شهید مطهری افغان نیست! + عکس

بنیاد شهید مطهری به شایعه افغان بودن پدر این شهید پاسخ داد در متن منتشر شده توسط این صفحه آمده است: دلیل نسبت افغان دانستن پدر شهید مطهری، سخنی است بی‌پایه از یک فرد محترم که پدرش افغان است. وی در مصاحبه با آخرین شماره کیهان فرهنگی در سال هشتاد و هشت از قول استاد …

بنیاد شهید مطهری به شایعه افغان بودن پدر این شهید پاسخ داد

در متن منتشر شده توسط این صفحه آمده است:

دلیل نسبت افغان دانستن پدر شهید مطهری، سخنی است بی‌پایه از یک فرد محترم که پدرش افغان است. وی در مصاحبه با آخرین شماره کیهان فرهنگی در سال هشتاد و هشت از قول استاد چنین نقل کرده که به او گفته‌اند پدر ایشان افغان بوده و استاد به همراه پدر از هرات به ایران آمده‌اند. (در مقدمه مصاحبه مذکور، مصاحبه‌گر جریان کاملاً کذبی را در این مورد به آخرین فرزند شهید مطهری نسبت داده است).

اخیراً به همت «خانه موزه شهید مطهری» از تبارنامه استاد رونمایی شد و همچنان‌که در سمت راست تصویر مشاهده می‌شود، پدر استاد متولد فریمان است.

حاج حسن مطهری برادر شهید مطهری که از نسبت افغان بودن استاد شگفت‌زده است، می‌گوید: اتفاقاً درباره اجداد خود چند بار از پدرمان مرحوم شیخ محمدحسین سؤال کرده بودیم. طبق آنچه ایشان مکرراً گفتند نسب ایشان به سیستان برمی‌گردد، زیرا پدربزرگ استاد شهید (مرحوم آخوند محمدعلی) از علمای سیستان بوده که به فریمان مهاجرت می‌کند و فرزندش (شیخ محمدحسین) در فریمان به دنیا می‌آید. مرحوم شیخ محمد حسین (پدر استاد) پس از بازگشت از نجف نزد برادرش به «عبدالآباد» می‌رود و چند سال در آنجا می‌ماند. بعد با دختری به نام سکینه از روستای «قلندرآباد» ازدواج کرده و حدود سه سال در همان قلندرآباد می‌مانند. به دلیل پدید آمدن اختلاف میان پدر استاد و خان قلندرآباد، وی به فریمان مهاجرت کرده و باقی عمر خود را در فریمان سپری می‌کند و همه فرزندان ایشان از جمله مرتضی در فریمان به دنیا می‌آیند.

نام پدر پدربزرگ استاد مرحوم شیخ محمدرضاست و تا آنجا که معلوم است، پدران استاد همگی روحانی بوده‌اند.

shahidmotahari_410.jpg

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا