سرقت آیفون ٦ با ترفندی عجیب

٢٣ دی‌ماه امسال خبر سرقت یک گوشی تلفن همراه آیفون ٦ از مغازه موبایل فروشی در خیابان سرو غربي سعادت‌آباد به ماموران کلانتری ١٣٤ شهرک قدس رسید؛ بلافاصله کارآگاهان برای بررسی موضوع راهی محل حادثه شدند. با حضور ماموران و انجام تحقیقات نخست مشخص شد که مردی ٤٠ ساله با مراجعه به مغازه فروشِ گوشی …

٢٣ دی‌ماه امسال خبر سرقت یک گوشی تلفن همراه آیفون ٦ از مغازه موبایل فروشی در خیابان سرو غربي سعادت‌آباد به ماموران کلانتری ١٣٤ شهرک قدس رسید؛ بلافاصله کارآگاهان برای بررسی موضوع راهی محل حادثه شدند.
با حضور ماموران و انجام تحقیقات نخست مشخص شد که مردی ٤٠ ساله با مراجعه به مغازه فروشِ گوشی تلفن همراه و به بهانه خرید گوشی، به شیوه «بدل‌اندازی» دست به سرقت یک گوشی تلفن همراه به ارزش ٣‌میلیون تومان زده است.
با مشخص شدن این موضوع پرونده‌ای با موضوع سرقت به شیوه بدل‌اندازی در این رابطه تشکیل شد و به دستور بازپرس شعبه چهاردهم دادسرای ناحیه ٢ تهران، برای رسیدگی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.
صاحب مغازه پس از حضور در پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «روز حادثه مردی ٤٠ ساله به مغازه من مراجعه و درخواست خرید یک گوشی آیفون ٦ را کرد. پس از توافق بر سر قیمت گوشی، این مرد یک کاغذ‌کادو را از داخل کیف خود بیرون آورد و به بهانه این‌که قصد دارد گوشی خریداری شده را به همسرش هدیه کند، از من خواهش کرد تا جعبه گوشی را برایش کادو کنم؛ پس از کادوپیچ کردن جعبه حاوی گوشی تلفن همراه آیفون ٦، این مرد عابربانکش را به من داد و همزمان جعبه کادو را از من گرفت و در داخل کیفش گذاشت. چندین نوبت اقدام به کشیدن کارت عابر بانک در دستگاه Pozz داخل مغازه کردم اما پولی داخل حساب وجود نداشت. در ادامه این مرد ضمن عذرخواهی از من و بازگرداندن جعبه‌ای کادوپیچ شده از من خواهش کرد تا برای دقایقی جعبه گوشی تلفن همراه خریداری شده را نزد خود نگه داشته تا او نسبت به تهیه پول اقدام کند و به این بهانه از مغازه خارج شد.»
صاحب مغازه موبایل فروشی در ادامه اظهاراتش گفت: «پس از گذشت نزدیک به یک ساعت زمانی‌که این مرد برای گرفتن گوشی به مغازه مراجعه نکرد، به تصور این‌که او از خرید گوشی منصرف شده جعبه کادویی را باز کردم اما در کمال تعجب متوجه شدم که این مرد به شیوه‌ای ماهرانه اقدام به دادن یک جعبه  خالی، دقیقا به اندازه ابعاد جعبه گوشی تلفن همراه آیفون ٦ به من کرده است. آن زمان بود که متوجه سرقت گوشی تلفن همراه خود شدم.» پس از اعلام جزییات این دزدی، با توجه به شیوه و شگرد سرقت، کارآگاهان به بررسی تصاویر به‌دست آمده از دوربین‌های مداربسته پیش‌بینی شده در داخل مغازه مالباخته پرداختند. آنها درنهایت با بهره‌گیری از تصاویر به دست آمده از دوربین‌ها و انجام چهره‌نگاری، موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه‌دار به نام «حمید» ٤٢ ساله شدند که پیش از این بارها به اتهام تخریب، محکومیت مالی و آدم‌ربایی دستگیر و روانه زندان شده است. با شناسایی دقیق تصویر متهم از سوی مالباخته، کارآگاهان در اقدامات پلیسی خود موفق به شناسایی مخفیگاه حمید در منطقه تهران نو – خیابان شهید غفاری شدند. سرانجام متهم روز بیستم بهمن ماه، سوار بر یک خودرو پراید نوک مدادی دستگیر شد.
در بازرسی از خودرو متهم، کارآگاهان موفق به کشف یک جعبه حاوی بسته‌های کادو‌پیچ شده‌ای شدند که همگی آنها دقیقا هم اندازه جعبه‌های گوشی‌های تلفن همراه به‌ویژه مدل آیفون ٦ انتخاب و با کاغذهای هم شکل، کادو شده بودند.
سرهنگ سعدالله گزافی، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: «تحقیقات درباره این پرونده در مراحل اولیه قرار دارد. بنابراین از همه شکات و مالباختگان به‌ویژه فروشندگان گوشی‌های تلفن همراه که با این شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفتند، دعوت می‌شود تا برای شناسایی متهم و پیگیری شکایات خود به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.»

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا