چندش آورترین غذاهای رایج جهان +عکس

شگفت انگیزترین و چندش آورترین غذاهای جهان  بیشتر مردم وقتی به تعطیلات می‌روند، دوست دارند در هر شب در رستوران‌های زیبا غذاهایی خوشمزه میل کنند. اما، برای آن‌هایی که ماجراجو‌ترند، تعطیلات در کشوری خارجی می‌تواند به معنای فرصتی است برای چشیدن طعم غذاهایی جدید و گاهی هم عجیب! با ما همراه شوید تا ۱۲ تا …

شگفت انگیزترین و چندش آورترین غذاهای جهان  بیشتر مردم وقتی به تعطیلات می‌روند، دوست دارند در هر شب در رستوران‌های زیبا غذاهایی خوشمزه میل کنند. اما، برای آن‌هایی که ماجراجو‌ترند، تعطیلات در کشوری خارجی می‌تواند به معنای فرصتی است برای چشیدن طعم غذاهایی جدید و گاهی هم عجیب! با ما همراه شوید تا ۱۲ تا از عجیب‌ترین غذاهای جهان را به شما نشان دهیم.

۱۲- سوپ لانه پرنده

نترسید! در این سوپ ویژه چینی، خبری از برگ و شاخه درخت نیست. برخی از پرندگان، آشیانه خود را با استفاده از بزاق دهانشان می سازند. در این غذا نیز از لانه این پرنده‌ها استفاده می‌شود که به سوپ حالتی ژلاتینی می‌دهد.

شگفت انگیزترین و چندش آورترین غذاهای جهان

۱۱- هاکارل(Hakarl)

در ایسلند، پس از شکار کوسه‌ها، گوشت این حیوانات را تخمیر کرده و سپس آویزان می کنند تا خشک شوند. نتیجه، گوشتی خشک شده است که مزه ماهی و آمونیاک می دهد.

شگفت انگیزترین و چندش آورترین غذاهای جهان

۱۰- دامپلینگ خون گوزن شمالی

در سرزمین وایکینگ‌ها، سوئد، خون این حیوان را با آرد و نمک مخلوط می‌کنند و خمیر به دست آمده را به شکل کلوچه، سرخ می‌کنند.

شگفت انگیزترین و چندش آورترین غذاهای جهان

۹- سورسترومینگ(Surstromming)

این غذای کنسروی سوئدی که به نظر عادی می‌آید، در حقیقت شاه ماهی دریای بالتیک است که تخمیر شده و صد البته که بوی بسیار مشمئز کننده‌ای دارد.

شگفت انگیزترین و چندش آورترین غذاهای جهان

۸-  عنکبوت سوخاری

در کشور جنگ زده کامبوج، نیاز مبرم به غذا باعث شد که روستاییان رو به خوردن عنکبوت بیاورند! البته، امروزه گردشگران نیز می‌توانند این حیوانات را که در ادویه و سیر سرخ شده‌اند، از دستفروشان تهیه کنند! جالب این که عنکبوت ها کاملا دست نخورده‌اند و همچنان نیش و پاهایشان به بدنشان متصل است!

شگفت انگیزترین و چندش آورترین غذاهای جهان

۷-ماهی پوفر

شگفت انگیزترین و چندش آورترین غذاهای جهان

این ماهی به شدت در ژاپن پرطرفدار است. این ماهی به شدت سمی است و برای آن پادزهری نیز وجود ندارد. تنها سرآسپز‌ها تعلیم دیده و مجرب می توانند بخش غیر سمی آن را برای خوردن آماده کنند.

۶- اختاپوس زنده

خوردن اختاپوس در سرتاسر جهان معمول است. اما، خوردن هشت‌پا در حالی که زنده است و روی بشقابتان دست و پا می‌زند، خود چالش بزرگی است!

شگفت انگیزترین و چندش آورترین غذاهای جهان

۵- کوپی لواک(Kopi Luwak)

این قهوه مخصوص قبلا یک بار مصرف و هضم شده است. نوعی چهارپا که لواک خوانده می‌شود، ابتدا دانه های قهوه را خورده، هضم کرده و دفع می کند و مردمان اندونزی، این محصول هضم شده را به عنوان قهوه ای خاص استفاده می کنند.

شگفت انگیزترین و چندش آورترین غذاهای جهان

۴- قلب مرغ دریایی(پافین)

در رسوم مردمان ایسلند، معمول است که قلب این پرندگان درست بعد از کشته شدن، در حالی که هنوز گرم است، خام خورده شود. این رسم در قسمت های غربی این جزیره معمول‌تر است.

شگفت انگیزترین و چندش آورترین غذاهای جهان

۳- نوشیدنی مار

وقتی که در ویتنام به شما نوشیدنی تعارف می شود، بهتر است مواظب باشید. ممکن است از شما بپرسند:” آپ پرتقال میل دارید یا نوشابه و یا نوشیدنی مار؟” داستان از این قرار است که ویتنامی‌ها ماری سمی را در نوشیدنی برنج برای مدتی طولانی نگه می‌دارند و طی این فرایند، سم مار از بین می رود.

شگفت انگیزترین و چندش آورترین غذاهای جهان

۲- کاسو مارزو(Casu Marzu)

کاسو مارزو Casu marzu که در زبان ایتالیایی پنیر فاسد معنی میدهد، نوعی پنیر است که در مناطق کوهستانی جزیره ساردینیا ایتالیا توسط روستائیان از شیر گوسفند تهیه میشود. کاسو مارزو از تخمیر نوعی پنیر بنام Pecorino Sardo توسط حشره ای موسوم به Piophila casei یا مگس پنیر تولید میشود.

شگفت انگیزترین و چندش آورترین غذاهای جهان

روستائیان پنیر پکورینا را در فضای آزاد قرار میدهند تا مگس پنیر در آن تخم گذاری کند. پس از مدتی تخم ها تبدیل به لارو شده و چربی پنیر را تجزیه میکنند و درحقیقت پنیر به نوعی تخمیر میشود.

پنیر حاصل از این فرایند بسیار نرم و لطیف و حاوی مایعی است که به آن lagrima یا اشک میگویند، در این زمان لاروها به صورت کرم هایی سفید و طول ۸ میلی متر در پنیر دیده میشوند که میتوانند تا ۱۵ سانتیمتر در هوا بپرند، بنابراین کسانی که قصد دارند کاسو مارزو را همراه با کرم مصرف کنند باید دست خود را بر روی ساندویج قرار داده تا مانع برخورد کرم ها با چشمشان شوند.

اهالی ساردینیا کاسو مارزو را برش زده و با نان چرب محلی که pane carasau نامیده میشود. تا زمانی که کرم ها در پنیر زنده باشند پنیر سالم است و در غیر این صورت پنیر فاسد و غیر قابل مصرف است. خطرات دیگری هم مصرف کنندگان این پنیر را تهدید میکند مانند: آلرژی به کاسو مارزو و خطر زنده ماندن کرم ها در دستگاه هاضمه کسانی که اسید معده ضعیف دارند که منجر به دردهای شکمی و خونریزی می شود. در هر حال این پنیر از سوی وزارت بهداشت ایتالیا ممنوع اعلام شده و روستائیان تنها برای مصرف خود و تقاضای بازار سیاه بصورت پنهانی اقدام به تولید آن میکنند و شما می توانید آن را دو برابر قیمت پنیر پکورینا از بازار سیاه خریداری کنید.

۱- بالوت(Balut)

رتبه نخست فهرست ما، این غذای فیلیپینی است. در نگاه اول، تخم مرغی معمولی هستند. اما، در حقیقت، این ها جنین جوجه هستند که تا مرحله‌های نهایی رشد یافته اند و پا، پر و نوک دارند!

شگفت انگیزترین و چندش آورترین غذاهای جهان

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دکمه بازگشت به بالا