برگزاری دوره بازآموزی قوانین راهنمایی و رانندگی برای اعضای صنف

رئیس اتحادیه وانت بار و پیک های موتوری در حاشیه همایش بازآموزی قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی گفت: این همایش در راستای بازبینی و بازآموزی مجدد قوانین راهنمایی و رانندگی برای اعضای این صنف که به فراخور زمان و مکان تغییر می کند، برگزار شده است. محسن طاقدار افزود: این همایش پیش درآمدی است …

رئیس اتحادیه وانت بار و پیک های موتوری در حاشیه همایش بازآموزی قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی گفت: این همایش در راستای بازبینی و بازآموزی مجدد قوانین راهنمایی و رانندگی برای اعضای این صنف که به فراخور زمان و مکان تغییر می کند، برگزار شده است.
محسن طاقدار افزود: این همایش پیش درآمدی است به منظور آموزش و آمادگی این صنف در خصوص آشنایی با اهداف آسمان آبی و زمین پاک.
وی ادامه داد: در حال حاضر در سطح شهر تهران حدود ۱۷۰ تا ۲۰۰ هزار خودرو حمل و نقل درون شهری تردد دارند که از این تعداد ۲۰هزار راننده عضو اتحادیه می باشند و نیاز است دیگر افراد تحت پوشش اتحادیه قرار بگیرند و به صورت قانونمند تردد کنند.
طاقدار اظهار داشت: این همایش جهت آموزش رانندگان صورت گرفت و مربوط به افرادی است که در محدوده بازار و طرح ترافیک فعالیت دارند. چون ابتدا اهمیت دارد که این افراد آموزش ببینند تا پیش درآمدی باشد برای مابقی اعضای اتحادیه.
طاقدار گفت: رانندگان به دو بخش تقسیم می شوند؛ نخست رانندگان تاکسی که مسافران را جابجا می کنند و بخش دیگر نیز رانندگان بار و کالا هستند که جابجایی بار را در سطح کلان شهر تهران بر عهده دارند، بدیهی است که این وظیفه نیز بر دوش قشر زحمتکش وانت بار و پیک موتوری است. یکی از کارهای مهمی که توسط اتحادیه وانت بار و پیک موتوری انجام شده است، ایجاد خانه داوطلبان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران است که با هماهنگی و همکاری رئیس جمعیت هلال احمر استان تهران و مدیرعامل این سازمان، قرار شد که خانه داوطلبان در سطح شهر تهران برای اعضای اتحادیه دایر شود.
وی در رابطه با وظیفه خانه داوطلبان هلال احمر توضیح داد: این خانه به دنبال تجهیز اعضای اتحادیه به کمک های اولیه است. در ضمن آموزشی به اعضا داده می شود تا در کنار آن کارتی به آن ها اعطا شود و در نهایت اسم آن ها در باشگاه داوطلبان جهانی ثبت خواهد شد.
رئیس اتحادیه وانت بار و پیک های موتوری با اظهار تاسف از اینکه تهران در گسل زلزله قرار دارد، اظهار کرد: از آنجایی که کشور درگیر حوادث و بلایای طبیعی است، یکی از زیرساخت های لازم، حمل و نقل است و نیاز آن در کشور به شدت احساس می شود، اتحادیه در این راستا اعلام آمادگی می کند تا همکاری های لازم را با دستگاه های ذیربط داشته باشد.
وی گفت: این همایش نخستین همایشی بوده که به صورت تخصصی و در قالب ۵ کارگروه خانه داوطلبان، آموزش های لازم را انجام می دهد.
طاقدار ادامه داد: کمک های اولیه، آواربرداری، اطفای حریق از جمله مباحثی هستند که به اعضا اتحادیه آموزش داده می شوند. هر فردی مطابق با رشته  و توانایی خود آموزش لازم را می بیند و کارت مربوطه را دریافت می کند.
به گفته وی؛ رویکرد اتحادیه این است که جایگزین دل نوشته های رانندگان، بیلبورد سیار شود و این مهم الگو امداد و نجات در حوزه حمل و نقل شود.
طاقدار در بخش دیگری در رابطه با نرخ کرایه در اتحادیه وانت بار و پیک های موتوری گفت: خوشبختانه با شعار آسمان آبی؛ زمین پاک و خط سفید، نصب برچسب بر روی درب های خودروها به منظور شناسایی هویت رانندگان آغاز شده است.
وی ادامه داد: همشهریان تهرانی با شماره گیری ۶۴۷۳ که بر روی درب خودروها نصب شده است، می توانند به طور رایگان اطلاعات لازم را در خصوص وانت باری که در محدوه آن ها حضور دارد را شناسایی کنند و با این روند  اتحادیه نیز  نزدیکترین وانت بار را به آن ها ارجاع می دهد تا بتوانند کالای خود را جابجا کنند، همچنین کرایه های آن ها هم تحت نظارت و کنترل است.
طاقدار در بخش دیگری اعلام کرد: در حال حاضر ۱۰۰۰ دستگاه POS بین اعضای اتحادیه توزیع شده است  تا مردم بتوانند از رانندگان فاکتور دریافت کنند و  اگر مشتریان وجه نقد به همراه نداشته باشند؛ از طریق کارت خوان پرداخت خود را انجام دهند.
وی از حمایت های شرکت آسان پرداخت(اپلیکیشن آپ) با اتحادیه وانت بار و پیک موتوری تهران خبر داد و گفت: در نتیجه این حمایت ها نرم افزاری بر خودروها نصب می شود که به  سیستم GPS متصل است و مبلغ کرایه طبق کیلومتر زمان و مسافت های طی شده محاسبه می شود.
لازم به ذکر است در همایش بازآموزی قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی سرهنگ مرادی رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی استان تهران قول مساعدت و همکاری در زمینه ارائه آموزش های مهارتی به رانندگان تحت پوشش اتحادیه را مطرح کرد. همچنین غلامرضا حیدرنژاد رئیس جمعیت هلال احمر شهر تهران نیز در زمینه آموزش امدادهای اولیه و صدور کارت به اعضای این صنف اعلام آمادگی کرد.
۱۱۱/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا