پای صندوق‌ها بکشانید و هر رأی شما باید ده‌ها، صد‌ها و هزاران رأی شود».

روایت نعمتی از روند رأي اعتماد

همچنین بهروز نعمتی در همایش اصلاح‌طلبان در سخنانی گفت: «زمانی که دولت، کابینه را به مجلس معرفی کرد نقشه کشیده بودند ٩ نفر رأی نیاورند و ٧٠ جلسه در خانه تک‌تک نمایندگان برگزار کردیم تا زنگنه‌ها، آخوندی‌ها و میلی‌منفردها و نجفی مظلوم رأی بیاورند». نعمتی گفت: «مخالفان در تمام سایت‌ها نوشتند که علت قرارگرفتن بنده در فهرست اصلاح‌طلبان، چشمک‌زدن به ظریف بوده است، در حالی که آنها معنی دیپلماسی و body languag (زبان بدن) را نمی‌دانند». او با بیان اینکه در چهار سال گذشته در مجلس نهم در اقلیت قرار داشته، اعلام کرد: «بار‌ها در مجلس نهم کتک خوردیم و در واقع کسانی که خون‌ دل واقعی خورده‌اند، ما هستیم».

غلامرضا حیدری: اجرائی‌کردن برجام در دستور کار مجلس دهم

غلامرضاحیدری در گردهمایی فراگیر اصلاح‌طلبان گفت: «اجرائی‌کردن برجام برنامه مهمی است که باید در مجلس دهم در دستور کار قرار گیرد.

امیدوارم با ایجاد فضای امیدواری که در جامعه شاهد هستیم کار را پیش ببریم و با حس آرامش بتوانیم در مسیر جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی فعالیت کنیم». نامزد اصلاح‌طلب انتخابات مجلس در حوزه تهران با تأکید بر اهمیت آرامش در مسیر پیشرفت خاطرنشان کرد: «حس آرامش در مسیر جذب سرمایه اهمیت ویژه‌ای دارد و این در حالی است که جذب سرمایه می‌تواند منجر به تقویت تولید شود و با تقویت تولید می‌توانیم زمینه ایجاد کار و اشتغال را برای جوانان در سراسر کشور ایجاد کنیم».

وکیلی: به‌دنبال مجلسی با رویکرد حقوق ملت هستیم

محمدعلی وکیلی در گردهمایی فراگیر اصلاح‌طلبان گفت: «به حرمت بانوانی که این جلسه را برگزار کردند، می‌خواهم بگویم مباحث حقوقی مربوط به بانوان در قانون اساسی بسیار مترقی است اما متأسفانه به دلیل عملکرد ضعیف و نظارت نادرست، زنان با مشکلاتی روبه‌رو هستند». او گفت: «خانم‌ها و آقایان، ما به دنبال مجلسی با رویکرد حقوق ملت هستیم نه مجلسی که چشمانش را نسبت به حقایق بسته است».الیاس حضرتی در گردهمایی فراگیر اصلاح‌طلبان گفت: «این جمعیت من را به یاد دوم خرداد می‌اندازد؛ تجمعی که منجر به پیروزی آقای خاتمی شد». او افزود: «این تجمع ما را به یاد شور انتخابات ۸۸ و ۹۲ انداخت. این سالن، ایثارگری دکتر عارف را به یاد دارد، ما در انتخابات سال ۹۲ یک تصمیم عاقلانه گرفتیم و امروز جمع شده‌ایم که دوباره یک تصمیم عاقلانه و سرنوشت‌ساز را اتخاذ کنیم».

سیدفرید موسوی: مجلسی می‌خواهیم که روی کسی سیمان نریزد

سیدفرید موسوی، نامزد اصلاح‌طلب این دوره مجلس در این همایش گقت: «ما به دنبال آن هستیم که به خاطر یک رأی وزیری برکنار نشود، ما نمی‌خواهیم دوباره کابوس و هراس یک رأی کشور را فرا بگیرد، ما نمی‌خواهیم که با چند رأی بیشتر دلواپسی وارد مجلس شود». او افزود: «ما مجلسی می‌خواهیم که روی کسی سیمان نریزد و هنگامی که فردی از اقدامات غیرقانونی در کشور حرف می‌زند به سوی او حمله‌ور نشوند». سیده‌فاطمه حسینی، دیگر نامزد فهرست ائتلاف گفت: «ما می‌خواهیم صدای کسانی باشیم که با بی‌مهری ردصلاحیت شدند، من می‌خواهم نماینده نسلی باشم که زندگی و امید را حق مسلم خود می‌داند».

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا