تیراندازی‌های پلیس برای دستگیری «غول»

از چند وقت پیش درپی چندین سرقت خانه درمحدوده جنوب‌شرق تهران؛ كمیسیون پیشگیری از سرقت در کلانتری ١٢١ سلیمانیه برای شناسایی سارقان تشکیل شد و تیمی از ماموران تخصصی این یگان تجسس‌های خود را در این رابطه آغاز کردند، درحالی که تحقیقات در این رابطه ادامه داشت، روز ٢٣ بهمن‌ماه افسرگشت خودرویی هنگام گشتزنی درخیابان …

از چند وقت پیش درپی چندین سرقت خانه درمحدوده جنوب‌شرق تهران؛ كمیسیون پیشگیری از سرقت در کلانتری ١٢١ سلیمانیه برای شناسایی سارقان تشکیل شد و تیمی از ماموران تخصصی این یگان تجسس‌های خود را در این رابطه آغاز کردند، درحالی که تحقیقات در این رابطه ادامه داشت، روز ٢٣ بهمن‌ماه افسرگشت خودرویی هنگام گشتزنی درخیابان نبرد به یك خودرو پراید سفیدرنگ با دو سرنشین یک مرد و یك زن كه در اواسط كوچه حضور داشتند، مشكوك شد. این دونفر نیز به محض مشاهده واحد گشت با سوارشدن بر خودرو از محل متواری شدند. طی تعقیب و گریز راننده خودرو بدون توجه به دستور ایست پلیس به خیابان ائمه اطهار ادامه مسیر داد. برای همین واحد گشت برای متوقف‌کردن خودرو اقدام به شلیك یک تیرهوایی کرد، ولی همچنان راننده بدون توجه به دستورات پلیس به فرار خود ادامه داد تا این‌که خودرو متوقف و سرنشینان با رهاکردن خودرو به صورت پیاده هركدام به سمتی فرار کردند. در ادامه با هوشیاری عوامل کلانتری از سرنشینان، زن جوان در چهارراه ائمه اطهار دستگیر شد.
دومین متهم نیز با توجه به جثه تنومندش همچنان به فرار خود ادامه می‌داد که با توجه به قانون بكارگیری سلاح و عدم توجه این متهم به ایست‌های مكرر پلیس به ضرب یک گلوله زمینگیر شد.
تبهکار مجروح خود را به نام «محمد» معروف به غول معرفی کرد و ماموران در بازرسی خودرو یك دیلم به همراه مقداری طلاجات كشف کردند. با كشف اموال و تحقیقات نخست محقق شد متهمان از سارقان معروف در امر سرقت خانه در سطح منطقه هستند. همچنین در تحقیقات بعدی كه توسط پایگاه ششم پلیس آگاهی صورت گرفت، متهمان به بیش از ٣٥ سرقت منزل اعتراف کردند كه با هدایت متهمان آدرس محل سرقت‌ها شناسایی و به دستور مقام قضائی متهمان برای كشف سرقت‌های مشابه دراختیار کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.
سرهنگ محمود مالمیر رئیس كلانتری ١٢١ سلیمانیه دراین‌باره گفت: «با توجه به این‌که جرم‌های متهمان گسترده است و تلاش و تحقیقات پلیسی برای شناسایی مالباختگان و دستگیری دیگر مرتبطان این پرونده همچنان ادامه دارد، شهروندانی که از سه‌ماه گذشته تاکنون از خانه آنها در محدوده جنوب‌شرق تهران سرقت صورت گرفته، می‌توانند تا برای طرح شکایت یا پیگیری پرونده به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.»

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا