حقوق شهروندی و حجاب باید به یک باور عمومی تبدیل شود

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری البرز، رضا عسگری در جلسه ستاد صیانت از حریم عمومی و حقوق شهروندی این شهرستان افزود: تعیین فضاهای خاص بانوان از جمله پارک ها برای سپری کردن اوقات فراغت آنان به پذیرش باور عفاف و حجاب در این قشر کمک می کند. وی با …

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری البرز، رضا عسگری در جلسه ستاد صیانت از حریم عمومی و حقوق شهروندی این شهرستان افزود: تعیین فضاهای خاص بانوان از جمله پارک ها برای سپری کردن اوقات فراغت آنان به پذیرش باور عفاف و حجاب در این قشر کمک می کند.
وی با اشاره به اینکه ترویج عفاف و حجاب و صیانت از حقوق شهروندی به عنوان دو بحث مهم باید در دستور کار ستاد صیانت قرار بگیرد، تاکید کرد: نظام ما نظامی مردم سالار و متکی به نظر مردم است و صیانت از حقوق آنان و تکریم شهروندان نیز از دغدغه های مسئولان نظام بوده و تمامی دستگاه ها نیز وظیفه دارند تا در چارچوب برنامه های ابلاغ شده نسبت به رعایت حقوق شهروندی اهتمام ورزند.
عسگری با اشاره به لزوم آموزش همگانی در عرصه حقوق شهروندی، یادآور شد: فرهنگ سازی دراین زمینه باید با همدلی و همگرایی در تمامی مسایل فرهنگی و اجتماعی ایجاد شود.
فرماندار البرز به لزوم استفاده از ظرفیت های فرهنگی و هنری در ارایه آموزش های همگانی هم اشاره کرد و ادامه داد: با زبان هنر کارهای موثری در خصوص درون سازی مسایل این حوزه و نیز فضاسازی شهری در بخش بهداشت و سلامت می توان انجام داد.
عسگری در ادامه این نشست با اشاره به مهم بودن حوزه عفاف و حجاب، یادآور شد: در این زمینه باید به تدوین منشور عفاف و حجاب پرداخت و عمل به آن را به یک باور عمومی تبدیل کنیم.
وی، احداث پارک های بانوان در شهرهای مختلف را امری مهم عنوان و افزود: شهرداری ها و شوراهای اسلامی شهر به ایجاد چنین پارک هایی با استانداردهای لازم توجه کنند زیرا این مکان ها می تواند بسیاری از نیازهای بانوان در زمینه ورزش و پر کردن اوقات فراغت را برطرف کند.
عسگری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حوزه حجاب و عفاف با وجود تمام هجمه های موجود اگر قرار باشد ازظرفیت مردم و موسسه های فرهنگی استفاده نشود در برنامه های خود نیز هیچگاه موفق نخواهیم بود.
فرماندار البرز در پایان از دستگاههای اجرایی و خدمات رسان خواست تا نسبت به تکریم ارباب رجوع توجه ویژه داشته و در مقابل، مردم نیز حقوق دستگاههای اجرایی و کارکنان آن را محترم بدانند.
۱۸۴/فرماندار البرز

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا