اوباما:‌ ترامپ رئیس جمهور نخواهد شد

رئیس جمهوری آمریکا گفت: “من همچنان بر این باورم که آقای ترامپ رئیس جمهور نخواهد شد. علتش این است که من ایمان زیادی به مردم آمریکا دارم.” ترامپ که یک سرمایه‌دار میلیاردر است هم اکنون در میدان رقابت جمهوری خواهان پیشتاز است. او در انتخابات مقدماتی نیوهمپشایر برنده شده و در نظرسنجی‌ها در ایالت کارولینای …

رئیس جمهوری آمریکا گفت: “من همچنان بر این باورم که آقای ترامپ رئیس جمهور نخواهد شد. علتش این است که من ایمان زیادی به مردم آمریکا دارم.”

ترامپ که یک سرمایه‌دار میلیاردر است هم اکنون در میدان رقابت جمهوری خواهان پیشتاز است.

او در انتخابات مقدماتی نیوهمپشایر برنده شده و در نظرسنجی‌ها در ایالت کارولینای جنوبی که روز شنبه رای گیری خواهد کرد پیشتاز است.

اوباما که در اجلاس اقتصادی آسه آن در کالیفرنیا اظهار نظر می‌کرد با سوال خبرنگاران در مورد چشم انداز موفقیت ترامپ روبه‌رو شد.

اوباما گفت که رای دهندگان او را انتخاب نخواهند کرد چون “آنها تشخیص می‌دهند که ریاست جمهوری یک شغل جدی است.”

او گفت:‌ “ریاست جمهوری مثل کار مجریان برنامه‌های تلویزیونی نیست، تبلیغات نیست، بازاریابی نیست، کار سختی است. برآورده کردن امیال شخصی یا انجام کارهایی نیست که شما را به صدر اخبار ببرد.”

به گزارش بی.بی.سی ترامپ در پاسخ گفته است که “انتقاد رئیس جمهوری که با کارهایش آسیب زیادی به کشور رسانده را تعریف و تمجید قلمداد می‌کند.”

حملات این هتل ساز اهل نیویورک به اوباما سابقه طولانی دارد. او زمانی از رئیس جمهور آمریکا خواسته بود ثابت کند که متولد آمریکاست.

او همچنین در طول مبارزات فصل جاری همواره با سخنان جنجال برانگیز خبرساز شده است.

ترامپ از جمله گفته است که اگر رئیس جمهور شود ۱۱ میلیون مهاجر بدون مدرک را اخراج خواهد کرد و دیواری در مرز جنوبی آمریکا خواهد ساخت و پول آن را از دولت مکزیک خواهد گرفت. او همچنین خواستار جلوگیری از ورود مسلمانان به آمریکا شده است.

رقیب اصلی او در حال حاضر سناتور اهل تگزاس تد کروز است.

درحالی که جمهوری خواهان روز شنبه در کارولینای جنوبی به مصاف هم می‌روند، هیلاری کلینتون و برنی سندرز از حزب دموکرات در نوادا رقابت خواهند کرد.

انتخابات مقدماتی تاکنون در دو ایالت آیووا و نیوهمپشایر برگزار شده است.

سناتور تد کروز و هیلاری کلینتون در آیووا برنده شدند و دونالد ترامپ و برنی سندرز به فاصله زیاد در نیوهمپشایر جلو افتادند.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا