دیدنی ترین کتابخانه های دنیا

کتابخانه ملی چین، پکن این کتابخانه بیش از ۳۱ میلیون کتاب داره که بیشتر شامل ادبیات چینی و اسناد تاریخی می شه. کتابخانه ملی چین بزرگترین کتابخانه آسیاست و یکی از بزرگترین کتابخانه های دنیا هم هست. جایی که می تونه روزها شما رو سرگرم کنه و مطمئن باشین حتی اگه چندین روز در جستجوی …

کتابخانه ملی چین، پکن

این کتابخانه بیش از ۳۱ میلیون کتاب داره که بیشتر شامل ادبیات چینی و اسناد تاریخی می شه. کتابخانه ملی چین بزرگترین کتابخانه آسیاست و یکی از بزرگترین کتابخانه های دنیا هم هست. جایی که می تونه روزها شما رو سرگرم کنه و مطمئن باشین حتی اگه چندین روز در جستجوی کتاب های مختلف باشین، در آخر تمام چیزهایی که این کتابخانه می تونه به شما ارائه بده رو نشناختین.

دیدنی ترین کتابخانه های دنیا

کتابخانه کتاب های خطی و نایاب دانشگاه ییل، کانکتیکات آمریکا

در حال حاضر این کتابخانه برای بازسازی و تعمیرات بسته است و قراره در ماه سپتامبر ۲۰۱۶ که کار بازسازی انجام شده دوباره بازگشایی بشه. تو نمای بیرونی این کتابخانه از سنگ مرمر استفاده شده تا از تابش مستقیم نور خورشید به اشیا با ارزش کتابخانه جلوگیری کنه و کتابها در محفظه ای شیشه ای قرار داده شدن تا در دمای کنترل شده ای محافظت بشن.

دیدنی ترین کتابخانه های دنیا

دیدنی ترین کتابخانه های دنیا

کتابخانه شهر اشتوتگارت، آلمان

فضای این کتابخانه کاملا باز و به رنگ سفیده. چهار طبقه اول این بنا به شکل استاندارده اما پنج طبقه فوقانی به شکل یک هرم هست که سقف شیشه ای داره. فضای داخلی به زیبایی طراحی شده و علاوه بر قفسه کتابها شامل نیمکت های آب رنگیه که می تونه بهترین جا برای استراحت کردن همراه با یه کتاب خوب باشه.

دیدنی ترین کتابخانه های دنیا

دیدنی ترین کتابخانه های دنیا

سالن مطالعه باشگاه رند، ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی

اینجا کتابخانه ای خاص در شهر ژوهانسبورگه که فقط برای اعضای باشگاه قابل استفاده ست و شامل بیش از ۱۰ هزار نسخه کتاب، مجله، روزنامه و گنجینه های غیرقابل تعویضه.

دیدنی ترین کتابخانه های دنیا

کتابخانه شهر آدلاید، استرالیا

این کتابخانه علاوه بر همه کتابهایی که داره، معماری بی نظیر و خیره کننده ای هم داره. سقف اینجا یک گنبد شیشه ای داره که به فضا یک نور طبیعی اضافه می کنه و باعث می شه بازدیدکننده ها بدون اینکه نیاز به بیرون رفتن داشته باشن از محیط کتابخانه لذت ببرن.

دیدنی ترین کتابخانه های دنیا

سالن مطالعه سلطنتی پرتغالی ها، ریودوژانیرو برزیل

ساخت این کتابخانه آمریکای جنوبی در سال ۱۸۸۷ به پایان رسید و به نظر می رسه که بزرگترین مجموعه آثار پرتغالی ها در خارج از کشورشون باشه. ساختمان این کتابخانه بسیار زیباست و شامل آثار هنری کمیابی می شه. یک لوستر فوق العاده و پنجره های سقفی آهنی از دیدنی های دیگه این بنا هستن و علاوه بر اینها در میان این معماری زیبا سرمایه ای ارزشمند از اطلاعات نگه داری می شه.

دیدنی ترین کتابخانه های دنیا

کتابخانه ملی هنر لندن، انگلستان

اگر شما هم عاشق هنر هستین، می تونین یه سر به کتابخانه ملی هنر در کنزینگتون بزنین. اینجا می تونین منابع مرجع در مورد تمام شاخه های هنر از نقاشی تا منسوجات، چوب و مجسمه سازی رو پیدا کنین. البته کتاب ها هم بخشی از این کتابخانه هستن اما خود این کتاب ها هم جزو آثار هنری محسوب می شن و صرفا جهت نمایش تو این کتابخانه هستن و به بازدیدکنندگان اجازه مطالعه این آثار داده نمی شه.

دیدنی ترین کتابخانه های دنیا

کالج ترینیتی، دوبلین ایرلند

کتابخانه کالج ترینیتی بزرگترین کتابخانه پژوهشی ایرلند ست. اینجا می تونین یک کپی از هر کتابی که در ایرلند و انگلستان چاپ شده رو پیدا کنین و این یعنی اینکه هر سال ۱۰۰هزار کتاب جدید به این مجموعه اضافه می شه. یکی از ویژگی های خاص این کتابخانه، مجسمه  هاییه که به صورت ردیفی نصب شدن و پیکره هایی از مشاهیر جهان مثل ارسطو، افلاطون، شکسپیر، نیوتون و خیلی های دیگه هستن.

دیدنی ترین کتابخانه های دنیا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا