نخستین هتل سبز ایران ساخته می‌شود

محسن قریب در نشست خبری تشریح برنامه‌های گردشگری و هتلداری شرکت سرمایه‌گذاری ایرانگردی و جهانگردی اظهار داشت: در اوایل سال ۹۵ نخستین هتل سبز ایران با تمام الزامات و استانداردهای جهانی در شهر اصفهان ساخته می‌شود به طوری که حتی با واردات خودروهایی که مبانی محیط زیست را رعایت می‌کنند در اختیار دفاتر تاکسیرانی قرار …

محسن قریب در نشست خبری تشریح برنامه‌های گردشگری و هتلداری شرکت سرمایه‌گذاری ایرانگردی و جهانگردی اظهار داشت: در اوایل سال ۹۵ نخستین هتل سبز ایران با تمام الزامات و استانداردهای جهانی در شهر اصفهان ساخته می‌شود به طوری که حتی با واردات خودروهایی که مبانی محیط زیست را رعایت می‌کنند در اختیار دفاتر تاکسیرانی قرار داده می‌شود تا برای این هتل مورد استفاده قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه قدمت هتل‌های شرکت سرمایه گذاری ایرانگردی و جهانگردی بالغ بر ۴۰ سال است و قالباً مستهلک بوده عنوان کرد: براین اساس طرح توسعه هتل‌هایمان را در دستور کار داریم به طوریکه تا ۵ سال آینده ۱۰ هتل جدید با تجهیز ۱۰ هزار تخت و با احداث دو هزار و ۵۰۰ اتاق ساخته می‌شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری ایرانگردی و جهانگردی با اشاره به شرایط ورود ایران به وضعیت پساتحریم در رقابتی شدن خدمات در هتل‌های کشورمان تأکید کرد و گفت: اگر شرکت‌های سرمایه گذاری خارجی برای ساخت هتل‌های ۵ ستاره اقدام کنند مسلماً هتل‌های ۵ ستاره کنونی کشورمان در رقابت با هتل‌های اروپایی به ترازهای ۳ و۴ ستاره نزول پیدا می‌کنند بنابراین می‌طلبد رقابت در این عرصه بیشتر شود.

قریب با اشاره به اینکه ایران یک برجام خارجی را پشت سر گذاشته است و باید یک برجام داخلی را نیز پشت سربگذارد توضیح داد: برجام داخلی بخش‌های خصوصی در عرصه گردشگری با قوای سه گانه، ستاد مشترک ارتش و صدا و سیما خواهد بود که باید تفاهم‌ها ی بیشتری برای رسیدن به چشم انداز حدود ۲۰ میلیون گردشگر را به ایران داشته باشیم.

وی با بیان اینکه متأسفانه در طول یک سال فقط ۱۰۰ روز مردم وقتشان را برای سفر اختصاص می‌دهند و ۲۵۰ روز هتل‌ها خالی از مسافر هستند، گفت: یک هتل ۱۰۰ اتاقه در بهترین شرایط شاید ۶۰ درصد اتاق‌هایش پر شود و این به معنای آن است که هتل‌ها نمی‌توانند به سوخت دهی مناسبی برسند.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری ایرانگردی و جهانگردی با تأکید بر کمک رسانه‌ها و علی الخصوص رسانه ملی برای تبلیغ هتل‌ها و مکان‌های گردشگری کشورمان، عنوان کرد: یک هتل که در سال یک میلیارد تومان درآمد دارد ۸۰۰ میلیون تومان را باید به هزینه‌های جاری خود اختصاص داده و فقط ۲۰۰ میلیون تومان سود می‌برد در حالی که پخش یک تیزر تلویزیونی نیز ۲۰۰ میلیون تومان هزینه می‌برد و مسلما هتل‌ها توانشان برای پرداخت چنین هزینه‌هایی امکان پذیر نیست.

قریب همچنین با اشاره به اینکه برای ساخت یک هتل توسط سرمایه گذار خارجی به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، خاطرنشان کرد: این درحالی است که سرمایه گذار خارجی سوالات متعددی در زمینه قانون کار در ایران و مسائل فرهنگی و ارزشی در کشورمان دارد زیرا با این مباحث در کشورهای دیگر روبرو نیست. بنابراین می‌طلبد برخی محدودیت‌ها با تصمیم گیری‌های به موقع برطرف شود تا ما بتوانیم با سرمایه گذاری مناسب در عرصه گردشگری به سیستم بین المللی هتلداری دنیا متصل شویم.
۱۱۱/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا