بریدن سر فرزند به سبک داعش

به گزارش ایرنا، رسانه‌های سعودی خبر جنایت یک شهروند سعودی در بریدن سر فرزندش را منتشر کردند. بر اساس گزارش عکاظ، یک شهروند سعودی، فرزند ۱۰ ساله‌اش را با چاقو سر برید، این جنایت در استان احد المسارحه در منطقه جازان در جنوب غربی عربستان رخ داده است. البته رسانه‌های رژیم سعودی مطابق معمول برای …

به گزارش ایرنا، رسانه‌های سعودی خبر جنایت یک شهروند سعودی در بریدن سر فرزندش را منتشر کردند.

بر اساس گزارش عکاظ، یک شهروند سعودی، فرزند ۱۰ ساله‌اش را با چاقو سر برید، این جنایت در استان احد المسارحه در منطقه جازان در جنوب غربی عربستان رخ داده است.

البته رسانه‌های رژیم سعودی مطابق معمول برای گمراه سازی افکارعمومی از همان ترفند و شگرد همیشگی یعنی متهم کردن جانی به داشتن بیماری‌های روانی برای تبرئه فرقه وهابیت وافکار ویرانگر آن در بروز چنین جنایاتی استفاده کردند، افکاری که سبب افزایش میزان جرم و جنایت و خشونت در جامعه عربستان شده است.

بر اساس گزارش رسانه‌های سعودی، پدر قاتل، فرزندش را پس از پایان کلاس‌هایش از مدرسه محل تحصیلش به نقطه‌ای در نزدیکی منزلشان در شهر احد المسارحه برد و سپس با چاقو او را سر برید.

نیروهای امنیتی سعودی در حالی کودک سربریده شده را پیدا کردند که کتاب‌های مدرسه‌اش در کنارش بود،‌ البته پدر قاتل خود را به دستگاه‌های امنیتی سعودی تسلیم کرده است.

رسانه‌های سعودی برای توجیه این جنایت که کاملا شبیه جنایات گروه تروریستی تکفیری وهابی داعش است، مدعی شدند برخی از همسایگان پدر قاتل گفته‌اند وی از مشکلات روانی رنج می‌برد که در حرکات و رفتارش نمایان است.

این جنایت خشم شهروندان سعودی را برانگیخته است که نگرانی و وحشت خود را در شبکه‌های ارتباط اجتماعی از چنین اقدامات خشونت‌آمیزی ابراز کرده‌اند.

بیماران روانی بهترین حربه رسانه‌های رسمی سعودی برای گمراه کردن افکارعمومی و توجیه جنایات هولناکی که در جامعه سعودی رو به افزایش است، این رسانه‌ها در توجیه افزایش موج خشونت، بیماران روانی را عامل آن دانسته و ادعا می‌کنند بیماران روانی که حمایت نمی‌شوند،‌هم خود و هم دیگران را اذیت می‌کنند و گاهی حتی به استفاده از سلاح سرد هم روی می‌آورند که گاهی به مرگ منجر می‌شود.

سرتیپ عثمان المحرج مدیر امنیت کل سعودی هم با رسانه‌های سعودی برای منحرف کردن افکارعمومی از تاثیرات افکار وهابی بر جامعه سعودی همراه شد، وی مراکز بهداشتی و ادارات تابع وزارت بهداشت عربستان را به سبب درمان کردن بیماران روانی که به پدیده‌ای در عربستان سعودی طی سال‌های اخیر تبدیل شده،‌متهم کرده است.

خاطر نشان می‌شود پیروان وهابیت، سربریدن مخالفان عقاید خود را با تکیه بر فتاوای تکفیری ضد اسلامی مبلغان و مفتیان وهابی حلال می‌دانند که این جنایات ضد بشری هولناک به کرات از سوی تروریست‌های تکفیری داعشی و جبهه النصره و دیگر گروه‌های مورد حمایت آل سعود در جهان اسلام علیه مسلمانان و مسیحیان و پیروان ادیان دیگر صورت گرفته است.

اقدامات خشونت‌آمیز و جرم و جنایت در عربستان سعودی روند صعودی به خود گرفته است، تنها چند روز پیش بود که یک معلم سعودی که عنوان رشته تدریسش، تربیت اسلامی بود، با در دست گرفتن سلاح گرم به سوی کارکنان یک مرکز آموزشی تیراندازی کرد که در نتیجه آن دست‌کم هفت نفر کشته شدند، رسانه‌های سعودی این جنایت را هم به ناآرامی‌ها و مشکلات روانی مرتبط دانسته و آن را توجیه کردند.
۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا