انفجار در مرکز فرهنگی ترکیه در سوئد

رسانه‌های سوئد، بامداد پنجشنبه گزارش داده‌اند انفجاری مهیب در ساختمان انجمن فرهنگی ترکیه در حومه شهر «استکهلم»، پایتخت سوئد به وقوع پیوسته است. پایگاه اینترنتی روزنامه «آفتونبلادت»، با استناد به منابع پلیس گزارش داده تمامی پنجره‌های این ساختمان فروریخته است. این روزنامه، اشاره‌ای به عامل این انفجار یا تروریستی بودن یا نبودن آن نکرده است. …

رسانه‌های سوئد، بامداد پنجشنبه گزارش داده‌اند انفجاری مهیب در ساختمان انجمن فرهنگی ترکیه در حومه شهر «استکهلم»، پایتخت سوئد به وقوع پیوسته است.

پایگاه اینترنتی روزنامه «آفتونبلادت»، با استناد به منابع پلیس گزارش داده تمامی پنجره‌های این ساختمان فروریخته است.

این روزنامه، اشاره‌ای به عامل این انفجار یا تروریستی بودن یا نبودن آن نکرده است. گزارشی از تلفات احتمالی این حادثه هم منتشر نشده است.

این گزارش در حالی منتشر شده که غروب چهارشنبه، انفجار خودروی بمب‌گذاری‌شده در آنکارا، پایتخت ترکیه، به کشته شدن دست‌کم ۲۸ و زخمی شدن ۶۱ نفر دیگر منجر شد. این انفجار، به فاصله حدود ۳۰۰ متری از ساختمان پارلمان و ستاد کل فرماندهی ارتش ترکیه به وقوع پیوست.

با آنکه هیچ گروهی هنوز مسئولیت این انفجار را به عهده نگرفته، یک مقام امنیتی، به شرط عدم افشای نام، گروه حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) را مسئول ارتکاب آن معرفی کرده است. علی‌رغم این، منابع امنیتی حاضر در مناطق کردنشین ترکیه، گروه تروریستی داعش را عامل این حمله دانسته‌اند.

«حسین جابری‌انصاری» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، ضمن اعلام محکومیت شدید انفجار تروریستی امروز (چهارشنبه) آنکارا با خانواده‌های قربانیان این حادثه و ملت و دولت ترکیه ابراز همدردی کرد.

بمب‌گذاری آنکارا در حالی به وقوع پیوسته که ارتش ترکیه از روز شنبه هفته جاری مواضع نیروهای کرد و ارتش سوریه، در مناطق شمالی کشور سوریه را هدف حملات توپخانه‌ای قرار داده است.

گروه «یگان‌های مدافع خلق» (YPG) که ترکیه آن را وابسته به «پ‌ک‌ک» و تروریستی می‌داند، هدف اصلی حملات ترکیه در روزهای گذشته قرار داشته است. این گروه، در روزهای گذشته در مبارزه با داعش و آزادسازی بخشی از مناطق تحت تصرف این گروه تروریستی نقش عمده‌ای ایفا کرده است.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد، روز سه‌شنبه از ترکیه خواسته حملات به مواضع کردها در سوریه را متوقف کند.

دولت آنکارا با وجود انتقادهای بین‌المللی اعلام کرده است حمله به مواضع شبه نظامیان کرد را در سوریه ادامه خواهد داد.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا