جنگنده‌های عربستان در ترکیه مستقر شدند

سرتیپ احمد عسیری، مشاور وزیر دفاع عربستان سعودی، به تلویویزن العربیه گفت که شماری از جنگنده‌های عربستان و خلبان‌ها و خدمه آن در این پایگاه مستقر شده‌اند. تا کنون حملات هوایی سعودی‌ها در سوریه از پایگاه‌های هوایی در داخل خاک عربستان انجام می‌شد. روز شنبه ۱۳ فوریه، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه گفته بود …

سرتیپ احمد عسیری، مشاور وزیر دفاع عربستان سعودی، به تلویویزن العربیه گفت که شماری از جنگنده‌های عربستان و خلبان‌ها و خدمه آن در این پایگاه مستقر شده‌اند. تا کنون حملات هوایی سعودی‌ها در سوریه از پایگاه‌های هوایی در داخل خاک عربستان انجام می‌شد.
روز شنبه ۱۳ فوریه، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه گفته بود که جنگنده‌های عربستان در پایگاهی هوایی در ترکیه مستقر خواهند شد و همچنین احتمال عملیات مشترک زمینی عربستان و ترکیه را در سوریه مطرح کرده بود.عربستان سعودی هم پیش‌تر اعلام کرده بود که آماده اعزام نیروی زمینی به سوریه است. سرتیپ احمد عسیری تاکید کرده است که در حال حاضر حضور نظامی عربستان در ترکیه به نیروی هوایی محدود و هنوز نیروی زمینی برای نبرد در سوریه اعزام نشده است.
با وجود این، او گفت که ائتلاف به رهبری آمریکا علیه داعش بر لزوم عملیات زمینی در سوریه تاکید دارد و افزود به همین دلیل عربستان آماده مشارکت در چنین عملیاتی است. به گفته عسیری، کارشناسان نظامی ائتلاف در روزهای آینده برای نهایی کردن جزییات و نقش هر کشور در عملیات زمینی دیدار خواهند کرد.
تشدید فعالیت‌های نظامی عربستان و ترکیه در سوریه در حالی صورت می‌گیرد که با وجود برگزاری نشست‌هایی با حضور قدرت‌های جهانی و بعضی طرف‌های درگیر هنوز راه حلی سیاسی برای بحران سوریه پیدا نشده است.
ادامه حملات ترکیه به نیروهای کرد سوریه
گزارش‌ها حاکی است که ترکیه برای دومین روز متوالی با آتش توپخانه مواضع نیروهای کرد سوریه (یگان‌های مدافع خلق) را در شمال حلب هدف قرار داده است.
ترکیه از این نیروها می‌خواهد که از مناطقی که در نزدیکی مرز ترکیه در اختیار گرفته‌اند عقب‌نشینی کنند.کردهای سوریه درخواست ترکیه مبنی بر خروج از مواضعی که آنها اخیرا در نزدیکی مرز ترکیه تصرف کرده اند را رد کرده اند.
یکی از سخنگویان حزب اتحاد دموکراتیک سوریه گفته است که ترکیه هیچ حقی برای مداخله در امور سوریه ندارد. آمریکا از ترکیه خواسته است که حمله به نیروهای کرد را که با داعش در حال نبرد هستند متوقف کند. اما در عین حال تاکید کرده که نیروهای کرد و متحدان آنها نباید مناطق تازه‌ای را در سوریه تصرف کنند.

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا