حجم هزینه‌های جاری در دولت دو برابر شده است

به گزارش «نماینده» مسعود میرکاظمی، بعد از ظهر امروز در نشست خبری انتخاباتی در خبرگزاری مهر در پاسخ به سوالی درباره مواضع سازمان بازرسی پیرامون نگران‌کننده بودن شیوه قراردادهای دولت اظهار داشت: مطرح می شود که دولت مصوبه داده تا وزارت نفت فرمت قراردادها را تنظیم کند؛ ما هنوز فرمت قرارداد را ندیده‌ایم و تنها …

به گزارش «نماینده» مسعود میرکاظمی، بعد از ظهر امروز در نشست خبری انتخاباتی در خبرگزاری مهر در پاسخ به سوالی درباره مواضع سازمان بازرسی پیرامون نگران‌کننده بودن شیوه قراردادهای دولت اظهار داشت: مطرح می شود که دولت مصوبه داده تا وزارت نفت فرمت قراردادها را تنظیم کند؛ ما هنوز فرمت قرارداد را ندیده‌ایم و تنها مصوبه دولت را دیده ایم که اشکالات زیادی نیز دارد.

وی با بیان اینکه اشکال اساسی که در آن دولت ورود کرد این است که بالاخره وزارت نفت نقدها را نفی می کرد و وقتی دولت اتخاذ موضع کرد، گفت که هر کسی اعتراض دارد به هیات دولت بفرستد، افزود: دولت هیچ نظری از کارشناسان در این زمینه نگرفته است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وقتی دولت به این مسئله ورود کرد و همچنین دستگاه های دیگر نیز ورود کردند، متوجه مطرح بودن مباحثی در وزارت نفت شدند. اینطور برخورد کردن با منتقدان به منافع کشور ضرر می زند؛ یک عده در دولت هستند که اطلاعات محدودی را برای رئیس جمهور ایجاد کرده اند.

میرکاظمی خاطرنشان کرد: سازمان بازرسی زودتر باید وارد می شد؛ مغایرت با قانون اساسی در این قراردادها روشن و واضح است. قراردادی که با تکیه بر این مصوبه باشد، قطعا مشکلاتی خواهد داشت.

وی در خصوص آثار اقتصادی برجام و نخستین خروجی آن گفت: اگر به نقطه نظرات اقتصاددانان و اشکالاتی که می گرفتند، بازگردیم، باید ببینیم که آنها اشکالات اساسی اقتصاد کشور را چه چیزی مطرح می کردند؛ عمدتا به مسئله سوءمدیریت اشاره می کردند. ۸۰ درصد اقتصاددانان سوءمدیریت را مطرح می کردند و ۲۰ درصد به تحریم ها توجه می کردند.

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه در دولت فعلی آن ۲۰ درصد پررنگ تر شده است، اظهار کرد: این چیزی است که به رکود نیز عمق بخشید. روزی ۵ هزار کارگر در این دولت بیکار می شوند. اینکه اطلاعات اقتصادی را محدود کرده اند و صحبتی از رشد اقتصادی و شاخص های دیگر نمی کنند، خلاف قانون اساسی است.

میرکاظمی با اشاره به شرایط پسابرجام تصریح کرد: در روز نخست اعلام شد هزار LC باز شده است؛ اما این اتفاق نیفتاده است. آنها اعلام کردند که سوئیفت برطرف شده، اما برطرف نشده است.

وی افزود: در ابتدا می گفتند سه روز طول می کشد تا این اتفاقات بیفتد؛ بعد گفتند ۱۰ روز و هم اکنون از ۴۰ روز صحبت می کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه قبل از برجام دولت می گفت اگر برجام اتفاق نیفتد، بحران خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: بابید ببینیم امروز وضع چگونه شده است. توقع بی‌جا ایجاد نکنید؛ نمی توان با آینده مردم اینطور بازی کرد.

میرکاظمی با بیان اینکه متاسفانه به دلیل اینکه نگاه دولت به برجام بوده است، گفت: آنها به حل مشکلات مردم در داخل توجهی نداشته اند. حجم هزینه های جاری در این دولت به دو برابر دولت قبل رسیده است که این نشان دهنده آدرس های غلط در دولت و تشدد نظریه های مختلف است. نامه چهار وزیر هم مؤید همین خواهد بود.

وی با بیان اینکه در دولت گذشته آن چیزی که از حامل های انرژی بدست می آمد کمتر از آن چیزی بود که به عنوان یارانه پرداخت می شد، تصریح کرد: در این دولت دیگر پولی از طرف خودشان نمی گذارند بلکه چیزی هم به خزانه می ریزد؛ بنابراین عزایی وجود ندارد و نمی دانیم چرا وقتی نوبت مردم می شود این طور حرف می زنند.

میرکاظمی افزود: ۶۰۰ هزار میلیارد تومان در این دولت کجا رفته؟ چرا برای این مسئله عزا نمی گیرند؟ سهم کمی از این مبلغ صرف مسائل عمرانی شده است. همچنین ۵۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش حجم نقدینگی مسئله کوچکی نیست.

نماینده تهران در مجلس گفت: صراحتا از دولت می خواهیم به اینکه چرا رشد اقتصادی منفی است پاسخ دهد. چرا اجازه نمی دهند شاخص های کلان اقتصادی اعلام شود حتی به نمایندگان؛ اینها عزا دارند نه پولی که از خود مردم باید به مردم بدهند.
۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا