صداي ملت درآمد

اين روزها گمانه‌زني‌هايي از اسامي مختلف در ليست‌هاي انتخاباتي به گوش مي‌‌رسيد، اظهاراتي كه از جدا شدن چهره‌هايي مانند علي‌مطهري و كاظم جلالي از بدنه مدعي اصولگرايي خبرمي‌داد. حال و بعد از انتشار اسامي و ليست‌هاي مروبط به جريان‌هاي معتدل كشور، اين رويا به حقيقت تبديل شد و ليست‌هايي در عرصه رسانه‌اي كشور به چشم …

اين روزها گمانه‌زني‌هايي از اسامي مختلف در ليست‌هاي انتخاباتي به گوش مي‌‌رسيد، اظهاراتي كه از جدا شدن چهره‌هايي مانند علي‌مطهري و كاظم جلالي از بدنه مدعي اصولگرايي خبرمي‌داد.
حال و بعد از انتشار اسامي و ليست‌هاي مروبط به جريان‌هاي معتدل كشور، اين رويا به حقيقت تبديل شد و ليست‌هايي در عرصه رسانه‌اي كشور به چشم مي‌خورد كه بيانگر ائتلاف عقلاي سياسي است.
براي مثال ليست صداي ملت كه در روز گذشته در رسانه‌هاي ايران به خبر يك انتخاباتي تبديل شده بود، در رأس خود نام علي‌مطهري را به عنوان يك اصولگراي واقعي ثبت كرده بود ولي در ادامه ليست نام‌هايي مانند كاظم‌جلالي وحسين‌شيخ‌الاسلام در كنار الياس‌حضرتي و عليرضا‌محجوب نكته جالب ديگر ي را به ذهن مي‌رساند و آن وحدت در عمل ميان دو جناح بزرگ ايران است.
لشكر حقوقي و اقتصادي
ويژگي ديگر اين ليست اختصاص نزديك به يك چهارم اعضا به متخصصان در حوزه اقتصاد است. حضور بزرگاني مانند حسن‌سبحاني و محمدخوش‌چهره‌نيز از جمله اين افراد‌هستند. البته به نظر مي‌رسد مطهري جاي خالي حقوقدانان را در عرصه سياسي و پارلماني ايران احساس‌كرده چرا كه از چند تن از حقوقدانان و وكلاي قضايي نيز استفاده كرده است.
رسانه‌اي هاي سياسي
در اين ليست توجه خوبي نيز به اهالي رسانه شده‌است. چرا كه الياس‌حضرتي،وكيلي و محجوب هركدام صاحبان رسانه‌اي هستند كه در عرصه‌هاي مختلف مشغول به فعاليت‌اند. حضور اين افراد در ليست‌هاي انتخاباتي اين اميد را القا مي كند كه شايد آنهايي كه خاك رسانه‌خورده اند روزي در مجلس به فكر خبرنگار و رسانه باشند.
زنان و مشكلات ائتلاف
يكي از ضعف‌هاي اين ليست عدم توجه به سهميه زنان است. در اين ليست ۲۰ نفره تنها به دو نفر از بانوان جايگاه داده‌شده است. البته غير از سهيلاجلودارزاده نام يكي ديگر از زنان به نام پروانه مافي به چشم مي‌خورد كه اصلاح‌طلبان بر سر قراردادن او در ليست هنوز به جمع بندي نرسيده‌اند هيچكس ائتلاف‌هاي سياسي را نفي نمي‌كند ولي بايد دانست كه ائتلاف با هركس و به هر دليل گاهي به ضرر است.
ايستادگي در برابر تندروها
حضور اعضاي فراكسيون رهروان ولايت(نزديكان لاريجاني)،آبادگران(ياران قديم احمدي‌نژاد و مخالفان امروز وي)،اصلاح‌طلبان در كنار هم بيانگر آن است كه اين ليست بيشتر آمده است تا نگذارد افرادي مانند حداد‌عادل، بذرپاش و زاكاني كه در ليست اصولگراهاي تندرو جا خوش كرده‌اند و همچنان براي احمدي‌نژاد و تفكر وي ارزش‌ قائلند راهي به خانه ملت پيدا كنند.
احتمال مغضوب شدن صداي ملت!
اين ليست كه از چهره‌هاي متخصص در امور مختلف تشكيل شده‌است، به طور حتم مورد غضب محافظه‌كاران قرار خواهد گرفت. جرياني كه بدون توجه به اصولي كه با آن وارد عرصه سياسي شده‌بودند و تنها براي تسويه‌حساب‌هاي جناحي رو به افرادي آوردند كه كارنامه‌ آنها در مجلس و سياست ايران مشخص بود و مردم دل‌خوشي از اقدامات آنها نداشتند.

ليست صداي ملت

تخصص    گرايش    سمت    نام
سياست‌داخلي و فرهنگ    اصولگراي ميانه‌رو    نماينده مجلس     علی مطهری
اقتصاد    اصولگراي ميانه‌رو    استاد دانشگاه    حسن سبحانی
سياست‌داخلي و اقتصاد    اصولگراي ميانه‌رو    رئيس مركز پژوهش‌هاي مجلس    کاظم جلالی
سياست‌داخلي    اصولگراي ميانه‌رو    رئيس خانه احزاب    حسن غفوری فرد
اموراجتماعي    اصلاح‌طلب    دبيركل حزب كار    علیرضا محجوب
سياست‌داخلي و اقتصاد    اصولگراي ميانه‌رو    نماينده‌مجلس    بهروز نعمتی
سياست‌داخلي و اقتصاد    اصلاح‌طلب     مديرمسئول روزنامه اعتماد    الیاس حضرتی
اقتصاد    اصولگراي ميانه‌رو    استاددانشگاه    محمد خوش چهره
حوزه زنان    اصلاح‌طلب    عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار    سهیلا جلودارزاده
سياست‌داخلي و فرهنگ    اصلاح‌طلب    دبيركل حزب مردمسالاري    مصطفی کواکبیان
سياست‌داخلي    اصلاح‌طلب    استاندارپيشين قم    حجت الاسلام محمد صالحی منش
فرهنگ    اصلاح‌طلب    مديرمسئول روزنامه ابتكار    محمدعلی وکیلی
سياست‌خارجي    اصولگراي ميانه‌رو    مشاوربين‌الملل رئيس‌مجلس    حسین شیخ الاسلام
حقوق    اصلاح‌طلب    رئيس‌كانون سردفتران و دفترياران     محمدرضا دشتی اردکانی
سياست‌داخلي    اصولگراي ميانه‌رو    عضوپيشين شوراي شهر    حسن بیادی
حوزه زنان    اصلاح‌طلب    فرماندار پيشين شميرانات    پروانه مافی
حقوق    اصلاح‌طلب    وكيل پايه‌يك دادگستري    محمود صادقی
پزشكي    اعتدالگرا    –    محمدرضا علایی
كشاورزي و عمران    اعتدالگرا    شهردارپيشين قم    محسن عابدینی پور
باوجود تشابه اسمي اين فرد با وزيرفرهنگ احمدي‌نژاد، اطلاعاتي از وي در دست‌ نيست
سید محمد حسینی

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا