بانک ها حق ندارند شرکت های صنعتی را به دلیل بدهی تصاحب کنند

به گزارش موبنا ، علی یزدانی روز پنجشنبه در بازدید از شهرک های صنعتی آبادان و خرمشهر با تاکید براین موضوع که تعداد زیادی از کارخانه ها با آن مواجه شده اند، خاطرنشان کرد:بنگاه های صنعتی غیر فعال که به دلیل بدهی به تملک بانک درآمده اند طی تمهیداتی از تملک بانک خارج شده و …

به گزارش موبنا ، علی یزدانی روز پنجشنبه در بازدید از شهرک های صنعتی آبادان و خرمشهر با تاکید براین موضوع که تعداد زیادی از کارخانه ها با آن مواجه شده اند، خاطرنشان کرد:بنگاه های صنعتی غیر فعال که به دلیل بدهی به تملک بانک درآمده اند طی تمهیداتی از تملک بانک خارج شده و دوباره به چرخه تولید بازگردانده می شوند.
وی در خصوص کارگاه های صنعتی غیر فعال در شهرک های صنعتی افزود:کارگاه ها و شرکت هایی که در غیر فعال و متروکه مانده اند در صورت تمایل به فعالیت از حمایت های همه جانبه دولت بهره مند می شوند در غیر این صورت چنانچه تمایلی به ادامه فعالیت نداشته باشند، تعطیل می شوند.
وی گفت: واحدهاگی صنعتی غیر فعال و متروکه به درخواست کنندگان کارگاه های صنعتی واگذار می شوند.
یزدانی با بیان ظرفیت ویژه شهرک صنعتی آبادان گفت:شهرک صنعتی آبادان ظرفیت بالقوه ای دارد و محل امن سرمایه گذاری است لذا انتظار می رود با پیگیری انجام شده سرمایه گذاران خارجی و نیز ایرانی در سایت صنعتی آبادان حضور یافته و سرمایه گذاری نمایند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت دربازدید میدانی از شرکت پترو آذر کاسپین با توجه به مشکلات بیان شده توسط مدیر عامل این شرکت در خصوص قیمت تمام شده مواد اولیه و خوراک این شرکت گفت:در راستای حمایت دولت از صنعت گران، قیمت تمام شده خوراک شرکت پترو آذر کاسپین بررسی و بر اساس قیمت متعارف و مصوب در اختیار این شرکت قرار می گیرد.
وی افزود: در پی گزارش اعلام شده از سوی مدیران این شرکت مبنی بر تهیه خوراک با قیمت ۲۰ درصد بالاتر از قیمت مصوب که باعث کاهش و گاه توقف خط تولید شده است، بررسی لازم در این خصوص صورت گرفته و سپس تحت حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت کشور خوراک این شرکت با نرخ متعارف ۵ درصد تامین می شود.
یزدانی با بیان اهمیت بالای قیمت مواد اولیه در تامین سود تضمین شده و پایداری شرکت های تولیدی ادامه داد : اقتصاد کشور با چرخه های صنعت می چرخد و آینده درخشانی در این شهرک های صنعتی به ویژه در مناطق آزاد وجود دارد.
آبادان با داشتن ۴ شهرک صنعتی و ۱۰۵ واحد صنعتی دارای مجوز در این شهرک ها دارای یکی از بزرگترین شهرک های صنعتی کشور است که در ۵۳۲ هکتار زمین دایر شده است و اشتغال
این شهرک ها دو هزار و ۲۰۰ نفر است.
۱۹۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا