تابش اشعه لیزر، هواپیمای مسافربری را بازگرداند

براساس صدای ضبط شده یکی از خدمه پرواز در تماس با برج مراقبت ایرلند، پس از برخاستن از باند فرودگاه سانحه‌ای بر اثر تابش اشعه لیزر برای یکی از خلبانان رخ داده است. به گفته شرکت ویرجین آتلانتیک، این حادثه کمی پس از برخاستن هواپیما از باند در ساعت ١٣: ٢٠ به وقت گرینویچ رخ …

براساس صدای ضبط شده یکی از خدمه پرواز در تماس با برج مراقبت ایرلند، پس از برخاستن از باند فرودگاه سانحه‌ای بر اثر تابش اشعه لیزر برای یکی از خلبانان رخ داده است.
به گفته شرکت ویرجین آتلانتیک، این حادثه کمی پس از برخاستن هواپیما از باند در ساعت ١٣: ٢٠ به وقت گرینویچ رخ داده است. این هواپیما ٢٥٢ مسافر و ١٥ خدمه پروازی داشته است. پلیس لندن در توئیتی گفته که هواپیما پس از تابش اشعه لیزر مجبور به بازگشت به فرودگاه شده است. به گفته خدمه پرواز این حادثه درحدود ١٠ تا ١١کیلومتری غرب فرودگاه هیترو رخ داده است. به گزارش بی‌بی‌سی، ویرجین آتلانتیک اعلام کرده که برای شناسایی عامل تاباندن اشعه با مقامات همکاری می‌کنند. براساس یک قانون که در‌سال ٢٠١٠ میلادی به مرحله اجرا درآمد، افرادی که اشعه لیزر را با هدف مختل‌کردن عملکرد خلبان به سوی هواپیما پرتاب می‌کنند، می‌توانند مورد پیگرد قرار گیرند. به گفته «جولیان بری»، کارشناس هوانوردی تعداد چنین حوادثی که بالقوه می‌تواند خطری برای امنیت پرواز باشد، درحال افزایش است.

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا