ایمن‌ترین خودروهای جهان +عکس

سرعت، قدرت، شتاب، طراحی، قیمت، عملکرد، سبز بودن و ایمنی ملاک‌های تعیین‌کننده هستند که ممکن است نقطه قوت یا ضعف یک خودرو بر‌اساس این موارد در نظر گرفته شود. اما داشتن ایمنی و حفظ جان سرنشینان می‌تواند یکی از ملاک‌های مهم و تاثیر‌گذار در فروش یک محصول باشد. خودروسازان همزمان با افزایش قدرت و سرعت …

سرعت، قدرت، شتاب، طراحی، قیمت، عملکرد، سبز بودن و ایمنی ملاک‌های تعیین‌کننده هستند که ممکن است نقطه قوت یا ضعف یک خودرو بر‌اساس این موارد در نظر گرفته شود. اما داشتن ایمنی و حفظ جان سرنشینان می‌تواند یکی از ملاک‌های مهم و تاثیر‌گذار در فروش یک محصول باشد.

خودروسازان همزمان با افزایش قدرت و سرعت در خودروها، تلاش کرده‌اند به همان نسبت موارد ایمنی در محصولات خود را رعایت کنند. تجهیزات متنوع که محصول فناوری‌های روز است برای حفظ جان سرنشینان یا کاهش خسارت توسط شرکت‌های خودرو‌سازی معرفی و روی آنها نصب شده است. بسیاری از محصولات توسط موسسه‌ای با نام انستیتو بیمه ایمنی بزرگراه‌ها (IIHS) آزمایش می‌شوند.

در هر سال، محصولات آزمایش شده در کلاس‌های مختلف معرفی و اعلام می‌شوند. این موسسه با اجرای آزمایش‌های گوناگون مربوط به تصادف و با بررسی سیستم‌های جلوگیری از تصادف به خودروها امتیاز می‌دهد. هر چه امتیاز یک خودرو بالاتر باشد احتمال بروز تصادف یا بروز جراحت و مرگ و میر در آن خودرو کمتر است. در این آزمایش‌ها انواع برخورد از جلو و پشت و پهلو با استفاده از سنسورهای پیشرفته بررسی می‌شوند. در ادامه با ایمن‌ترین خودروهایی که با کسب بالاترین امتیاز، جایزه ایمنی را دریافت کرده‌اند آشنا خواهید شد.

ایمن‌ترین خودروهای جهان +عکس

آکورا RLX

آکورا RLX خودرویی بزرگ و لوکس (Large luxury car) است که در این دسته بالا‌تر از سایر رقبا جایزه  ایمنی پلاس را دریافت کرده است. این خودرو مانند مدل کوچکتر خود از تمام آزمایش‌ها سربلند بیرون آمده و در بخش سامانه‌های پیشگیری از تصادف هم امتیاز بالایی را کسب کرده است. این خودروی لوکس با ۳۱۰ اسب بخار قدرت مصرف بسیار پاینی دارد. آکورا RLX تمام سامانه‌های مدل‌های قبلی را در خود جای داده است.

این لوکس دوست داشتنی، امتیاز G را در آزمایش‌های تصادف کسب کرده است. این خودرو مجهز به سامانه ترمز خودکار در سرعت زیر ۲۰ کیلومتر و سرعت ۴۰ کیلومتر است که تاثیر زیادی در پیشگیری از تصادف در محیط‌های شهری می‌تواند داشته باشد. این سطح از ایمنی را برای مدل هیبرید آن نیز می‌توان تصور کرد چرا که از پلت‌فرم مشابه استفاده می‌کند. این خودرو در سال ۲۰۱۴ باز طراحی شد و با کسب ویژگی‌های جدید خودرویی ایمن و کم مصرف با قیمتی حدود ۵۰ هزار دلار به بازار عرضه شده است.

ایمن‌ترین خودروهای جهان +عکس

آکورا ILX

اکورا ILX خودروی سدان در کلاس خودروهای کوچک (small car) است که در سال ۲۰۱۶ با تغییراتی که داشته در کلاس خود بالاترین امتیاز و جایزه  ایمنی پلاس را از آن خود کرده است. این سدان چهار در با حجم موتوری برابر با ۲۳۵۶ سی سی می‌تواند ۲۰۱ اسب بخار قدرت تولید کند. اکورا به جهت داشتن کیسه‌های هوای متعدد که در حالت‌های مختلف تصادف می‌تواند از سرنشینان خودرو محافظت کرده و جراحت‌های احتمالی را به حداقل برساند از ایمنی بالایی برخوردار شده است.

در این خودرو سامانه‌ها پیشگیری از تصادف از جلو به‌صورت اختیاری ارائه شده است که در صورت سفارش این سیستم، می‌توان گفت این خودرو در تصادفات کاملا ایمن است و در تمام مواردی که عموما مورد آزمایش قرار می‌گیرند امتیاز G را کسب کرده است. در آزمایش‌های انجام شده مشخص شده است در تصادفات از جلو ممکن است جراحتی در پای سمت چپ راننده ایجاد شود و در سایر بخش‌های بدن احتمال ایجاد آسیب دیدگی پایین است. ترمز‌های ضد قفل، چراغ‌های حرکت در روز و سامانه کنترل پایداری خودرو هم از دیگر امکانات ایمنی این خودرو کوچک است.

در میان همه جا روها، خودروهایی در کلاس اندازه متوسط طرفداران بیشتری دارند و خودروهای مطرح زیادی در این کلاس تولید و وارد بازار شده‌اند. شورولت اکینوکس در دسته (Midsize SUV) قرار می‌گیرد و توانسته در آزمایش‌های سخت موسسه IIHS چراغ سبز بگیرد. این خودرو با گذراندن تمام آزمایش ها، در صدر لیست ایمن ترین شاسی بلند با اندازه متوسط قرار گرفته است. این خودرو تمام ویژگی‌های پیش‌فرض که در لیست برندگان جایزه  ایمنی پلاس قرار دارند را در خود جمع کرده است. حجم موتور این خودرو ۳۶۰۰ سی سی است که می‌تواند ۳۰۱ اسب بخار قدرت تولید کند. اکینوکس مجهز به سامانه هشدار برخورد به مانع است و ترمز‌های خودکار در این خودرو استفاده نشده است و باعث شده در پیشگیری از تصادف‌ها تنها نمره قابل قبول دریافت کند.

ایمن‌ترین خودروهای جهان +عکس

 

آکورا MDX

آکورا MDX خودرویی لوکس و همه جارو است که در دسته خودروهای اندازه متوسط دسته‌بندی می‌شود. لوکس بودن تنها تفاوت این دسته با دسته متوسط قبلی است. این خودرو مانند سایر آکوراها توانسته در کلاس خودش به‌عنوان ایمن ترین شاسی بلند لوکس با اندازه متوسط معرفی شود. آکورا MDX 7 نفره با موتور ۳۴۰۰ سی‌سی که دارد می‌تواند ۲۹۰ اسب بخار قدرت تولید کند و تنها به ۹/ ۵ ثانیه زمان نیاز دارد تا به سرعت ۶۰ مایل در ساعت (۵/ ۹۶ کیلومتر) برسد. این خودرو با در اختیار داشتن تجهیزات پیشگیری از تصادفات از جلو امتیاز بالایی در این رابطه به‌دست آورده و از سایر رقبای خود مانند Audio Q5 پیشی گرفته است.

ایمن‌ترین خودروهای جهان +عکس

 

فورد F150

شرکت فورد در دسته پیکاپ‌های بزرگ توانسته با خودرویF150خود به‌عنوان ایمن ترین پیکاپ اندازه بزرگ مطرح شود. تمام خودروهایی که به‌عنوان ایمن ترین خودروها مطرح و معرفی می‌شوند مجهز به سامانه‌های پیش‌فرض ایمنی هستند که این خودروی فورد هم با داشتن این سامانه‌ها و کسب امتیاز G با موفقیت آزمایش‌ها را پشت سر گذاشته است. داشتن فضای کافی در اتاق و استفاده از کیسه‌های هوای متعدد، ایمنی بالایی را برای این خودرو فراهم کرده است.

ایمن‌ترین خودروهای جهان +عکس

 

سایون iA

سایون iA به‌عنوان خودرویی در کلاس بسیار کوچک (mini cars) توانسته از آزمایش‌های IIHS سربلند بیرون بیاید. امکانات ایمنی این خودرو توانسته امتیاز بالایی را برایش به ارمغان آورد. این خودرو در تصادف رو در رو با همپوشانی کوچک و متوسط، امتیاز G را دریافت کرده است که بالاترین امتیاز ممکن است. در سایر تصادفات و برخوردها، مانند تصادف از کنار و مقاومت سقف، بالاترین امتیاز ممکن را به خود اختصاص داده است. این خودرو با حجم موتور ۱۵۰۰ سی سی (چهار سیلندر) به سیستم کنترل پایداری الکتریکی مجهز است که کنترل خودرو را راحت‌تر می‌کند.

ترمزهای ضد قفل، سامانه چراغ حرکت در روز از دیگر امکانات ایمنی این خودرو کوچک است که باعث شده در کلاس خود بالاترین ایمنی را داشته باشد. این خودرو همچنین به سامانه ترمز خودکار در سرعت‌های پایین مجهز است و در صورت مواجه شدن با مانع در سرعت‌های کمتر از ۲۰ کیلومتر خودرو را به‌صورت خودکار متوقف می‌کند. از نکات مهمی که در خودروها باید رعایت شود نحوه اتصال صندلی مخصوص کودک است که باید ایمنی کافی و راحتی در استفاده را فراهم کند این خودرو در این رابطه امتیاز M را می‌گیرد که در مرز بین ضعیف و قابل قبول قرار دارد.

ایمن‌ترین خودروهای جهان +عکس

 

بیوک انکور

بیوک انکور در دسته همه جا روهای کوچک (Small SUV) قرار می‌گیرد. این خودرو با موتوری با حجم ۱۳۰۰ سی سی می‌تواند ۱۳۸ اسب بخار قدرت تولید کند. بیوک تمام آنچه یک خودروی شاسی بلند باید داشته باشد را به‌صورت فشرده در این محصول خود جا داده است. این کوچک جثه قدرتمند توانسته جایزه ایمنی پلاس را در میان خودروهای شاسی بلند کوچک قامت کسب کند. سامانه‌های پیش فرض این خودرو شامل ترمز ضد قفل، کیسه‌های هوا متعدد، کنترل پایداری خودرو، سامانه پیشگیری از واژگونی، چراغ‌های حرکت در روز می‌شوند که در آزمایش‌ها امتیاز G را به‌دست آورده‌اند و باعث شده است به‌عنوان خودرویی ایمن معرفی شود.

ایمن‌ترین خودروهای جهان +عکس

 

شورولت مالیبو

شورولت مالیبو در کلاس اندازه متوسط (Midsize) با داشتن ۱۰ کیسه هوا در هنگام بروز تصادف سرنشینانش را در آغوش می‌کشد و مانع ایجاد جراحت و مرگ و میر در آنها می‌شود. این خودرو در تمام آزمایش‌های موسسه IIHS نمره G به معنای خوب که بالاترین امتیاز است را دریافت کرده است. سایر سیستم‌های ایمنی مانند سامانه کنترل پایداری، چراغ‌های حرکت در روز و ترمز ضد قفل هم در این خودرو به‌صورت پیش فرض وجود دارد.

از نکات مثبت این خودرو داشتن کیسه هوا برای حفاظت زانوها است که مانع آسیب دیدگی در زانو می‌شود. امتیاز تصادف از جلو در این خودرو A به معنای قابل قبول است و سامانه جلوگیری از تصادف از جلو در این خودرو به‌صورت اختیاری و قابل سفارش است. این خودرو موتوری با حجم ۲۵۰۰ سی‌سی و چهار سیلندر دارد که با مصرف پایین‌اش از ایمنی بالایی در مقابل تصادفات از جهات مختلف برخوردار است. شرکت شورولت با گنجاندن ویژگی‌های منحصربه‌فرد (مصرف پایین و ایمنی بالا) در این خودرو محصولی کاملا رقابتی وارد بازار کرده است که درخور نام و برند شورولت است.

ایمن‌ترین خودروهای جهان +عکس

 

آئودی A3

خودرو معروف آئودی که در کلاس اندازه متوسط و لوکس قرار می‌گیرد در صدر ایمن‌ترین‌های کلاسش در سال ۲۰۱۶ قرار گرفته است. این خودرو با دریافت جایزه ایمنی این اطمینان را به سرنشینان خود می‌دهد که در حوادث متعارف هیچ نوع آسیبی به آنها وارد نمی‌شود. تمام مدل‌های این خودرو به دلیل استفاده از پلت‌فرم مشترک از ایمنی برابری برخوردار هستند و در تمام آزمایش‌ها به دلیل استفاده از سامانه‌ها و کیسه‌های هوای متعدد و بدنه محکم امتیاز G را به دست آورده است.

مانند سایر خودروها که جایزه ایمنی پلاس را در کلاس خود به‌دست آورده‌اند این خودرو هم با کیسه‌های هوای متعددی که دارد در هر نوع تصادفی از سرنشینانش محافظت می‌کند و تمام بدن آنها در معرض این کیسه‌های هوا قرار می‌گیرد تا از بروز هر نوع جراحت جلوگیری شود. سامانه‌های پیش فرض این خودرو شامل هشدار کم شدن باد لاستیک‌ها، کنترل پایداری خودرو، ترمز ضد قفل، چراغ حرکت در روز و سامانه پیشگیری از تصادف از جلو در این خودرو استفاده شده است.

ایمن‌ترین خودروهای جهان +عکس

تویوتا آوالون

تویوتا آوالون در دسته خودروهای بزرگ خانوادگی (Large family car) قرار می‌گیرد که با موتور ۳۵۰۰ سی سی که در دلش قرار گرفته قدرتی برابر با ۲۶۸ اسب بخار تولید می‌کند. این خودروی ۶ سیلندر با کسب بالاترین امتیاز ممکن، ثابت کرده است خودرویی محافظ اعضای خانواده است و با ایمنی بالایی که دارد می‌توان کاملا به آن اعتماد کرد. این خودرو در تصادف با همپوشانی کوچک و همپوشانی متوسط امتیاز G را کسب کرده است.

به گزارش دنیای اقتصاد، آوالون در طراحی خود فضای کافی برای حفاظت راننده در برابر ضربات را در اختیار دارد که به کمک کیسه‌های متعدد هوا از بروز هر نوع آسیبی جلوگیری می‌کند. این خودرو نمره بالایی در بخش سامانه‌های پیشگیری از تصادفات کسب کرده است که باعث می‌شود خودرو در سرعت زیر ۴۰ کیلومتر در ساعت با فعال کردن ترمز‌های خودکار از برخورد با موانع و عابران جلوگیری می‌کند.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا