توافق برای صادرات یک میلیون اصله نهال خرما به عمان

احمد شریفات در پایان نشست مشترک جمعی از بازرگانان ایران و عمان در خرمشهر، گفت: پس از نشست و تبادل نظر با بازرگانان و کشاورزان عمانی، مقرر شد که یک میلیون اصله نخل خرمای استعمران در خرمشهر کشت شده و محصول تولیدی به عمان صادر شود. وی با بیان اینکه توافقات انجام شده به صورت …

احمد شریفات در پایان نشست مشترک جمعی از بازرگانان ایران و عمان در خرمشهر، گفت: پس از نشست و تبادل نظر با بازرگانان و کشاورزان عمانی، مقرر شد که یک میلیون اصله نخل خرمای استعمران در خرمشهر کشت شده و محصول تولیدی به عمان صادر شود.

وی با بیان اینکه توافقات انجام شده به صورت نوشته، رد و بدل شد و هیچ گونه قراردادی در این خصوص امضا نشد، افزود:تمامی قوانین و مقررات کشور ایران در خصوص سرمایه گذاری برای طرف عمانی تشریح شد.

شریفات با تاکید بر لزوم آسان شدن روند سرمایه گذاری در کشور و دوری از دیوانسالاری اداری، اضافه کرد: قوانین سرمایه گذاری برای بازرگانان عمانی کمی سخت بود.

وی اظهار کرد:هیات عمانی بر تامین امنیت سرمایه و تضمین هایی در خصوص بازگشت سرمایه تاکید کرده و حل مشکلات اجتماعی و رفع معارض احتمالی در زمان اجرای طرح را از خواسته های خود عنوان کرد.

نوشته های مشابه

رئیس کمیسیون صنعت، کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق بازرگانی صنایع، معاون و کشاورزی خرمشهر در ادامه گفت:مقرر شد که زمین و آب در اختیار سرمایه گذاران عمانی قرار داده شده و محصول تولیدی نیز پس از به ثمر نشستن نخیلات و تولید محصول، بر اساس توافق با کشاورزان خرمشهری و نظر کارشناسان کشاورزی قیمت گذاری می شود.

شریفات افزود:با توجه به اینکه نخیلات پس از سه سال کشت به بار می نشیند، گفت:سرمایه گذار به مدت پنج سال می تواند محصول خرما را برداشت کرده و مابقی سال ها به مالک و نخلداران واگذار می شود.

وی یکی از خواسته های هیات عمانی را صادرات مصالح ساختمانی ذکر کرد و گفت:به گفته طرف عمانی، در صادرات مصالح ساختمانی به کشور مقصد از ایران، باید تمامی استانداردهای بین المللی رعایت شود.

هیات ٢٥ نفره عمانی از یکشنبه شب وارد اهواز شد و نشست هایی با استاندار خوزستان، شهردار اهواز، و جمعی از تجار خوزستانی برگزار کرد.

نشست مشترک جمعی از تجار خوزستانی با هیات تجاری عمان برای ایجاد تعامل بیشتر و معرفی فرصت های سرمایه گذاری و زمینه های اقتصادی عصر دوشنبه در هتل پارس اهواز برگزار شد.

عمان از کشورهای حاشیه خلیج فارس است که روابط سیاسی خوبی با جمهوری اسلامی ایران دارد که منبع اصلی درآمد این کشور نفت بوده و ماهیگیری و کشاورزی از منابع دیگر درآمدی این کشور است.

پارسال ۱۹۴ میلیون دلار صادرات از کشورمان به کشور عمان انجام شد و میزان صادرات از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۲ درصد افزایش دارد.
۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا