پیاز از موز گران‌تر شد

حسین مهاجران درگفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد:‌ به دلیل اینکه در سال گذشته پیازهای تولید شده از کشاورزان خریداری نشد و قیمت آن به دلیل عرضه بالا بسیار کاهش یافت آن ها اقدام به کاشت کمتر کردند و همین موضوع منجر به کمبود این محصول در سال جاری شد. کاهش قیمت پیاز تا ۱۵ …

حسین مهاجران درگفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد:‌ به دلیل اینکه در سال گذشته پیازهای تولید شده از کشاورزان خریداری نشد و قیمت آن به دلیل عرضه بالا بسیار کاهش یافت آن ها اقدام به کاشت کمتر کردند و همین موضوع منجر به کمبود این محصول در سال جاری شد.

کاهش قیمت پیاز تا ۱۵ روز دیگر
وی با بیان اینکه تا ۱۵ روز آینده قیمت‌ها متعادل می‌شود، افزود: خنکی هوا از دیگر عواملی بود که باعث شد پیاز در همه مناطق گرمسیری از جمله چابهار و بندرعباس به عمل نیاید.

مهاجران در عین حال بیان کرد: ارزان‌ترین نوع پیاز برای دزفول است که در ایام نوروز به بازار خواهد آمد و تا حدود دو هفته آینده پیاز از چابهار با وسعت زیادی به دست خواهد آمد.

رییس اتحادیه میوه و سبزی فروشان با بیان اینکه در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم پیاز در میادین میوه و تره بار ۴۰۰۰ تومان است، افزود: خرده‌فروشی‌ها می‌توانند حداکثر تا ۳۵ درصد مبلغ خرید اقدام به فروش کنند.

نوشته های مشابه

قیمت انواع میوه‌ در میادین میوه و تره‌بار
وی همچنین درباره آخرین قیمت میوه‌ها نیز گفت: هر کیلوگرم موز ۲۲۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان، پرتقال تامسون ۱۸۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان، پرتقال جنوب کوهستان ۵۰۰۰ تا ۵۵۰۰ تومان، پرتقال رسمی ۲۵۰۰ تومان، گریپ‌فورت قرمز ۲۵۰۰ تومان و نوع سفید آن ۱۲۰۰ تومان، خیار بوته‌ای و گلخانه‌ای ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان در میادین میوه و تره‌بار به فروش می‌رسد.

مهاجران ادامه داد: قیمت هر کیلوگرم گوجه‌فرنگی ۱۰۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان، پیاز ۳۸۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان، سیب‌زمینی ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان و انار نیز که در حال اتمام است ۵۰۰۰ تا ۵۵۰۰ تومان و درجه دو آن ۲۵۰۰ تومان فروخته می‌شود.

رییس اتحادیه میوه و سبزی فروشان بیان کرد: نارنگی که اکنون فقط تولید بندرعباس دارد، کیلویی ۶۰۰۰ تا ۱۰ هزار تومان در میادین میوه‌وتره‌بار به فروش می‌رسد.
۱۸۴/

دکمه بازگشت به بالا