عارف: رفع حصر باید مسئله‌ برد – برد شود

او با اشاره به ظرفیت پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات هفتم اسفند گفت: حماسه‌ای که در ٢٤ خرداد ٩٢ خلق شد، ادامه یافت و در هفتم اسفند ٩٤ نیز ادامه پیدا می‌کند، برای اینکه راه در خرداد ٩٦ هموار‌تر شود؛ مسیری را که با تدبیر، اعتدال و اصلاحات آغاز شد، باید به سرانجام برسانیم. عارف با …

او با اشاره به ظرفیت پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات هفتم اسفند گفت: حماسه‌ای که در ٢٤ خرداد ٩٢ خلق شد، ادامه یافت و در هفتم اسفند ٩٤ نیز ادامه پیدا می‌کند، برای اینکه راه در خرداد ٩٦ هموار‌تر شود؛ مسیری را که با تدبیر، اعتدال و اصلاحات آغاز شد، باید به سرانجام برسانیم.

عارف با بیان اینکه بسیاری از مسائل امروز کشور نیاز به اصلاح و تغییر دارد گفت: این مجلس، مجلسی بود که اجازه نداد توفیقی وزیر شود. مجلسی بود که آقای فرجی‌دانا را در مسیر خدمت برکنار کرد؛ بنابراین ما این مجلس را نمی‌خواهیم و باید زمینه مجلسی با شرایط و ترکیب نو فراهم شود. عارف در ادامه سخنان خود با اشاره به ائتلاف اصلاح‌طلبان با حامیان دولت، گفت: ضرورت حفظ و استقلال روند انتخابات ٩٢ ما را به ائتلاف رساند. نباید یادمان برود که حماسه ٩٢ دستاوردی است که متعلق به شماست که سهم اصلاح‌طلبان و جنبش اصلاح‌طلبان و شما جوانان در آن بسیار تعیین‌کننده و اساسی بود.

عارف گفت: ائتلاف معنای خود را دارد. گاهی اوقات آن‌قدر بین نخبگان ما منیت وجود دارد که وقتی بحث اجماع را مطرح می‌کنیم، می‌گویند این اجماع باید حول ما باشد؛ البته ما در ائتلاف با حامیان دولت روی اصول اصلاح‌طلبی هستیم و می‌ایستیم و بر پایه همان اصول ائتلاف کردیم و به آن هم تمکین می‌کنیم.

او گفت: ما از ابتدا عنوان کردیم با اصولگرایان ائتلاف نمی‌کنیم و در فضای اخلاقی رقابت می‌کنیم؛ اما بعد از انتخابات موضع ما رفاقت است و برای پیشبرد برنامه‌ها با همدیگر رفیق خواهیم بود و با حامیان دولت از ابتدا این فرض بود که ائتلاف داشته باشیم و پس از اینکه آنها نیز اعلام آمادگی کردند، این ائتلاف صورت گرفت.

عارف با اشاره به اینکه شعار ما ائتلاف اصلاح‌طلبان و حامیان دولت «امید، آرامش و رونق اقتصادی» است، گفت: رونق اقتصادی به عنوان یک اولویت برای ما مطرح است و در این خصوص برنامه داریم. از شما می‌خواهیم برنامه ارائه‌شده ما را نقد کنید تا بهتر بتوانیم از آن دفاع کنیم و از آن بهره ببریم. رئیس شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان افزود: ما نسبت به طرف مقابل با تأخیر وارد فعالیت انتخاباتی شدیم. آنها زودتر کار را شروع کردند؛ اما ما به دلایلی عقب هستیم که باید از امکانات خود بهره ببریم.

وی گفت: امروز باید تضمین انتخابات ٩٦ را پای صندوق رأی هفتم اسفند از شما بگیریم که ان‌شاءالله نتیجه آن استمرار حرکت در مسیر ٩٢ است.

عارف افزود: در فهرست ما هشت خانم حضور دارند و ١٥ نفر را افراد زیر ٥٠ سال تشکیل می‌دهند؛ بنابراین ٥٠ درصد فهرست ما افراد زیر ٥٠ سال هستند.

رئیس شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با توصیه‌هایی به دانشجویان گفت: حضور شما دانشجویان در انتخابات یک ضرورت است؛ بنابراین باید در انتخابات پرشور حاضر شوید و دیگر اینکه در ایام تبلیغات به ایام فاطمیه توجه کنید، شاید بهتر بود انتخابات یک هفته زودتر برگزار می‌شد تا به این ایام که برای ما حرمت دارد، برخورد نمی‌کرد؛ زیرا حرمت حفظ ایام متعلق به حضرت فاطمه زهرا (س) مهم‌تر از پیروزی است و از جوانان می‌خواهیم حرمت این روز را حفظ کنند. او در ادامه این نشست به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

عارف در پاسخ به سؤالی درباره اینکه چرا بعد از برجام تهدیدات کشور بیشتر شد، گفت: برجام دستاوردی نیست که تنها متعلق به دولت باشد. رهبر انقلاب با بیانات و مواضع شفاف و شجاعانه خود در حین مذاکرات نظرات خود را مطرح کردند و شما جوانان نیز با شجاعت و انتقادات خود در این دستاورد سهیم بودید و در نهایت برجام به ثمر رسید. او گفت: لغو تحریم‌ها کار ساده‌ای نبود و در کنار آن تغییر نگرش به ایران نیز مسئله‌ای بود که باید صورت می‌گرفت. خط‌قرمز ما در این مسیر استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای بود که خوشبختانه هرگز از آن کوتاه نیامدیم و پس از لغو تحریم‌ها آثار آن را در فضای اقتصادی و معیشت کشور خواهیم دید. او گفت: برخی از مسائلی که در مجلس نهم به‌خصوص درباره برجام مطرح شد، همواره با سیاه‌نمایی روبه‌رو بود و برای رأی‌گیری در انتخابات هفتم اسفند و خرداد ٩٦ بود؛ بنابراین مسائلی سیاه‌نمایی شد که شما جوانان باید با حضور پرشور در انتخابات مجلس در این زمینه نقش‌آفرینی کنید.

عارف در پاسخ به سؤال دیگری درباره رفع حصر نیز گفت: این مسئله جزء مطالبات پنج سال گذشته دانشجویان و جوانان بوده است و از انتخابات ٩٢ هم مطرح بود. هم بنده و هم آقای روحانی قول دادیم؛ این مسئله هم جزء دغدغه‌های آقای روحانی است.

او گفت: قطعا اگر مجلس هم‌سو باشد، می‌توانیم مسئله را جدی‌تر پیگیری کنیم و با تعامل این مسئله را به شورای‌عالی امنیت ملی بکشانیم و معتقدیم این فضا باید اصلاح شود. او افزود: امیدواریم بعد از انتخابات آن را به مسئله‌ای برد – برد تبدیل کنیم و نباید به گونه‌ای مسائل را مطرح کنیم که معنی برد و باخت داشته باشد. وظیفه مجلس مشخص است و در مباحث و مواردی که جزء چالش‌های ملی است، باید با استفاده از ظرفیت‌های مختلف تصمیم‌گیری کرد و اختیارات مجلس محدود است.

عارف در پایان گفت: قول می‌دهم در‌صورتی‌که در مجلس دهم حضور پیدا کردیم، این موضوع را به عنوان مطالبه جدی شما جوانان پیگیری کنیم.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا