روحانی در انتخابات از ما استفاده ابزاری کرد

«اسکات پیترسون» روزنامه نگار نشریه آمریکایی «کریستین ساینس مانیتور» در گزارشی از شهرهای تهران و قم در آستانه انتخابات مهم پارلمانی و مجلس خبرگان در ایران با تمرکز بر افت و ریزش هواداران «حسن روحانی» رییس جمهور ایران نوشت: در حالی‌که ایران آماده انتخابات پارلمانی ۲۶ فوریه ( ۷ اسفند) می‌شود، فروغ روحانی برای «حسین …

«اسکات پیترسون» روزنامه نگار نشریه آمریکایی «کریستین ساینس مانیتور» در گزارشی از شهرهای تهران و قم در آستانه انتخابات مهم پارلمانی و مجلس خبرگان در ایران با تمرکز بر افت و ریزش هواداران «حسن روحانی» رییس جمهور ایران نوشت: در حالی‌که ایران آماده انتخابات پارلمانی ۲۶ فوریه ( ۷ اسفند) می‌شود، فروغ روحانی برای «حسین دهباشی» از چهره‌ها ی مطرح اصلاح طلبی که با زرق و برق دادن به سخنان روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۳ و وعده های او در مورد ایجاد دوره‌ای جدید از امید و اعتدال و تهیه دو فیلم در این زمینه برای حسن روحانی و دیگر هوادارانش رنگ باخته است. این هواداران عنوان می‌کنند که دکتر روحانی در برآورده کردن وعده‌هایش در زمینه بهبود وضعیت اقتصادی و برخی محدودیت‌ها شکست خورده است.

بر اساس این گزارش، حتی با وجودی‌که روحانی با فشار مدام از جانب جناح اصولگرا که وی را متهم فروتنی بیش از حد و فروش (آرمان‌ها) انقلاب‌های اسلامی سال ۷۹ میلادی و تلاش برای رسیدن به غرب، وی حتی در اردوگاه خود نیز زیر حملات قرار گرفته است.

حسین دهباشی، مستندساز ایرانی اصلاح طلب به ساینس مانیتور گفت: «بسیاری از ما از مذاکرات هسته‌ای و توافق هسته‌ای خوشحالیم اما از لحاظ وضعیت سیاسی در داخل، میزان آزادی بیان یا امور هنری، روابط بین دختر و پسر و البته موضوع اقتصادی بسیاری از ما آن امید سابق را دیگر به او نداریم.»

وی در ادامه گفت: «شکست رییس جمهور در برآورده کردن وعدهایش باعث عدم امیدواری به او شده است. البته ما می‌دانیم که او در ایران تمامی قدرت را در دست ندارد. اما دست کم تا حدی قدرت دارد و البته نمی‌خواهد از آن استفاده کند. روحانی فقط سخنرانی زیبا می‌کند، یک سخنرانی زیبا  اما در حقیقت او هیچ کاری انجام نمی‌دهد.»

دهباشی در بخشی دیگر به صراحت گفت: «همه ما فهمیده ایم که روحانی تنها برای رییس جمهور شدن از ما استفاده کرد. روز به روز او در باره امور فرهنگی محافظه‌کارتر می‌شود. این روزها فکر می‌کنم که او اصلا اهمیتی به امور مردم نمی دهد و تنها توجهش به آیات عظام اصولگرای ساکن قم و مقام رهبری ایران است.»

و اما «یوسف صانعی» از روحانیون جنجالی اردوگاه اصلاح طلب ساکن قم نیز در گفت‌‌وگو با ساینس مانیتور در این باره گفت: «وقتی روحانی انتخاب شد امیدوار شدیم. ما فکر نمی‌کردیم که تغییری رخ ندهد. اما اینک فکر می‌کنم اتفاقی رخ نخواهد داد. امیدی وجود ندارد. اینک اصولگرایان همه سمت‌ها و مراکز اصلی تصمیم‌گیری را در دست دارند و ولع آن‌ها تمامی ندارد.»

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا