بازی خوب دلیل اصلی حضور هواداران

فصل گذشته پرسپولیسی‌ها با وجود اینکه نتایج خوبی در لیگ‌ برتر نمی‌گرفتند و استقبال خوبی هم از بازی‌های آنها نمی‌شد، توانستند با رایگان‌کردن بازی‌هایشان در لیگ‌قهرمانان آسیا تماشاگران را با فوتبال آشتی دهند. برای بازی‌های لیگ‌قهرمانان آسیا، حسین هدایتی عضو سابق هیأت‌مدیره باشگاه پرسپولیس که رابطه خوبی با محمدحسین نژادفلاح، سرپرست وقت باشگاه داشت، با …

فصل گذشته پرسپولیسی‌ها با وجود اینکه نتایج خوبی در لیگ‌ برتر نمی‌گرفتند و استقبال خوبی هم از بازی‌های آنها نمی‌شد، توانستند با رایگان‌کردن بازی‌هایشان در لیگ‌قهرمانان آسیا تماشاگران را با فوتبال آشتی دهند. برای بازی‌های لیگ‌قهرمانان آسیا، حسین هدایتی عضو سابق هیأت‌مدیره باشگاه پرسپولیس که رابطه خوبی با محمدحسین نژادفلاح، سرپرست وقت باشگاه داشت، با خریدن بلیت بازی‌های این تیم در لیگ‌قهرمانان باعث شد هواداران پرسپولیس بتوانند بازی‌های این تیم را رایگان تماشا کنند. برای نمونه در بازی با النصر عربستان، پرسپولیس با حمایت صد‌هزارنفری هوادارانش با یک گل به برتری رسید. پیش از این فقط در برخی از بازی‌های ملی، هواداران می‌توانستند بازی‌ها را رایگان تماشا کنند و استقبال چندانی از رایگان‌کردن بازی‌ها نمی‌شد.

با شروع این فصل از رقابت‌ها و گذشت ١٧ هفته از بازی‌های لیگ‌برتر همچنان استقبال چندان خوبی از بازی‌های لیگ‌برتر نمی‌شد تا اینکه برای بازی هفته هجدهم دو تیم پرسپولیس و سپاهان در ورزشگاه آزادی، مسئولان باشگاه پرسپولیس تصمیم گرفتند تماشای این بازی برای هواداران در طبقه دوم ورزشگاه آزادی را رایگان کنند. این تصمیم مسئولان باشگاه با استقبال هواداران این تیم همراه شد و با وجود اینکه در هفته‌های گذشته سکوهای خالی ورزشگاه آزادی بیشتر از هر چیز به چشم می‌خورد، هواداران استقبال خوبی از بازی کردند و ٦٥‌هزار نفر به ورزشگاه رفتند؛ به همین خاطر بعد از مدت‌ها به‌جز داربی پایتخت، جمعیت خوبی برای حمایت از سرخ‌پوشان به ورزشگاه رفت.

بااین‌حال این‌بار شاید سؤال این بود که رایگان‌کردن بلیت‌های طبقه دوم، چه هزینه‌ای برای باشگاه پرسپولیس داشته است؛ مهدی تاج رئیس سازمان لیگ در مورد پولی که باشگاه پرسپولیس برای رایگان‌کردن طبقه دوم ورزشگاه آزادی می‌پردازد، گفت: «این باشگاه مبلغ ٢٠‌میلیون تومان برای رایگان‌کردن بلیت طبقه دوم می‌پردازد». البته با توجه به قیمت پنج‌‌هزارتومانی بلیت در طبقه دوم ورزشگاه آزادی اگر ٥٠ ‌هزار نفر برای دیدن بازی‌های این تیم در طبقه دوم به ورزشگاه بروند، کل مبلغ چیزی معادل ٢٥٠‌میلیون تومان می‌شود که بخش اعظمی از این مبلغ باید به خود باشگاه برسد. حالا پرسپولیس نه‌تنها مبلغی از این حیث به دست نیاورده بلکه پولی هم از جیب داده است.

رایگان‌ بودن کافی نیست

بااین‌حال بعد از این حرکت باشگاه پرسپولیس و استقبال خوب هواداران از بازی این تیم در لیگ‌برتر، دیگر باشگاه‌ها هم که فکر می‌کردند فقط با رایگان‌کردن بازی‌های تیم‌های خود می‌توانند مانند پرسپولیسی‌ها هواداران خود را به ورزشگاه بکشند، دست به این کار زدند. تراکتورسازی تبریز یکی از این تیم‌ها بود که بازی خود در هفته نوزدهم مقابل پدیده مشهد را رایگان اعلام کرد اما برخلاف بازی دو تیم پرسپولیس و سپاهان که هواداران حمایت خوبی از آن کرده بودند، استقبال خوبی از بازی تراکتورسازی و پدیده در تبریز نشد و فقط سه ‌هزار نفر برای تماشای بازی این تیم به ورزشگاه رفتند! البته برخی هواداران تراکتورسازی هم در اعتراض به تصمیمات مدیریت این باشگاه و نتایجی که این تیم در این فصل گرفته است، تصمیم به نرفتن به ورزشگاه‌ها گرفته‌اند.

دیگر بازی‌ای که در هفته نوزدهم رایگان اعلام شد در مشهد و بین دو تیم سیاه‌جامگان و گسترش فولاد تبریز بود که در آن بازی هم استقبال خوبی از سوی هواداران با وجود رایگان‌بودن تماشای بازی نشد. همچنین بعد از هفته نوزدهم، در هفته بیستم بازی‌های بیشتری رایگان اعلام شد؛ در هفته بیستم لیگ‌برتر، چهار بازی رایگان اعلام شد. پرسپولیسی‌ها در این هفته پذیرای فولاد خوزستان بودند و باز هم تماشای بازی در طبقه دوم را برای هواداران خود رایگان اعلام کردند و برای تماشای این بازی ٧٥‌هزار نفر به استادیوم آزادی رفتند که آماری خوب برای سرخ‌پوشان پایتخت است اما در سه بازی دیگر که بین سپاهان و سایپا در اصفهان، پدیده و صبا در مشهد و گسترش فولاد و ملوان در تبریز برگزار شد، استقبال خوبی از سوی هواداران نشد که با برگزاری این سه بازی مشخص شد رایگان‌کردن بازی‌ها در روزهایی که هواداران با فوتبال قهر کرده‌اند، شرط لازم حضور آنها در ورزشگاه‌هاست ولی شرط کافی نیست و خوب‌بازی‌کردن پرسپولیس برانکو در این فصل و بازی تماشاگرپسند آنها سبب شده استقبال خوبی از بازی‌های این تیم در لیگ‌برتر توسط هواداران صورت بگیرد.

در همین خصوص صادق درودگر یکی از اعضای اتحادیه فوتبال در گفت‌وگو با «شرق» در مورد رایگان‌کردن بازی‌های لیگ‌برتر گفت: «با توجه به شرایطی که فوتبال ایران در این روزها دارد و قهری که مردم با فوتبال کرده‌اند، تصمیم به اینکه دیدن بازی‌های فوتبال رایگان شود، خوب است؛ البته به این شرط که در ورزشگاه‌هایی که امکان آن وجود دارد طبقه دوم آن رایگان شود و باشگاه‌ها پول آن را به سازمان لیگ پرداخت کنند. البته این تصمیم در بلندمدت این خطر را دارد که هواداران فوتبال به دیدن رایگان بازی‌ها عادت کنند و خریدن بلیت برای دیدن فوتبال برای آنها سخت شود و روی‌هم‌رفته می‌توان گفت تصمیم فعلی مانند مسکن است».

استقلال تهران دیگر تیم پرطرفدار پایتخت هم بعد از رقیب سنتی خود پرسپولیس برای بازی این هفته خود مقابل گسترش فولاد، دیدن بازی از طبقه دوم ورزشگاه آزادی را رایگان اعلام کرده است. علاوه بر بازی استقلال و گسترش در این هفته، بازی دو تیم تراکتورسازی و سپاهان در تبریز هم رایگان اعلام شده است. ملوانی‌ها هم برای بازی این هفته خود مقابل راه‌آهن به گفته مسعود رضاییان مدیرعامل این باشگاه در تلاش هستند تماشای بازی را برای هواداران خود رایگان اعلام کنند.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا