خشم ترکیه از «تیشرت پوتین» +عکس

 در جریان بازی شب گذشته (سه‌شنبه) تیم‌های فوتبال لکوموتیو مسکو و فنرباغچه ترکیه در استانبول، دیمیتری تاراسوف، بازیکن تیم میهمان پس از باخت ۲ بر صفر تیمش، پیراهن خود را درآورد تا تی‌شرتی را به نمایش درآورد که روی آن تصویر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نقش بسته بود و زیر آن نوشته شده بود …

 در جریان بازی شب گذشته (سه‌شنبه) تیم‌های فوتبال لکوموتیو مسکو و فنرباغچه ترکیه در استانبول، دیمیتری تاراسوف، بازیکن تیم میهمان پس از باخت ۲ بر صفر تیمش، پیراهن خود را درآورد تا تی‌شرتی را به نمایش درآورد که روی آن تصویر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نقش بسته بود و زیر آن نوشته شده بود «مؤدب‌ترین رئیس‌جمهور دنیا».

کمیته انضباطی اتحادیه فوتبال اروپا اکنون مشغول رسیدگی به حرکت جنجالی بازیکن لکوموتیو است چرا که طبق قوانین یوفا، شعار و ترویج مسائل سیاسی در رقابت‌های تحت مدیریت اتحادیه فوتبال اروپا ممنوع است و به این ترتیب احتمال دارد برای تاراسوف مجازاتی در نظر گرفته شود.

خشم ترکیه از «تیشرت پوتین» +عکس

در بیانیه اتحادیه فوتبال اروپا در خصوص اتفاقی که در پایان اولین بازی از دور رفت مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ اروپا رخ داد، آمده است: بازیکنان نباید لباس‌هایی را به نمایش بگذارند که روی آنها شعار‌های سیاسی، مذهبی، عقاید شخصی، تصاویر، نشان‌ها یا هر چیزی جز لوگوی تولید کننده آن لباس نقش بسته باشد. تیم یا بازیکنانی که چنین تخلفی را انجام دهند، از سوی کمیته برگزاری رقابت‌ها محروم خواهند شد. پرونده بازیکن لکوموتیو نیز توسط کمیته اخلاق و انضباطی یوفا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

پس از ساقط شدن یک جنگنده روسی در خاک روسیه توسط جنگنده‌های ترکیه‌ای، روابط سیاسی روسیه و ترکیه تیره شده و ظاهراً هدف بازیکن لکوموتیو روسیه هم حمایت از رئیس جمهور کشورش در برابر برخی ادعاهای مطرح شده از سوی ترکیه‌ای‌ها بوده است.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا