طرح مجلس برای اصلاح ترکیب هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی

دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که به شهر مقدس قم سفر کرده، ظهر امروز (چهارشنبه، ۲۸ بهمن‌ماه) در دیدار با نمایندگان تشکل‌های کارگری با بیان اینکه قطعا خیانت و حمایت از جامعه کارگری در کشور به ویژه استان قم دارای اهمیت بسیاری است، گفت: به طور حتم اجرای برنامه‌های آموزشی و طرح‌های افزایش …

دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که به شهر مقدس قم سفر کرده، ظهر امروز (چهارشنبه، ۲۸ بهمن‌ماه) در دیدار با نمایندگان تشکل‌های کارگری با بیان اینکه قطعا خیانت و حمایت از جامعه کارگری در کشور به ویژه استان قم دارای اهمیت بسیاری است، گفت: به طور حتم اجرای برنامه‌های آموزشی و طرح‌های افزایش ایمنی کارگران بسیار مثبت است و این مسئله موجب بهبود اوضاع کارگران می‌شود بنابراین ما آماده پیگیری برنامه‌های این حوزه و کمک به جامعه کارگری هستیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه در کشور به مسئله سلامت و ایمنی کارگران کمتر توجه می‌شود از این رو باید برنامه‌های بیشتر و قوی‌تری در این راستا طراحی و اجرا شود.

دکتر لاریجانی با اشاره به اظهارات اعضای کانون کارگری استان قم در رابطه با وضعیت سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: به طور حتم نگرانی‌های مربوط به وضعیت سازمان تامین اجتماعی، مسئله درستی است از این رو این سازمان در آینده شرایط سختی خواهد داشت زیرا دولت قبل از منابع اعتباری این سازمان استفاده کرده و هم اکنون دولت به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است که در مجموع میزان بدهی به حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

وی با اعلام اینکه تعدیل و کاهش بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی در برنامه ششم توسعه جزء اولویت‌های مجلس است، یادآور شد: اگر این بدهی‌ها به سازمان پرداخت شود قطعا شاهد بهبود وضعیت و توانمند شدن سازمان تامین اجتماعی خواهیم بود.

رئیس قوه مقننه با اشاره به پیشنهادات مطرح شده برای رفع بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی به ویژه موضوع واگذاری یک منطقه آزاد به این سازمان ادامه داد: در شرایط کنونی دولت توان پرداخت بدهی های خود به سازمان تامین اجتماعی را ندارد از این رو با توجه به مجموعه شرایط، این پیشنهاد می‌تواند مورد بحث و بررسی قرار گیرد تا به طور مثال یک منطقه آزاد از سوی دولت قیمت گذاری شده تا یا فروخته شده و یا به سازمان در قبال بدهی‌ها واگذار شود.

دکتر لاریجانی با اعلام اینکه مجلس آمادگی لازم را برای ایجاد چشم اندازی جهت تعدیل بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی در برنامه ششم توسعه را دارد، افزود: یکی دیگر از موضوعات مسئله ترکیب هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی است، براساس قانون این سازمان مربوط به دولت نبوده و برای کارگران و افراد تحت پوشش است از این رو در هیات مدیره آن نیز باید بیشتر نمایندگان جامعه کارگری حضور داشته باشند بنابراین در شرایط کنونی طرحی در مجلس تدوین شده تا این روند و ترکیب اصلاح شود که مسائل و مشکلات ایجاد شده در دوران دولت قبل برای این سازمان بار دیگر رخ ندهد.

وی افزود: در شرایط کنونی برخی مشکلات و مسائل دیگر برای کشور از جمله جامعه کارگری وجود دارد که این موضوعات بیشتر به مشکلات اقتصادی برمی‌گردد که این معضلات از جمله رکود، بیکاری کارگران به علت سوء مدیریت و تحریم‌ها بوده اما خوشبختانه افق پیش روی، روشن و امیدوار کننده است لذا باید تلاش کرد تا شرایط اقتصادی در کشور از جمله استان قم رونق پیدا کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حمایت از تولید و راه‌اندازی کارخانجات و بهبود وضعیت اقتصادی باید اولویت اصلی کشور از جمله مجلس و دولت باشد، تصریح کرد: در شرایط کنونی مشاجرات سیاسی در مسائل کلان ملی اولویت کشور نیست بلکه اولویت کمک به مردم و بهبود شرایط اقتصادی است.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان با توجه به مشکلات پیش آمده میان وزارت بهداشت با سازمان تامین اجتماعی گفت: در این رابطه توافق هایی صورت گرفت تا وزارت بهداشت به موقع بدهی‌های خود را به سازمان پرداخت کند.

دکتر لاریجانی بر لزوم گسترش و تقویت بیمه کارگران ساختمانی تاکید کرد و گفت: در شرایط کنونی میزان پوشش بیمه‌ای این کارگران متناسب با منابع و اعتبارات سازمان تامین اجتماعی است که انشاءالله در آینده این منابع بیشتر شده و میزان پوشش بیمه‌ای تقویت می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به درخواست‌های تشکل‌های کارگری استان قم برای تامین و ایجاد پارکینگ جهت استقرار کامیون‌ها گفت: ما این درخواست و موضوع را نیز پیگیری می‌کنیم تا در اطراف شهر قم چهار نقطه برای پارک و استقرار کامیون‌ها در نظر گرفته شود.

در آغاز این دیدار نصرالله بازوند رئیس کانون کارگری استان قم با بیان اینکه هم اکنون ۱۵۶ گروه و تشکل کارگری و کارفرمایی در استان وجود دارد، گفت: یکی از اقدامات و اولویت‌های ما کاهش حوادث ناشی از کار بود از این رو براساس آمارها استان قم در ۱۰ سال گذشته در موضوع حوادث ناشی از کار در رتبه اول یا دوم قرار داشت اما خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته به ویژه اجرای طرح‌های آموزشی هم اکنون به رتبه سیزدهم رسیده‌ایم.

همچنین در این دیدار شوکت رئیس کانون کارگران ساختمانی با بیان اینکه در شرایط کنونی سازمان تامین اجتماعی در وضعیت نامناسبی قرار دارد، گفت: دولت در این شرایط به جای حمایت از این سازمان به آن ضربه می‌زند و با این روند ما در آینده‌ای نزدیک شاهد بروز مشکلات بسیاری در سازمان خواهیم بود.

منبع : Larijani.ir
۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا