۷ اسفند پاسخ مي دهم

شاید حتی کفایت می‌کرد که تعداد بیشتری تأیید صلاحیت می‌شدند اما به هر حال همه جریانات سیاسی مصمم هستند حتی با غیر از یاران اصلی خودشان در انتخابات حضور داشته باشند.وی افزود: امیدواریم با همین شرایط هم آنچه خیر مردم است و آنچه مطلوب نظام به حساب می‌آید در انتخابات ایجاد شود. اگر این انتخابات …

شاید حتی کفایت می‌کرد که تعداد بیشتری تأیید صلاحیت می‌شدند اما به هر حال همه جریانات سیاسی مصمم هستند حتی با غیر از یاران اصلی خودشان در انتخابات حضور داشته باشند.وی افزود: امیدواریم با همین شرایط هم آنچه خیر مردم است و آنچه مطلوب نظام به حساب می‌آید در انتخابات ایجاد شود. اگر این انتخابات مثل راهپیمایی ۲۲بهمن گسترده باشد برای خارج خیلی پیام خواهد داشت. البته برخی جریان‌ها معتقدند که همه چهره‌های شاخص‌شان نتوانسته‌اند از شورای نگهبان تأیید صلاحیت بگیرند ولی بدون آنها هم در انتخابات شرکت می‌کنند. نوبخت همچنین یادآور شد: این عرصه رقابت بین جریان‌های مختلف سیاسی ماست. عده‌ای می‌گویند با همه بازیگران اصلی‌شان زور ندارند و طرف مقابل هم می‌گوید که آنها شایستگی ورود نداشته‌اند اما هر دو طرف با تمام توان می‌خواهند با هم رقابت کنند که این رقابت مبارکی است آرزو می‌کنم حق پیروز شود گرچه این تقابل بین حق و باطل نیست، اما امیدواریم آن سلیقه‌ای که می‌تواند با هزینه کمتری برای اهداف مردم کار کند به موفقیت برسد.سخنگوی دولت در واکنش به این سوال که آیا دولت به دنبال حضور وکیل‌الدوله‌ها در مجلس است، تصریح کرد: پاسخ من در ۷ اسفند مشخص می‌شود. این مردم هستند که بین اختلاف میان دیدگاه‌های مختلف تصمیم می‌گیرند و بعد از انتخابات مشخص می‌شود کدام دیدگاه‌ها از زبان مردم حرف می‌زنند. امیدوارم ضمن شکوهمندی انتخابات مجلسی شکل بگیرد که به نفع ملت و منابع ملی باشد.محور سخنان سخنگوي‌دولت را در زير مي‌خوانيد.
توقع از رئيس‌جمهور نبود!
آقای رئیس جمهور اقداماتی را که در چارچوب قانون برایش مقدر بوده انجام داده است. وزیر کشور و معاون اول رئیس جمهور از طرف آقای رئیس جمهور مأمور پیگیری شدند تا ابهامات شورای نگهبان رفع شود و بتوانند به رقابتی شدن هرچه بیشتر انتخابات کمک کنند. رئیس جمهور ابزارها و اشخاص مختلفی دارد که از همه آنها استفاده می‌کند. کسی هم توقع ندارد که خود رئیس جمهور شخصاً وارد ماجرا شود.
خبري از مذاكره با عربستان نيست
الان بحثی برای مذاکره ما با عربستان وجود ندارد. البته موضوعات مختلفی برای بحث هست و ما یک سلسله مباحث انتقادی داریم که اگر بحثی مطرح شود عربستان باید پاسخگو باشد. مواضع ما شفاف است و این عربستان است که باید مواضع خود را اصلاح کند و منطقی عمل کند. برخی سران کشورها هم معمولاً در دیدارهای خود برای وساطت اعلام آمادگی می‌کنند.
تشكر از مجلس
از رئیس و برخی اعضای هیأت رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه تشکر می‌کنم که طی جلساتی که با سازمان برنامه و بودجه داشتند توافق شد برنامه زمان‌بندی تدوین کنند تا وقتی نماینده‌ها بازگشتند در کمیسیون بررسی شروع شود. امیدواریم با هماهنگی و موافقت هیأت رئیسه و با توجه به همکاری‌های شایسته‌ای که با مرکز داشته‌ایم بودجه تا پایان سال به تصویب برسد. چون اگر از ابتدای سال ۹۵ لایحه بودجه ۹۵ تصویب نشده باشد قطعاً افزایش حقوقی که گفته‌ایم عملیاتی نخواهد شد. حتی اگر تا هفته سوم فروردین بودجه به ما برسد می‌توانیم آماده شویم تا همه احکام بودجه را در سال ۹۵ اجرایی کنیم.
محرمانه‌نداريم
ما هیچ چیز محرمانه‌ای نداریم البته برخی اسناد طبقه‌بندی شده و بعضی هنوز تکمیل نشده‌اند، اما به هر حال ما خیلی شفاف عمل می‌کنیم و چیز پوشیده و پنهانی نداریم. مجلس هم به همه اسناد و مدارک موجود دسترسی دارد و حتی همکاران ما که در جلسات شرکت می‌کنند پس از پایان جلسه به راحتی اطلاع‌رسانی می‌کنند. رفتار دولت عقلانی و منطبق با نظریات علمی است و هیچ چیز پوشیده و نگران‌کننده‌ای برای ارائه ندارد.
شايعات مخرب
شایعات باعث شد تا عده‌ای تصمیم بگیرند خود را امسال بازنشسته کنند تا مشمول این قانون نشوند اما بعد از اینکه برنامه و بودجه آمد متوجه شدند این مسئله درست نیست و بسیاری از آنها نامه درخواست خود را پس گرفتند. البته ما از کسانی که سنوات‌شان پر شده باشد و بخواهند بازنشسته شوند استقبال می‌کنیم تا نیروهای جوان اضافه شوند اما برای بازنشستگی زودرس معتقدیم که فشار به صندوق بازنشستگی زیاد می‌شود.
كمك به بدهكاران بانكي
این بدهکاران دو گروه هستند؛ اول کسانی که به دلیل نوسانات قیمت ارز و شرایط اقتصادی به این روز افتاده‌اند و دوم کسانی که منابع را در هدفی که تسهیلات در نظر گرفته بوده مصرف نکرده‌اند و به مسیری برده‌اند که مخرب اقتصادی است.بايد آنها را از هم تفکیک کنیم و برای هر کدام واکنش مناسبی انجام دهیم.
برای گروه اول باید کمک کنیم که بتوانند بدهی‌هایشان را بپردازند و در مورد گروه دوم باید با سوءاستفاده کنندگان به میزان تخلف‌شان برخورد صورت گیرد. الان بخشی از مطالبات کاهش پیدا کرده، البته هنوز کافی نیست.
ماجراي مستركارت
درباره احتمال توافق برای صدور مسترکارت بايد بگويم در شرایط پساتحریم که روابط اقتصادی ما در حال گسترش است حتماً باید از همه سازوکارهایی که همه کشورها استفاده می‌کنند برخوردار شویم. امروز دیگر پول فیزیکی معنی ندارد. بنابراین ایران هم باید در این راستا فعالیت کند تا بتوانيم از این تسهیلات استفاده کنیم.
اعتماد به تقواي فقها
بر اساس تلاش‌هایی که صورت می‌گرفت و اعتماد به تقوای اعضای محترم شورای نگهبان این امید را داشتیم البته هنوز وقت نکرده‌ام ۴۰ نفر جدیدی را که تأیید صلاحیت شده‌اند بررسی کنم . امیدوارم که در ذوق ما نخورده باشد. البته ادعا نمی‌کنم هر کس الان تأیید شده به خاطر پیگیری‌های خاص دولت بوده اما به هر حال پیگیری‌هایی صورت گرفته است.
رد ادعاي تغيير استاندار
گزارشی درباره احتمال تغییر فرمانداران و استانداران دریافت نشده است و من چنین آمار و گزارشی را دریافت نکردم و البته چنین گزارش‌هایی به دست وزیر کشور می‌رسد. به هر حال وزیر کشور و ستاد انتخابات مصمم هستند برای سلامت انتخابات و مقید کردن مجریان در چارچوب قانون با دقت عمل کنند.

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا