تجمیع بیمه ها برای مراقبت از بیت المال

به گزارش موبنا ، دکتر سیدحسن هاشمی روز جمعه در جمع خبرنگاران آبادان در روستای ابوشانک این شهرستان با ابراز امیدواری در خصوص اجرای طرح تجمیع بیمه های درمانی در کشور افزود:راهکار حذف رابطه مالی بین پزشک و بیمار به عنوان یکی از خواسته های جامعه پزشکان تجمیع بیمه هاست. وی عنوان کرد: در حوزه …

به گزارش موبنا ، دکتر سیدحسن هاشمی روز جمعه در جمع خبرنگاران آبادان در روستای ابوشانک این شهرستان با ابراز امیدواری در خصوص اجرای طرح تجمیع بیمه های درمانی در کشور افزود:راهکار حذف رابطه مالی بین پزشک و بیمار به عنوان یکی از خواسته های جامعه پزشکان تجمیع بیمه هاست.
وی عنوان کرد: در حوزه بهداشت پایگاه های بهداشتی و مراکز جامع خدماتی ایجاد شده که به تدریج امیدواریم برای همه مردم پرونده سلامت الکترونیک تهیه شود.
وزیر بهداشت همچنین با اشاره به مدت پنج ساله اجرای طرح نور آوران سلامت در شرق و غرب کشور به صورت دو گروه جداگانه گفت :در این طرح خدمات چشم پزشکی، بینایی سنجی، تهیه عینک و دندانپزشکی به روستائیان و افراد کم بصاعت ارائه می شود.
دکتر هاشمی افزود:تاکنون ۱۲۳ هزار نفر در قالب طرح نور آوران سلامت در کشور مورد معاینه چشم پزشکی و ۵۷ هزار نفر نیز در بخش دندانپزشکی معاینه شدند و برای ۲۳ هزار نیازمند نیز فرم عینک تهیه شده است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پرشکی در پاسخ به پرسشی در مورد مشکل ریزگردها در استان خوزستان، افزود:در این رابطه باید با مردم صادق باشیم و واقعیت ها را بازگو کنیم.
وی افزود:در بخش منشاء خارجی ریزگردها با توجه به شرایط حاکم در منطقه احتمال اینکه اتفاق خاصی رخ دهد بعید است.
وی اظهار داشت:در بخش داخلی نیز با توجه به اطلاعات موجود، اقدامات مثبتی از جمله رهاسازی آب در هورالعظیم انجام شده و دستگاه های مرتبط نیز اقدامات خوبی را انجام دادند.
هاشمی به مشکل تنفسی شهروندان اهوازی هنگام بارندگی اشاره کرد و افزود:این مشکل ناشی از کشت یک نوع درخت است که برای فضای سبز شهری در این شهر کاشته شده است.
وی وظیفه وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پرشکی را تربیت نیروی متخصص و فوق تخصص ریه و تجهیز تخت های بیمارستانی عنوان کرد و افزود:خرید و تجهیز آزمایشگاه های موازی از سوی دستگاه ها دردی از مردم دوا نمی کند.
به گفته وزیر بهداشت، درمان و آموزش پرشکی، پنج هزار و ۷۱۸ بیمار در قالب طرح نور آوران سلامت در روستای ابوشانک آبادان مورد معاینه و دو هزار و ۷۲۰ نفر نیز از خدمات دندان پزشکی استفاده کردند.
دکتر هاشمی افزود:همچنین ۲۸۰ نفر مورد عمل جراحی چشم و ۱۸۰ نفر دیگر در نوبت قرار دارند ضمن اینکه برای یک هزار و ۲۰۰ نفر عینک تهیه شده و همین تعداد نیز در نوبت دریافت عینک هستند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پرشکی که روز جمعه در قالب کاروان نورآوران سلامت به شهرستان آبادان سفر کرده است، در روستای ابوشانک ۱۲ عمل جراحی چشم انجام داد.
در سفر قاضی زاده هاشمی به خرمشهر نیز عملیات اجرایی ساخت یک بیمارستان فوق تخصصی آغاز می شود.
روستای ابوشانک با ۲۰۹ خانوار و بیش از یکهزار نفر جمعیت حدود ۳۰ کیلومتری آبادان واقع است.
۱۹۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا