رکود در بازار سیمکارت

به گزارش خبرنگار ایسنا، سیر صعودی قیمت سیم‌کارت در شرایطی متوقف شده که فعالان این صنف از رکود عجیب حاکم بر بازار خبر می‌دهند. در حال حاضر، سیم‌کارت‌های کد یک همراه اول بسته به میزان رند بودن شماره قیمتی بالغ بر ۲.۵ میلیون تومان دارند که البته اگر فردی قصد فروش خط خود را داشته …

به گزارش خبرنگار ایسنا، سیر صعودی قیمت سیم‌کارت در شرایطی متوقف شده که فعالان این صنف از رکود عجیب حاکم بر بازار خبر می‌دهند.
در حال حاضر، سیم‌کارت‌های کد یک همراه اول بسته به میزان رند بودن شماره قیمتی بالغ بر ۲.۵ میلیون تومان دارند که البته اگر فردی قصد فروش خط خود را داشته باشد، رقمی حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان از این مبلغ کاسته می‌شود.
سیم‌کارت‌های کد دو نیز قیمتی بالغ بر یک میلیون و ۴۰۰ تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دارند که به هنگام فروش توسط فرد، برای آنها رقمی بالغ بر یک میلیون و ۱۰۰ تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.
این روزها قیمت کدهای سه نیز حدود یک میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شوند که البته همان‌طور که اشاره شد این قیمت‌ها براساس رند بودن شماره قابل افزایش است.
اما سیم‌کارت‌های کد چهار همراه اول این روزها با قیمتی بالغ بر ۷۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسند و برای خرید آنها رقمی حدود ۶۰۰ هزار تومان هزینه می‌شود.
سیم‌کارت‌های کد پنج و شش همراه اول به ترتیب با قیمت‌هایی بالغ بر ۶۰۰ و ۴۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسند و برای خرید آنها ارقامی حدود ۴۵۰ و ۴۰۰ هزار تومان هزینه می‌شود.
اما سیم‌کارت‌های کد هفت اپراتور اول این روزها با رقمی بیش از ۴۵۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود و برای خرید این سیم‌کارت‌ها نیز بهایی بالغ بر ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومان پرداخته می‌شود.
در میان سیم‌کارت‌های دارای کدهای جدید آن دسته از شماره‌ها که با عدد هشت آغاز می‌شوند در صورتی که صفر باشند و پیشتر مورد استفاده قرار نگرفته باشند رقمی حدود ۴۰۰ هزار تومان برای فروش در نظر گرفته شده و عددی حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومان هم برای خرید این خط‌ها صرف می‌شود. البته در صورتی که این خط‌ها کار کرده باشند فروش آنها به قیمتی حدود ۳۰۰ هزار تومان و خرید آنها با رقمی حدود ۲۵۰ هزار تومان صورت می‌گیرد.
سیم‌کارت‌های کد ۹ نیز با رقمی حدود ۲۰۰ هزار تومان خریداری شده و بالغ بر ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسند.
سیم‌ کارت‌های همراه اولی که با کد صفر به تازگی وارد بازار شده‌اند از آن دسته سیم‌کارت‌ها هستند که به گفته فعالان بازار در حال حاضر حداقل در بازار آزاد خریدار چندانی ندارند و رقمی حدود ۲۵۰ تا ۲۷۰ هزار تومان برای فروش آنها در نظر گرفته شده است.
همچنین این خط‌ها با بهایی بالغ بر ۲۰۰ هزار تومان خریداری می‌شوند. البته با تمام این تفاسیر فعالان صنفی تاکید دارند که این روزها رکود جدی بر بازار سیم‌کارت کشور حاکم است و همچنان خریدارانی که در این بازار وجود دارند ترجیح می‌دهند کدهای قدیمی‌تری مانند کدهای یک و دو را خریداری کنند.

۱۱۱/

دکمه بازگشت به بالا