زن جوان: قتل شوهرم کار من نیست

این زن که بیش از شش سال است در زندان به سر می‌برد، بعد از آن بازداشت شد که به پلیس خبر داد شوهرش به قتل رسیده و خانواده شوهرش او را عامل این جنایت معرفی کردند. مأموران پلیس شش سال قبل باخبر شدند مردی افغان در یک باغ به قتل رسیده‌ است. همسر این …

این زن که بیش از شش سال است در زندان به سر می‌برد، بعد از آن بازداشت شد که به پلیس خبر داد شوهرش به قتل رسیده و خانواده شوهرش او را عامل این جنایت معرفی کردند.

مأموران پلیس شش سال قبل باخبر شدند مردی افغان در یک باغ به قتل رسیده‌ است. همسر این مرد به نام پونه که موضوع را به پلیس گزارش داده ‌بود، گفت دو مرد به خانه حمله کردند و شوهرش را کشتند. این زن گفت: ما در باغ سرایدار بودیم، من کارهای باغ را انجام می‌دادم و شوهرم هم وقت‌های بی‌کاری سی‌دی‌های آهنگ و کارتون می‌فروخت و مخارج زندگی‌مان را تأمین می‌کردیم. روز حادثه من داشتم در حیاط کار می‌کردم و لباس‌های کثیف را می‌شستم که دو مرد وارد خانه شدند. آنها ابتدا من را کتک زده و آزارم دادند و سپس به شوهرم حمله کردند و او را کشتند.

من نمی‌دانم چرا این‌کار را کردند و اصلا آنها را نمی‌شناختم، حتی نمی‌دانستم به چه دلیل این اتفاق افتاد. بعد از قتل هم دست‌وپای من را بستند و من به‌زور توانستم خودم را نجات دهم.  هرچند پونه مدعی بود قتل را او مرتکب نشده‌ و قاتل کس دیگری است اما خانواده شوهرش انگشت اتهام را به سمت او گرفته و مدعی شدند قاتل پونه است. آنها گفتند: پونه با برادر ما اختلاف داشت و چندین بار سر این موضوع برادرمان با ما صحبت کرده‌ بود. ما فکر می‌کنیم این قتل کار اوست چون برادرمان دشمنی نداشت و فرد آرامی بود.

با توجه به این شکایت بود که پونه بازداشت شد. با این حال زن جوان همچنان مدعی‌ بود شوهرش را دو مرد دیگر کشته‌اند که او هیچ نشانی از آنها ندارد و خودش در این قتل نقشی نداشته‌ است. در تحقیقات مشخص شد پونه باردار است و همین موضوع اولیای‌دم را بیشتر نسبت به او مشکوک کرد و آنها این‌بار ادعا کردند بچه متعلق به مقتول نیست و پونه احتمالا با کسی دیگر رابطه داشته و برای اینکه بتواند با آن فرد ازدواج کند، دست به قتل شوهرش زده ‌است.

هرچند پونه به قتل اعتراف نکرد اما با توجه به شکایت اولیای‌دم و عدم اثبات ادعای پونه درباره حمله دو فرد به خانه‌اش، کیفرخواست علیه این زن صادر شد و پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران رفت. در جلسه رسیدگی بعد از اینکه کیفرخواست علیه این زن خوانده ‌شد، اولیای‌دم نیز درخواست قصاص را ارائه کردند. آنها یک ‌بار دیگر ادعای خود را درباره اینکه پونه به برادرشان خیانت کرده و او را به قتل رسانده و بچه‌ای که متولد شده‌ است متعلق به برادر آنها نیست، برای دادگاه مطرح و در نهایت اعلام کردند در صورتی که پونه ٦٠‌ میلیون تومان دیه بدهد، او را می‌بخشند.

وقتی نوبت به پونه رسید او اتهام را قبول نکرد و گفت: سال‌هاست به خاطر تهمت خانواده شوهرم در زندان هستم، من مرتکب قتل نشده‌ام و خواستار صدور حکم برائت هستم. بچه‌ام مدتی بعد از اینکه به دنیا آمد به بهزیستی منتقل شد و من سال‌هاست او را ندیده‌ام. وضعیت روحی خودم خیلی بد است. زندگی‌ام دگرگون شده ‌است، هرچند من نتوانستم ردی از کسانی که شوهرم را کشته‌اند به پلیس بدهم اما باید بگویم که این قتل کار من نبوده ‌است و اصلا اتهام را قبول ندارم.

با این حال هیأت قضات، متهم را در قتل شوهرش مجرم شناخته و او را با توجه به درخواست ٦٠‌ میلیون تومان از سوی اولیای‌دم به پرداخت این مبلغ محکوم کردند. پونه که بیش از شش سال است در زندان به سر می‌برد، به دلیل وضعیت بد مالی‌اش، توانایی پرداخت این مبلغ را ندارد. او ضمن درخواست کمک برای آزادی از زندان گفت: آنچه من را به‌شدت آزار می‌دهد این است که به من تهمت رابطه نامشروع زده‌ شد، درحالی‌که هیچ مدرکی دراین‌باره وجود ندارد. من زندگی سالمی داشتم، با اینکه فقیر بودیم اما راضی بودم و حالا هم اگر بتوانم از زندان بیرون بیایم کاری به جز رسیدگی به فرزندم نخواهم کرد.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا