شرط ایران خودرو برای همکاری با رنو

آن طور که منابع خبری می‌گویند، ایران خودرویی‌ها به رنو اعلام کرده‌اند تنها در صورتی که تولید محصول ارزان قیمت این شرکت به نام «کوئید» را به آنها واگذار کند، حاضر به عقد قرارداد جدید هستند. منابع آگاه تاکید می‌کنند که ایران خودرویی‌ها روی این شرط اصرار داشته و اگر رنو مدل «کوئید» را به …

آن طور که منابع خبری می‌گویند، ایران خودرویی‌ها به رنو اعلام کرده‌اند تنها در صورتی که تولید محصول ارزان قیمت این شرکت به نام «کوئید» را به آنها واگذار کند، حاضر به عقد قرارداد جدید هستند.

منابع آگاه تاکید می‌کنند که ایران خودرویی‌ها روی این شرط اصرار داشته و اگر رنو مدل «کوئید» را به آنها ندهد، قید همکاری با این شرکت را خواهند زد. این در شرایطی است که گفته می‌شود رنو ابتدا قرارداد خود با سایپا را به امضا می‌رساند و سپس پای میز مذاکره با ایران خودرو خواهد رفت، بنابراین این شرکت برای تحقق شرط آبی‌های جاده مخصوص، ابتدا باید نارنجی‌های جاده مخصوص را راضی کند.

به عبارت بهتر، چون کوئید یکی از ارزان‌ترین محصولات رنو به شمار می‌رود، برای بازار خودرو ایران گزینه مهمی به‌نظر می‌رسد و بدون شک هر یک از دو خودروساز بزرگ کشور اگر بتوانند این محصول را میهمان خط تولیدشان کنند، قاعده بازی در بازار محصولات ارزان کشور را به نفع خود تغییر خواهد داد.

در حال حاضر بازار ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان خودرو کشور تقریبا در دست سایپایی‌ها است و با این حساب اگر کوئید به سایپا برود، قدرت این شرکت در محدوده قیمتی موردنظر بیشتر خواهد شد، با این حال اگر رنویی‌ها کوئید را به ایران خودرو بدهند، این آبی‌های جاده مخصوص هستند که می‌توانند پس از سال‌ها در بازار ارزان قیمت‌ها خودی نشان دهند.

منابع آگاه تاکید می‌کنند که ایران خودرو قصد دارد در صورت عهده دار شدن تولید کوئید، این محصول را با قیمتی زیر ۳۰ میلیون تومان روانه بازار کند که در این صورت، کوئید به رقیبی جدی برای پراید و تیبا و ساینا (محصولات ارزان قیمت سایپا) تبدیل خواهد شد.

این البته در حالی است که تجربه نشان می‌دهد خودروهای وعده داده شده برای بازار ایران، معمولا در زمان تولید و عرضه با قیمت بالاتری روانه بازار خواهند شد و حالا باید منتظر ماند و دید «کوئید» نیز به سرنوشت قبلی‌ها دچار می‌شود یا با قیمتی زیر ۳۰ میلیون تومان به دست مشتریان خواهد رسید.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا