سوءاستفاده از عنوان پلیس در تلگرام

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی، رئیس پلیس فتا در این استان گفت: این نوجوان که بدون اطلاع از قوانین اقدام به ایجاد کانالی با جعل عنوان ‘یگان ویژه نوپو’ در تلگرام و جذب بیش از ۱۸۰ هزار عضو کرده بود در پی رصد و پایش فضای سایبری توسط کارشناسان پلیس فتا …

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی، رئیس پلیس فتا در این استان گفت: این نوجوان که بدون اطلاع از قوانین اقدام به ایجاد کانالی با جعل عنوان ‘یگان ویژه نوپو’ در تلگرام و جذب بیش از ۱۸۰ هزار عضو کرده بود در پی رصد و پایش فضای سایبری توسط کارشناسان پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد.
سرهنگ جواد جهانشیری افزود: در این کانال برای گرایش بیشتر کاربران از اطلاعات و تصاویر مرتبط با عملیات پلیس با تمرکز بر یگان ویژه استفاده شده بود.
وی اظهار کرد: کارشناسان پس از بررسی های فنی و اقدامات لازم عامل ایجاد این کانال تلگرامی را شناسایی و با هماهنگی قضایی وی را به پلیس فتا فراخواندند.
وی گفت: متهم که پسر ۱۸ ساله ای است پس از دستگیری و مشاهده شواهد عنوان کرد که نمی دانست این اقدام جرم بوده و در قانون برای آن مجازات تعیین شده است.
سرهنگ جهانشیری افزود: این نوجوان علت اقدام خود در غصب عنوان پلیس برای این کانال را جذب مخاطب ذکر کرد.
وی اظهار کرد: متهم پس از تکمیل پرونده برای کسب تکلیف نهایی به مراجع قضایی معرفی شد.
۱۹۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا