قالیباف: اول ابومسلم، بعد استقلال و پرسپولیس!

امید فراوان در مراسم برگزار شده در سالن همایش‌های برج میلاد، طاهری، افشارزاده، حبیب کاشانی، قالیباف، عباس جدیدی، برانکو، مظلومی، منصور برزگر و اعضای هیأت‌مدیره استقلال و پرسپولیس حضور داشتند تا در غیاب وزیر ورزش و جوانان به چشم خود واگذاری مجموعه شهید کاظمی به پرسپولیس و مجموعه امام رضا(ع) به باشگاه استقلال را ببینند. …

امید فراوان
در مراسم برگزار شده در سالن همایش‌های برج میلاد، طاهری، افشارزاده، حبیب کاشانی، قالیباف، عباس جدیدی، برانکو، مظلومی، منصور برزگر و اعضای هیأت‌مدیره استقلال و پرسپولیس حضور داشتند تا در غیاب وزیر ورزش و جوانان به چشم خود واگذاری مجموعه شهید کاظمی به پرسپولیس و مجموعه امام رضا(ع) به باشگاه استقلال را ببینند. در بین تمام سخنرانی‌های پرتعداد، بهرام افشارزاده، سرپرست باشگاه استقلال با این جملات امیدوارکننده‌اش، متمایز نشان می‌داد: «قول داده‌اند زمین بزرگ کنار ورزشگاه را که مختص به شهرداری است در اختیار ما قرار دهند. به‌هرحال داشتن چمن مصنوعی برای تیم‌های پایه خوب است. شهردار منطقه ١٨ هم به ما قول مساعد داده تا کمک کند و بتوانیم به خوبی از امکانات بهره ببریم. می‌توانیم کارهای بدنسازی و اقدامات مقدماتی تیم بزرگسالان را در این ورزشگاه انجام دهیم. در این ورزشگاه کلاس‌های مختلفی اعم از روانشناسی، آموزشی برای نوجوانان و تیم‌های پایه خواهیم داشت.» مظلومی، سرمربی تیم او پس از فروکش کردن عصبانیت ناشی از باخت تیمش مقابل نفت تهران از یک رویای بزرگ صحبت کرد:  «یکسری مشکلاتی در این استادیوم‌ها وجود دارد که باید آن را برطرف کرد. حتی می‌توان در این ورزشگاه‌ها بازی‌ها را هم برگزار کرد اما به علت این‌که چمن مصنوعی است، باید تأیید سازمان لیگ و AFC  گرفته شود.» طاهری، سرپرست باشگاه اوج گرفته پرسپولیس محتاطانه‌تر به ماجرا می‌نگرد و اعتقاد دارد برگزاری بازی‌های رسمی دارای یک الزامات خاصی است که مسئولان باید تصمیم بگیرند. سرپرست باشگاه امیدوار شده تیمش پس از سال‌ها ناکامی در معرفی پدیده با استفاده از پتانسیل منطقه جدید محل تمرین، استعدادهای بزرگ را به فوتبال ایران معرفی کند.
دعوت از شهردار برای جشن قهرمانی!
وقتی در ادامه سخنرانی طاهری، محمد باقر قالیباف، شهردار تهران وارد سالن شد، سرپرست پرسپولیس با این جملات، مرد تازه‌وارد را مورد خطاب قرار داد: «از همین جا به‌خاطر لطفی که آقای قالیباف و اعضای شورای شهر نسبت به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس داشتند، دعوت می‌کنم تا اعضای این شورا به همراه شهردار تهران در مراسم جشن قهرمانی پرسپولیس در پایان فصل، شرکت کند!» سرپرست باشگاه پرسپولیس در ادامه به مسائل جدی و کلی پرداخت: «شهرداری، شورای شهر، وزارت ورزش و همچنین نمایندگان مجلس هرکدام ظرفیت‌های بالقوه‌ای دارند که می‌توانند بارهای بزرگی را از روی دوش بخش‌های مختلف کشور بردارند. ساختار باشگاه‌های حرفه‌ای باید طوری تنظیم شود که باشگاه بتواند با دولت و نهادهای دولتی همکاری کند چون تا زمانی که نظام باشگاهی توسعه پیدا نکند از درآمدهای کلان خبری نیست.»
قالیباف:  قلبم به ابومسلم تعلق دارد
حرف‌های باقر قالیباف، شهردار تهران جالب‌تر از همه بود؛ به‌خصوص آنجا که به سبک گرهارد شرودر، صدراعظم سابق آلمان از علایق فوتبالی‌اش حرف زد: «پرسپولیس و استقلال را واقعا به یک اندازه دوست دارم و به یک اندازه حمایت می‌کنم. البته به‌عنوان یک خراسانی از جوانی به ابومسلم علاقه داشتم و هنوز هم این تیم در قلب من جا دارد.» او در ادامه از تعصب شهرداری به ورزش حرف زد:  «گفته می‌شود که شهرداری تازه به فکر ورزش افتاده اما بیش از ٨٠٠ زمین چمن را در سطح شهر آماده کردیم و این نشان می‌دهد ما نسبت به این موضوع حتی تعصب داشته‌ایم. امیدواریم گام نهایی برای حرفه‌ای شدن این باشگاه‌ها با واگذاری آنها به نهادهای غیردولتی در این راستا برداشته شود. ٢باشگاه در جنوب شهر به ٢ تیم پر طرفدار تهرانی اختصاص پیدا کرده و این موضوع این فرصت را به جوانان و جنوب شهر می‌دهد تا اوقات فراغت خود را با انجام یک بازی مفرح سپری کنند.»‌ پس از پایان سخنرانی‌ها، ٢پیراهن استقلال و پرسپولیس به شهردار تهران اهدا شد و مراسم با عجله میهمانان برای خروج از برج میلاد به پایان رسید.

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا