دختر مورد علاقه ام ازدواج و من هم ازدواج اجباری کرده ام،حالا چه کنم؟

پاسخ کارشناس : با سلام خدمت شما مخاطب گرامی، از پیامک شما متوجه شدم که دو موضوع خاص ذهن شما را به شدت درگیر کرده و آرامش شما را از بین برده است؛ یکی ازدواج اجباری با همسرتان و دیگری ازدواج اخیر دختر مورد علاقه تان. ما در ادامه به بررسی این دو مقوله خواهیم …

پاسخ کارشناس :
با سلام خدمت شما مخاطب گرامی، از پیامک شما متوجه شدم که دو موضوع خاص ذهن شما را به شدت درگیر کرده و آرامش شما را از بین برده است؛ یکی ازدواج اجباری با همسرتان و دیگری ازدواج اخیر دختر مورد علاقه تان. ما در ادامه به بررسی این دو مقوله خواهیم پرداخت.
ازدواج اجباری چیست؟
درست است که  اجبار در ازدواج یا حتی تشویق بیش از اندازه اطرافیان به ازدواج، آزار دهنده است، اما هر ازدواجی که این شرایط را داشته باشد، اجباری نیست.ازدواج اجباری به ازدواجی گفته می شود که در آن دختر یا پسر توسط فرد دیگری مانند والدین، سرپرست، خواهر، برادر و …، با تهدید، خشونت، مشوق‎های چشم‎گیر و یا قطع امکانات فعلی، مجبور شود با شخصی که هیچ علاقه‎ای به زندگی با او ندارد، ازدواج کند.
برادر عزیز! بهتر است با توجه به این تعریف یک بار دیگر ازدواج خودتان را بررسی کنید و ببینید که آیا واقعاً اجباری بوده است یا خیر؟ این نکته را هم فراموش نکنید که به هر حال زمانی که ازدواجی صورت می‎پذیرد، مسئولیت آینده زن و شوهر برعهده خودشان است و هیچ‎گاه با متهم کردن اطرافیان، در دراز مدت به نتیجه مطلوبی نخواهند رسید. بهتر است زن و شوهر، خود برای آینده زندگی مشترک شان برنامه ریزی کنند و تصمیم بگیرند. ممکن است یک ازدواج با وجود اجباری بودن، انتخاب بسیار خوبی باشد و بالعکس انتخابی نامناسب، باعث از هم پاشیدن یک ازدواج اختیاری شود.
شکست عاطفی
شدت تاثیر ازدواج دختر مورد علاقه‎تان در وجود شما، نشان دهنده شکستی است که معمولاً پس از فروپاشی یک رابطه عاطفی بروز می کند. شکست عاطفی یک رویداد استرس زاست و هنگامی که عامل آن شکست، یک رابطه مخفیانه و یا غیررسمی باشد، شدت آن بیشتر می شود؛ از آن جا که فرد در این شرایط از حمایت‎های اجتماعی، دریافت همدلی و همدردی دیگران محروم است و به ناچار باید فشار روانی را در عین انتظارات عادی اطرافیان تحمل کند، معمولاً احساساتی نظیر ناامیدی و غم، عصبانیت، سردرگمی، افسردگی و … در وی به وجود می‎آید که هم اکنون شما نیز درگیر مواردی مشابه آن‎ها هستید. به شما توصیه می‎کنم ابتدا به ترمیم و تسکین شکست عاطفی خود بپردازید و سپس با دلگرمی زندگی فعلی‎تان را ادامه دهید.
توصیه‎هایی برای ترمیم شکست عاطفی
اگر شما قصد دارید فصل جدیدی را در دوران جوانی خود آغاز کنید، بهتر است خود را به ایجاد تغییراتی در ذهن و رفتارتان ملزم کنید؛ در غیر این صورت تغییر مثبتی در وضعیت و حال شما رخ نخواهد داد؛ در این خصوص چند توصیه را خدمت شما بیان می کنم.
۱ -این واقعیت را بپذیرید که رابطه عاطفی شما پایان یافته است. هم اکنون هر دو نفر شما ازدواج کردید و زندگی جدیدی را تشکیل دادید.
۲ – اگر یادگاری و یا عکس‎هایی از آن فرد دارید برای همیشه از خود دور کنید.
۳ – با افکار منفی‎تان مبارزه کنید و حس حقارت خود را از بین ببرید.
۴ – اصلاً دنبال مقصر نگردید و خود را باعث و بانی تمام مشکلات نبینید.
۵ -به هیچ عنوان قرار ملاقات یا گفت و گوی خصوصی با آن فرد نداشته باشید.
۶ – او را با همسرتان مقایسه نکنید.
۷ – این را قبول کنید که ناگهان همه چیز را نمی توان فراموش کرد و قدری به خودتان فرصت دهید تا با گذشت زمان به آرامش نسبی برسید.
۸ – تمام حرف‎ها را در دل خود نگه ندارید و از یک مشاور مطمئن که هیچ گونه حس ناامنی به شما نخواهد داد، کمک بگیرید.
پیشنهادهایی برای دلگرم شدن به زندگی
سعی کنید به جای کلنجار رفتن با عنوان این که ما درگیر ازدواج اجباری شدیم، با تلاش و کمک گرفتن از یک کارشناس، خود و همسرتان را به زندگی دلگرم کنید. به هر حال عشق سابق شما ازدواج کرده است و ایشان هم زندگی خاص خودش را آغاز کرده است و باید او را برای همیشه فراموش کنید. بهتر است راهکارهایی را که در ادامه ارائه می‎شود انجام دهید تا در آینده شاهد تاثیرات مثبت آن در زندگی خود باشید.
۱ – نیازهای عاطفی همسرتان را درک کنید و گاهی در ابراز عشق به او پیش‎قدم شوید.
۲ -به حرف‎های همسرتان گوش دهید و با او گفت وگوی توام با احترام داشته باشید.
۳ – هرگز و به خصوص در جمع، همسرتان را تحقیر نکنید و سعی کنید از او قدردانی کنید.
۴ – در زمان بروز مشکلات به همسرتان روحیه بدهید و در انجام کارهایش وی را تشویق کنید.
۵ – علاقه خود را به او ابراز و تاکید کنید که فقط او را دوست دارید.
۶ -سعی کنید زبان عشق همسرتان را بشناسید. یعنی ببینید که با انجام چه کارهایی از سمت شما رضایت بیشتری خواهد داشت. اگر آن را ندانید ممکن است رفتارهای زیادی برای خشنودی همسرتان انجام دهید؛ اما رضایت او برآورده نشود و بی علاقگی وی تشدید شود. زبان های عشق شامل استفاده از کلام توأم با محبت و تاییدآمیز، وقت گذاشتن برای هم، هدیه دادن، خدمت کردن به یکدیگر و تماس فیزیکی است که در شماره‎های ۲۵۴ و ۲۵۵ زندگی سلام ، صفحه خانواده و مشاوره به صورت کامل به آن پرداختیم.
امیدوارم که انجام این موارد بتواند به افزایش آرامش در زندگی شما، کمک کند.

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا